|
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
Тема
|
алтернатор делко реми
|
|
| Автор |
kdimitrov (непознат) |
| Публикувано | 15.04.09 21:17 |
|
|
Значи отказа да зарежда, дори при подаване на газ напрежението на акумулатора пада. Колата е Опел Астра 1.4 моноинжекция. Алтернатора е делко реми. Имам понятие от електротехника и реших че мога да се справя... но излезе проблем. Разглобих алтернатора и смених четките - ефект нямаше, не свети и лампата на таблото за зареждането, а е здрава. Проверих плочката с електрониката с регулируем токоизправител - под 14.75 V (толкова е и по каталог) подава напрежение за възбуждане, а над това напрежение го изключва Премерих диодите с мултимер - не хващам пробив. Обаче на обхват 200 мегаома между статорната намотка и корпус меря и тръгва от 40-50 мегаома и постепенно се увеличава и излиза иазвън обхвата на уреда... за съжаление нямам мегер под ръка Та въпроса ми е това "съпротивление" между статорните намотки и корпус нормално ли е или имам пробив? И втори въпрос - често ли се случва пробив в диодния блок да не се хване при мерене с мултимер? Защото при плочката с малките диоди при мерене на обхват 200 мегаома не показва нищо, но при мощните диоди в обратна посока се мерят стойности около 180 мегаома
| |
|
|
|
Колега , не че много разбирам , ама статорните намотки не са ли свързани с корпуса - "на маса"?
| |
|
|
|
Не колега, схемата се казва триъгълник и няма връзка с корпуса.
| |
|
|
|
Не знам тогава. То това нещо токът не се вижда , а нещо дето не се вижда не го разбирам.
| |
|
|
|
Ако ползваш от евтините мултицети до 10лв, не е правилно да мериш диоди на обхват 200Мома, има си обхват специално за диоди там трябва да са ок.
По скоро измери масата между алтернатора и маса на акум. на загасен двиг., после да си сигурен измери пада на напражение при запален двиг., ако е повече от 0,5 волта си за нова маса. На кожуха на алтернатора има една джаджа хваната с винт, мисля че е филтров кондензатор, ако не го махаш от веригата, май няма смисъл да мериш съпротивление между статора и корпуса.
Не пренатягай ремъка, че заминават лагерите на алтернатора и ако е добил клиновиден вид, смени ремъка.
Сигурен ли че си поставил четките правилно, имам спомен че доста трудно се сглобяваше с натиснати четки.
Редактирано от Astra1.8iGT на 16.04.09 07:06.
| |
|
|
|
Наистина не съм свалял въпросната плочка с двата винта, но при меренето на статора към корпус краищата на статорните намотки са разкачени от диодната плочка и висят във въздуха. Като се мерят диодите като диоди не дават никаква утечка. Четките се слагат лесно - натискат се с пръст докато се приберат в леглата си и през отвор в корпуса и четкодържателя се поставя пиронче или тел, които ги държат в това положение. след сглобяването на алтернатора то се изважда и те би трябвало да се притиснат от пружините към колектора на ротора... мисля че това е правилният начин, ако не е нека някой ме поправи. Странното ми е че всичко изглежда ок, а след повредата лампата за акумулатора не ми свети и на контакт, а е здрава
Не съм мерил пад на напрежение към масата на алтернатора, но веднага щом го сглобя отново ще премеря и ще напиша какво е станало, но това вероятно ще стане в понеделник. Мерих кабеите до там само на ом и ми се сториха ок.
| |
|
|
|
Най-простото е да видиш действително дали имаш пад на напрежение между плюса на алтернатора и този на акумулатора ПРИ ЗАПАЛЕН мотор. Същото важи и за масата на алтернатора. При мен го имаше тоя проблем и го реших с многожилен кабел, защото алтернатора като се лашка все пак и ако е обикновен мостов кабел той се къса.
Ако не е това минаваме към алтернатора. Казваш че при над 14.75 регулатора се изключва. Значи явно си работи нормално. Според мен е нещо с диодния блок. Те диодите са свързани и не съм убеден че могат да се измерят без да им се разкачи единия край.
| |
|
Тема
|
Re: алтернатор делко реми
[re: javor_bg]
|
|
| Автор | ficho (Нерегистриран) |
| Публикувано | 16.04.09 12:11 |
|
|
Когато човек прави нещо от което не разбира това е резултата, но какво да се прави това са наслагвания от миналото когато нямаше сервизи и всеки сам си правеше всичко пред блока. Вярно е, че после трудно може да се разчита на така обслужена кола но на кой му пука.
| |
|
Тема
|
Re: алтернатор делко реми
[re: ficho]
|
|
| Автор |
javor_bg (ентусиаст) |
| Публикувано | 16.04.09 15:05 |
|
|
Те понеже майсторите мноого разбират
| |
|
|
|
При мене между всеки един от 3те извода на намотките и корпуса има 650 Килоома. Моя алтернатора е работещ!
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|