Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 21:04 13.11.25 
Автомобили
   >> Opel
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема Немския срещу Исузунови  
Автор free_will (непознат )
Публикувано06.05.09 13:03



Здравейте !
Доиде време да сменям старата аскона (не че ме е предала,но търся нещо по- икономично)
Спрях се на Астра Ф - караван , искам и да е дизел .
интересуват ме моделите 1.7 ТД - немския и 1.7 ТДИ - Исузу мотора
Карал съм вектра с изузу и знам ,че е много надежден , тих , мощен и икономичен мотор. Немския във всички случай ще му остъпва по които и да е от тези критерий .Но така или иначе въпроса ми е в цените на резервните части
защото колкото и да е здрав един мотор идва му времето да се счупи.
Ако някои е запознат с цените (като това са прости неща като гарнитура за глава ,сегменти и така нататък) както и ако има наблюдение по екслпоатацията на тези мотори ще се радвам да сподели в тази тема
за да улесни избора ми .
Избрал съм този модел , защото е разпространен много има го по всички морги
частите са евтини за него , самия той е евтин и е сравнително здрав за нашите разбити пътища.
Трябва ми здрава кола с нисък разход и с максимално ниска себестойност на подръжката . Не желая да има никакви екстри даже ако няма и хидравлика на волана още по - добре .



Тема Re: Немския срещу Исузунови [re: free_will]  
Автор free_will (непознат )
Публикувано09.05.09 22:42



Интересно никои ли не подържа един от двата мотора ... ?
трябват ми прости неща като примерно
гарнитура за глава исузо - 200 лв немския тд - 30 лв
нещо от рода ..
Както и исузуто има компютър и ако се повреди струва 1000 лв



Тема Re: Немския срещу Исузунови [re: free_will]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано09.05.09 23:15



Безплатен съвет - вземи си бензинка и сложи газ.




Тема Re: Немския срещу Исузунови [re: imitev]  
Автор free_will (непознат )
Публикувано09.05.09 23:36



Всъщност дано не бъркам , ама си мислех ,че из форумите всички съвети са безплатни :)
За газта - да мислел съм го много пъти даже си имам газово ама не го слагам на Асконата имам някаква непрерязан към него .. даже правихме опити с тея изпарители там дето из нета ги има на пантон . И да гори отработено масло.
Доводите са ми следните ... Газта - да това е евтино гориво , но не и в България държава на алъш вериша . Говорих с доста хора които имат газови уредби
Говорих и с един управител на бензиностанция , който си каза съвсем директно ,че газта се продава на литър и те променят налягането и в общи линии цената лев - километър се запазва въпреки ,че газта слезе доста надолу.
Газовите създават допълнителни проблеми .
За да имаш лукса да виждаш колко газ ти е останало трябва да заплатиш доста
Не на последно място искам кола комби за да ми върши работа , ако сложа газова уредба със сигурност ще ми изяде част от пространството и в голяма степен функционалноста .
За дизела ... Като цяло по - икономичен - по висок кпд .
горивото не е толкова опасно и лесно се съхранява
горивото е по - евтино от бензина
пак за цената тук във Варна има тук таме някакви ведомствени ли какви са незнам, бензиностанцийки които при подписване на някакъв договор цената ти пада с 20 стотинки (без да е необходимо да имаш фирма)
или нафтата ти излиза на 1.54 литъра
Двигателя принципно е по прост няма и електроника по него (поне в класическия вариант)


можеш да си караш през локвите без проблеми



Тема Re: Немския срещу Исузунови [re: free_will]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано09.05.09 23:46



Имам 2 коли на газ. Разхода варира около 8-9 литра газ на 100 км пробег извънградско и 10-12 градско.

Ти си сметни дали е далавера или не.

А - имам 2 опела комбита в момента. 1.4 моно кадет и астра Г 1.6 моно.

Бутилката на мястото на резервната гума и си имаш пълноразмерно комби когато ти трябва.

Дизеловите двигатели са били прости до 94та година. След това се слага електроника в помпата и няма да ти разправям ремонта на какви пари стъпва.

Сипеш калпава евтина нафта зимата - замръзва. Сипваш добавки - вдигаш и цената.

Много е писано по тази тема.

Ремонт на дизелов агрегат си е приключение. Смяната на подгревните свещи си е редовна. Покупка на дизел на старо си е рулетка.

Бензиновите мотори - като се скапе 400-500 лв. следващия от моргата с 6 месеца гаранция и газ!

Аз на кадета съм му навъртял 200000 км на газчица, на астра Гто досега след осн. ремонт 30000.

Успех с избора!




