Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 17:29 09.11.25 
Автомобили
   >> Opel
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема алтернатор делко реминови  
Автор kdimitrov (непознат)
Публикувано15.04.09 21:17



Значи отказа да зарежда, дори при подаване на газ напрежението на акумулатора пада. Колата е Опел Астра 1.4 моноинжекция. Алтернатора е делко реми. Имам понятие от електротехника и реших че мога да се справя... но излезе проблем. Разглобих алтернатора и смених четките - ефект нямаше, не свети и лампата на таблото за зареждането, а е здрава. Проверих плочката с електрониката с регулируем токоизправител - под 14.75 V (толкова е и по каталог) подава напрежение за възбуждане, а над това напрежение го изключва

Премерих диодите с мултимер - не хващам пробив. Обаче на обхват 200 мегаома между статорната намотка и корпус меря и тръгва от 40-50 мегаома и постепенно се увеличава и излиза иазвън обхвата на уреда... за съжаление нямам мегер под ръка Та въпроса ми е това "съпротивление" между статорните намотки и корпус нормално ли е или имам пробив? И втори въпрос - често ли се случва пробив в диодния блок да не се хване при мерене с мултимер? Защото при плочката с малките диоди при мерене на обхват 200 мегаома не показва нищо, но при мощните диоди в обратна посока се мерят стойности около 180 мегаома



Тема Re: алтернатор делко реминови [re: kdimitrov]  
Автор filidor ()
Публикувано15.04.09 22:11



Колега , не че много разбирам , ама статорните намотки не са ли свързани с корпуса - "на маса"?



Тема Re: алтернатор делко реминови [re: filidor]  
Автор kdimitrov (непознат)
Публикувано15.04.09 22:17



Не колега, схемата се казва триъгълник и няма връзка с корпуса.



Тема Re: алтернатор делко реминови [re: kdimitrov]  
Автор filidor ()
Публикувано15.04.09 22:24



Не знам тогава. То това нещо токът не се вижда , а нещо дето не се вижда не го разбирам.



Тема Re: алтернатор делко реми [re: filidor]  
Автор Astra1.8iGT (C18NZ, 92g.)
Публикувано16.04.09 07:03



Ако ползваш от евтините мултицети до 10лв, не е правилно да мериш диоди на обхват 200Мома, има си обхват специално за диоди там трябва да са ок.
По скоро измери масата между алтернатора и маса на акум. на загасен двиг., после да си сигурен измери пада на напражение при запален двиг., ако е повече от 0,5 волта си за нова маса. На кожуха на алтернатора има една джаджа хваната с винт, мисля че е филтров кондензатор, ако не го махаш от веригата, май няма смисъл да мериш съпротивление между статора и корпуса.
Не пренатягай ремъка, че заминават лагерите на алтернатора и ако е добил клиновиден вид, смени ремъка.
Сигурен ли че си поставил четките правилно, имам спомен че доста трудно се сглобяваше с натиснати четки.

Редактирано от Astra1.8iGT на 16.04.09 07:06.



Тема Re: алтернатор делко реминови [re: Astra1.8iGT]  
Автор kdimitrov (непознат)
Публикувано16.04.09 08:05



Наистина не съм свалял въпросната плочка с двата винта, но при меренето на статора към корпус краищата на статорните намотки са разкачени от диодната плочка и висят във въздуха. Като се мерят диодите като диоди не дават никаква утечка. Четките се слагат лесно - натискат се с пръст докато се приберат в леглата си и през отвор в корпуса и четкодържателя се поставя пиронче или тел, които ги държат в това положение. след сглобяването на алтернатора то се изважда и те би трябвало да се притиснат от пружините към колектора на ротора... мисля че това е правилният начин, ако не е нека някой ме поправи. Странното ми е че всичко изглежда ок, а след повредата лампата за акумулатора не ми свети и на контакт, а е здрава


Не съм мерил пад на напрежение към масата на алтернатора, но веднага щом го сглобя отново ще премеря и ще напиша какво е станало, но това вероятно ще стане в понеделник. Мерих кабеите до там само на ом и ми се сториха ок.



Тема Re: алтернатор делко реминови [re: kdimitrov]  
Автор javor_bg (ентусиаст)
Публикувано16.04.09 11:28



Най-простото е да видиш действително дали имаш пад на напрежение между плюса на алтернатора и този на акумулатора ПРИ ЗАПАЛЕН мотор. Същото важи и за масата на алтернатора. При мен го имаше тоя проблем и го реших с многожилен кабел, защото алтернатора като се лашка все пак и ако е обикновен мостов кабел той се къса.

Ако не е това минаваме към алтернатора. Казваш че при над 14.75 регулатора се изключва. Значи явно си работи нормално. Според мен е нещо с диодния блок. Те диодите са свързани и не съм убеден че могат да се измерят без да им се разкачи единия край.



Тема Re: алтернатор делко реминови [re: javor_bg]  
Авторficho (Нерегистриран)
Публикувано16.04.09 12:11



Когато човек прави нещо от което не разбира това е резултата, но какво да се прави това са наслагвания от миналото когато нямаше сервизи и всеки сам си правеше всичко пред блока. Вярно е, че после трудно може да се разчита на така обслужена кола но на кой му пука.



Тема Re: алтернатор делко реминови [re: ficho]  
Автор javor_bg (ентусиаст)
Публикувано16.04.09 15:05



Те понеже майсторите мноого разбират





Тема Re: алтернатор делко реминови [re: kdimitrov]  
Автор javor_bg (ентусиаст)
Публикувано16.04.09 15:23



При мене между всеки един от 3те извода на намотките и корпуса има 650 Килоома. Моя алтернатора е работещ!




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.