|
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
Тема
|
Лампа на акумулатор
|
|
| Автор | 3дpaвko (Нерегистриран) |
| Публикувано | 14.04.09 13:43 |
|
|
Колата е Корса 1.7д Исузу 1998г.
На няколко пъти ми се случи, малко след тръгване светва лампата на акумулатора и оборотомера престава да работи (отчита 0). След няколко минути (1-2) се оправя и всичко е наред - лампата угасва и оборотите започват да се отчитат.
Явно е някакъв проблем с алтернатора, защото той подава оборотите.
Преди малко измерих напрежението, което се подава на акумулатора, беше малко над 14 волта (без разлика запалени/загасени фарове)...
Утре така или иначе отивам на сервиз за други неща, та ще им кажа да погледнат и това. Само че преди това ми се ще да събера и допълнителни мнения, според мен проблемът е по-скоро с някой електрически кабел, защото алтернаторът си подава правилното напрежение.
Какво мислите?
Предварително благодаря!
| |
|
Тема
|
Re: Лампа на акумулатор
[re: 3дpaвko]
|
|
| Автор |
javor_bg (ентусиаст) |
| Публикувано | 14.04.09 14:23 |
|
|
Започни от най-простото: алтернаторния ремък. Дали е натегнат.
Премери напрежението веднага щом светне лампата. Мен ми се струва че може би напрежението ти става много голямо - доста над 18 волта. (Има и автомобили при които лампата светва и при по-високо напрежение) Стрелката на скоростомера пада ли ?
| |
|
Тема
|
Re: Лампа на акумулатор
[re: javor_bg]
|
|
| Автор | 3дpaвko (Нерегистриран) |
| Публикувано | 14.04.09 15:01 |
|
|
Благодаря за отговора!
Значи сега съм сложил мултицета в колата и следващия път като светне ще премеря.
Скоростомерът като цяло не се влияе, само оборотомера. Но на два пъти като, че ли докато карах с около 70км/ч стрелката на скоростомера се килна към нулата и след това пак показваше точно километрите - това само за не повече от секунда.
| |
|
Тема
|
Re: Лампа на акумулатор
[re: 3дpaвko]
|
|
| Автор |
nik159 (непознат
) |
| Публикувано | 14.04.09 21:00 |
|
|
Данеби да ти прави късо някой кабел?И лампата да свети защото няма + (от късото),а оборотомера не работи,защото иска захранване.Виж си изолацийте на кабелите в колата да не се запалиш.Дано да не е от това.
| |
|
Тема
|
Re: Лампа на акумулатор
[re: 3дpaвko]
|
|
| Автор |
nik159 (непознат
) |
| Публикувано | 14.04.09 21:06 |
|
|
Ксетофона и запалката също може да окъсяват,дори и да работят.Ако си слагал тел на мястото на някой от бушоните (или си сложил по як,та да не гори),махни я и си сложи нормален бушон та да изгори та да разбереш от какво е.
| |
|
|
|
Провери си масите по двигателя и към таблото.
| |
|
|
|
Самото табло с приборите е на куплунг отзад на таблото.Има едни медни пътечки дето с времето клеясват или по-лошото е да прекъснат.А отзад на таблото има и един транзистор ,който доколкото съм чел играе роля на стабилизатор и като изгори и ставали някакви проблеми по таблото,ама вече не помня какво точно става.Маха се предната пластмаса на таблото с уредите(май се държеше с 2 болта)отвиват се болтовете на таблото с уредите(май 4 + 2 пластмасови щипки),таблото се издърпва внимателно леко напред,ще усетите че нещо го спира,бърка се с рака до задната страна на таблото и там се натиска една пластина,която всъщност откача жилото на километража от таблото и таблото се вади.При слагането после това жило много трудно(поне за мен) се слага.Късмет.
| |
|
|
|
Ако ползваш от евтините мултицети до 10лв, не е правилно да мериш диоди на обхват 200Мома, има си обхват специално за диоди там трябва да са ок.
По скоро измери масата между алтернатора и маса на акум. на загасен двиг., после да си сигурен измери пада на напражение при запален двиг., ако е повече от 0,5 волта си за нова маса. На кожуха на алтернатора има една джаджа хваната с винт, мисля че е филтров кондензатор, ако не го махаш от веригата, май няма смисъл да мериш съпротивление между статора и корпуса.
Не пренатягай ремъка, че заминават лагерите на алтернатора и ако е добил клиновиден вид, смени ремъка.
Сигурен ли че си поставил четките правилно, имам спомен че доста трудно се сглобяваше с натиснати четки.
PS: Ако си от София, на ул.св.Наум - ул. от Хемус на горе към семинарията в дясно преди светофара има добър майстор за стартери/алтернатори, човека е добър и може да ти спести време и нерви.
| |
|
|
|
Първо - няма как оборотите на двигателя да се мерят от алтернатора - той е свързан със ремък към двигателя и може да приплъзва. Според мен най вероятно имаш някъде по таблото или кабелите около него лош контакт и от това ти идва проблема - като минеш през някоя дупка и проблема се проявява. Едва ли е и от стабилизатора за измервателните прибори - най добре свали таблото и хубаво го разгледай отзад пистите и куплунзите. Щом светва и лампата за зареждането има веротност, но не е задължително и да оказва влияние на зареждането на акумулатора.
| |
|
Тема
|
Re: Лампа на акумулатор
[re: kdimitrov]
|
|
| Автор | 3дpaвko (Нерегистриран) |
| Публикувано | 16.04.09 15:25 |
|
|
Много благодаря на всички за съветите и помощта!
Иначе към kdimitrov: Не знам каква е точно връзката, но оборотите на двигателя се вземат от алтернатора, когато има проблем с него и оборотомера не работи, случвало ми се е и друг път.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|