Тема Re: Немския срещу Исузунови [re: imitev]  
Автор free_will (новак)
Публикувано10.05.09 00:27



Съгласен съм с теб , но има и едно условие което не споменах в предния си пост
Сигурноста , имам малко дете и не ми се рискува с газова уредба
а ако остана на бензин и газ няма да си сменям колата. За едни 500 лв асконата ще пее и върви .
Все пак по темата .Би ли казал исузо мотора има ли електроника в помпата или където и да е другаде .
както и за немския вариант на монтираните на астра Ф дизелови агрегати.
Честно казано не познавам човек който е ремонтирал помпа на дизел
Но за другите неща цените нямат кои знае каква разлика
говорим за смяна на сегменти шлайф на глава , смяна на подгревни свещи (които мога и сам да си сменя ) .
А и тук не говорим непременно за кирия .
Като основен недостатък на дизела за мен е невъзможноста да си спестиш хвърлянето на двигателя ако скъсаш ангренажен ремък.
за разхода на исузо мотора ... имам наблюдение в монтирането му на опел вектра Б . имахме такава служебна .
извънградско 5 - 5.5 л (падала е и под 5)
градско 6 - 6.5 л.
Така де не излиза кои знае колко по- скъпо от колкото ако карам на газ
където щеше да е 10 л примерно извънградско
и 12 градско



Тема Re: Немския срещу Исузунови [re: free_will]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано10.05.09 00:52



Аз също имам малко дете.

Взривоопасните коли на газ - ти колко си видял да гърмят?

Особено при комби с бутилка на мястото на резервната гума - никога няма да се нагрее достатъчно за да гръмне.

Ти си карал къде къде по-опасна кола досега - бензина гори и там където е изпърскал, докато газта само откъдето излиза.

Ако говориш за старите Астра Ф с простите мотори - те са сигурно на по 1000000 км вече.

Тази вектра с това исузу сигурно си я карал с 90 за да гори 5.5. Аз с такова каране сигурно ще я докарам до 7/100 газ. Само че карам със 110-120 и разхода се вдига. Но такъв ми е навика.

Ако вярваш на асконата - оправяй я, слагай АГУ и ще видиш че си слушал на хората простотиите толкова години - досега щеше да си спестил пари за още една кола.

Направи една проста бакалска сметка - толккова карам на година, толкова пари ще ми струва да е на нафта, толкова на газ. Удари калема и ще видиш че работата не е в полза на нафтата.

Ако караш по 10000 км годишно може да си караш и на бензин, все тази е.

У дома на двете коли имаме около 40000 км годишно.

В момента разликата газ бензин е грубо 5 лв на 100 км (средно някакси занижено заради паленето на бензин и т.н). Това са към 2000 лв.

Ако си купиш нафтова кола пак ще има разлика в полза на газта. Особено ако е модерен мощен турбо дизел. Тия разходи 5/100 нафта при мен не се получават. И на шефа зафирата гореше 5/100, ама се оказа че извънградско си лапа 7.5 (средно за 100000 км) защото той много я натиска. И като умножиш цифричките си идва пак в полза на газта.

Против газовите уредби обикновено говорят хора, които никога не са карали на газ. Миришело, не вървяла колата. Ако им дам да карат моите коли никога няма да познаят дали карат на бензин или на газ.

Не ме вълнува колко газ имам в бутилката - нулирам си дневния брояч като заредя. Карам и знам че ще мина към 400 км извънградско или към 320 км градско. Като свърши - зареждам. Винаги имам бензин за едно 50 км. Няма място в БГ дето да караш 50 км и да няма газстанция. Ако намериш такова място - дръж бензин за 100 км и няма да имаш проблеми.

Естествено - има коли които са трудни за газифициране. Но ако търсиш (като мен) кола която ще газифицираш - ще си подбереш подходящ двигател. Нали така?

Всичко останало е чесане на езиците.




Тема Re: Немския срещу Исузунови [re: imitev]  
Автор free_will (новак)
Публикувано10.05.09 01:29



Виждал съм две коли да им се запалват газовите системи точно пред очите ми
и двете заради теч на газ ... и двете коли изгоряха .. от едната практически нищо не остана от другата цялата предница беше непокътната но останалото не ставаше за нищо.
Нито едната не се взриви , но изгоряха буквално за секунди мисля даже ако не бяха почти спрели ,че хората вътре нямаше да имат шанс да излязат .

