|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема
|
Добре де, какво им е на екотек моторите?
|
|
Автор |
f(x)dx () |
Публикувано | 11.03.10 16:52 |
|
колкото майстори и разбирачи да питам всички викат - давали проблеми.
Какви проблеми викам. Ами разваляли се.
Хубу де много ясно, че на 10 годишна кола с незнайно колко изминати километри ще се разваля двигателят.
Та кажете, които карате екотеци, какви пък чак толкова проблеми правят да му се не види.
Пуста немотия, като няма пари за нова Инсигния, в такова приключение се вкарах с тия стари коли
| |
Тема
|
Re: Добре де, какво им е на екотек моторите?
[re: f(x)dx]
|
|
Автор | korsikanec (Нерегистриран) |
Публикувано | 11.03.10 17:51 |
|
Най често се поврежда ЕГР клапана. Евентуални проблеми може да направи и дебитомера - но това си е характерно за всички двигатели , не само тези на ОПЕЛ.
| |
Тема
|
Re: Добре де, какво им е на екотек моторите?
[re: korsikanec]
|
|
Автор |
f(x)dx () |
Публикувано | 11.03.10 17:55 |
|
скъпо ли е лечението на тези контузии?
| |
Тема
|
Re: Добре де, какво им е на екотек моторите?
[re: f(x)dx]
|
|
Автор |
korsikanec (непознат
) |
Публикувано | 11.03.10 18:11 |
|
Ще ти се наложи да влезеш в сервиз за тази услуга - колкото до цената на самите части предполагам че се въртят в рамките на 180-220лв за всяка.
| |
Тема
|
Re: Добре де, какво им е на екотек моторите?
[re: korsikanec]
|
|
Автор |
f(x)dx () |
Публикувано | 11.03.10 18:17 |
|
е, ми то на една десет годишна кола, ако да се развали някаква част за 200 лева е проблем - здраве му кажи.
стига да не се развалят една след друга 10-15 части за по 200 лева де.
Че много здрав ще стана, направо безсмъртен
| |
Тема
|
Re: Добре де, какво им е на екотек моторите?
[re: f(x)dx]
|
|
Автор |
filidor () |
Публикувано | 11.03.10 20:58 |
|
Ако попаднеш на знаещи и можещи майстори - добре. Като се случат някои некадърници , свят ще ти се завие докато разбереш какво и има на колата. Аз поне бях така. Светна лампата на инжекциона. Отидох в сервиз , закачиха компютъра и почна майстора да откача датчиците един по един. Дава грешка , майстора чисти . Изтраях го точно до третия опит и се отказах. Добре , че колата вървеше въпреки имаше проблем. Така си я продадох.
Друг проблем освен електрониката на екотеците е , че горят масло . По заводски данни около литър на 1000км. Като прибавиш износване и стареене работата става зле.
| |
Тема
|
Re: Добре де, какво им е на екотек моторите?
[re: filidor]
|
|
Автор | Opeл (Нерегистриран) |
Публикувано | 11.03.10 21:17 |
|
Гори само 1,6 мотора.
| |
Тема
|
Re: Добре де, какво им е на екотек моторите?
[re: Opeл]
|
|
Автор |
korsikanec (непознат) |
Публикувано | 11.03.10 23:05 |
|
И другите си горят масло , верно не колкото 1.6 мотора - но все пак не са като предната генерация мотори - дуракоустойчиви.
| |
Тема
|
Re: Добре де, какво им е на екотек моторите?
[re: korsikanec]
|
|
Автор | 3akлeт oпeлджия (Нерегистриран) |
Публикувано | 12.03.10 00:28 |
|
Хубавото е екотека е че гори малко.Нот ази икономичност се постига с много датчици и електроника ,която във всеки момент оптимизира горенето.Масло вярно си погорват.Проблем е и самата цена на всеки датчик 150-200 лв. са евтините заместители.Цените на оригиналните са доста солени.Проблем дават не самите датчици а кабелите на ,които се опича изолацията и вътре жилата дават на късо.Най често това се случва на брояча на коляновия и разпределителните валове.За X20XEV цената на оригинален датчик на коляновия вал производство на Сименс е малко над 400 лв. ментетата са по120-150.(Друг въпрос колко сименса е сименс особенно ако е доставен през Босфора)Аз имах такъв проблем и го реших като си отремонтирах оригиналния датчик.По принцип той е капсулован но аз пък съм Българин.Изпилих пласмасата докато стигнах краищата на бобинката вътре (те са дебели) и запоих нов кабел.Залях го с епоксидна смола и така карам вече доста време.По руските форуми после открих че и братята руснаци правят тази процедура.Ако се издъни нещо друго ще му намеря и на него колая
| |
Тема
|
Re: Добре де, какво им е на екотек моторите?
[re: filidor]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 12.03.10 08:59 |
|
Ако не си хептен бос в материата, екотеците си имат много добра система за записване и четене на грешките. Дори тези преди CAN-мрежата (грубо около 2000 год) може да се самодиагностицират по метода на кламера.
Та оня майстор, дето хем е "чел", хем е "пробвал по ред на номерата" - толкова е бил майстор, че добре, че не си го набил, а "само" си си тръгнал.
Та говорим си за тия екотеци, дето се диагностицират по метода на кламера и не са маслояди 1.6: това са май последните мотори от подобно поколение, при които имаш шанс САМ и ОТ РАЗ чрез самодиагностика да разбереш, за какво иде реч. Скъпи били частите - ами като ти смени един квартален майстор на друг мотор 3 чаркалака без да познае, кое точно е развалено - и какво стана със сметката: n пъти за части и n пъти за труд.
За 'развалящия се' ЕГР-клапан: най-често става въпрос за неточна функция вследствие нагар, който подлежи просто на ... почистване. И ако не си говорим за Омега, на която тая джиджавка е навряна на кучето в гъ*а (демек максимално неудобно и максимално назад под чистачките) - какъв е проблемът?
Редактирано от VladoR на 12.03.10 09:01.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|