В момента карам инзвънредно малко от порядъка на 1500 - 2000 км на година
6-та година имам вече асконата и съм навъртял около 15000 км
Но тенденцията е да се преместя в къща и там ще ми трябва дето се казва всеки ден .
Както писах трябва ми максимално евтина кола не търся никакви гъзарий
искам да е здрава и евтина за обслужване. Да е надежна ..
Не държа нито на ел пакет , ни най- малко на хидравлика на волана
даже ако ги няма ще съм безкрайно щастлив
От тях за мен полза няма .
Не желая и климатик .
Ще ми се налага да нося това онова и затова ми трябва по - голям багажник
част от пътя е черен и подобаващо неравен , затова ми се ще да е с здраво окачване ,просто и надежно с ниска себестойност на ремонта му
за всичко това ми пасва някак си най - вече опел астра Ф
малко е нисичка от преде , но сигурно и това не е толкова голям проблем да се измени .
Чета внимателно съветите ти и не искам да влизам в спорове
определено взимам под внимание твоите доводи
и може накрая и да се съглася с тях
Но все пак ако знаеш в кои мотори на астра Ф (дизелови )има електроника
и кои се подържат сравнително евтино бих се радвал да споделиш.

Карал съм три коли на газ . ( по продължително)
ваз 2105
ланчия призма 1.6 карбуратор
Форд ескорт 1.3 ГЛ 1983 г.
и трите не мисля ,че имаха кои знае какви проблеми след като запалят
преди да запалят обаче си е жива борба
особено ладата .
И на ладата и на ланчията газовите уредби бяха чисто нови и сложени от същите сециалисти които и ги продават .
форда беше със стара уредба
и трите е имало случай въобще и да не запалят при много студени дни
Но наблюдавам и коли на мои познати с газови уредби примерно едно ауди а4 на газ .. и нямат никакви проблеми нито зиме нито лято .
Но на повечето ми познати или не държат вече обороти на празен ход каквито трябва или някакъв друг проблем на бензин им се породи .



Тема Re: Немския срещу Исузунови [re: free_will]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано10.05.09 01:50



Колко парици си нагласил за ъпгрейда?

Щом държиш да е евтенжос търси астра 1.4 моноинжексия. Малко гори, малко върви, изключително здрав и разтоварен двигател. Никакви проблеми с паленето на бензин няма да имаш при изправен двигател.

Моноинжекционите на опелите си палят на бензин при монтирана агу. Колко и как вървят на бензин е друга тема - ама кой кара на бензин като има АГУ??? Само палиш като е по-студено и след 3-4 минути прехвърляш на газ.

Течове на газ - колко трябва да си немарлив за да допуснеш да ти изпуска газ. От бутилката до изпарителя има точно 4 надки. ЧЕТИРИ - проверяваш ги няколко пъти за първия месец и това е. После ако се разбутат тогава проверяваш. Аз нито една кола не съм видял досега да се пали заради газовата уредба. Но съм виждал коли с пробити маркучи за бензина - как тече след тях на струя.




Тема Re: Немския срещу Исузунови [re: imitev]  
Автор free_will (новак)
Публикувано10.05.09 02:16



До 2500 лв.
Имам наблюдение над астра 1.4 Ми - найстина здрава кола
само ме подразни пластмасовия капак на клапаните които (може и просто лош късмет ) се счупи .За разлика от нея Асконата е с метален .

Така говорихме за наблюденията ми над бензиновите коли сега да ти кажа за дизеловите .
Тази Вектра с исузо за която говорихме беше служебна кола която не се спираше. На седмицата поне един път освен всичкото си друго каране заминаваше за банско и на другия ден се връщаше от там .
Купена беше на 220 000 км от германия .. още като се взе се смениха ролки ремъци и масло .
в последствие след няколко хиляди километра и две свещи подгревни и това е
мина над 200 000 км за 3 - 4 години .
и преди да я прегреят от немърливост (не работеше датчика за водата и тя хвърлила водата и те я карали докато запъне двигателя) .
Само шайбата долу на коляновия вал дето се скъса и това е всичко
за тия над 200 000 км минати с нея.
Другата кола която в момента ходиме всеки ден на работа е Рено 21
2.1 чист дизел .
по километраж е на 292 000 км
при нас е от 80 000 км
за всичките и километри нямам знания сменяно ли е нещо , но знам че двигателя не е бутан ... най - много да е сменена някоя свещ
пряко имам наблюдение на последните 60 000 км някъде
никакви проблеми или ремонти по двигателя ... всеки ден се кара поне по 50 км.
Кара се с абсолютно мизерна нафта през повечето време е на туба ...
всякакви утайки и мизерии се изливат в нея .. никакви ядове нито с помпа нито с дюзи нито с каквото и да е било.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.