Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 06:35 20.11.25 
Автомобили
   >> Opel
*Кратък преглед

Тема Ремонт - Къде да не ходим!нови  
Автор _Memo_ (s.argento)
Публикувано09.07.07 18:08



Здравейте,
аз вече си изпатих от този сервиз, но пиша тази тема с надеждата, че някой друг няма да допусне моята грешка.

Става въпрос за сервиза на бул. "Климент Охридски" 18А, тел. 0897 996215, лицето, с което контактувах беше мъж на 50+ години представящ се като "Любо". (сервиза се различава лесно, тъй като е едноетажна постройка, на покрива, на която е качен фолксваген костенурка).

Така, случаят е следния:
Колата ми е Опел Корса Комби 1998г/ 1.7Д Исузу.
Преди около 4 месеца (някъде през Февруари-Март), докато карах към вкъщи забелязах, че оборотомерът спря да работи, продължих да карам, след известно време обаче и радиото ми спря, а всички светлинни индикатори в купето почнаха да примигват (в последствие разбрах, че оборотомера взима оборотите от алтернатора, който пък се оказа Hitachi). Както и да е, прибрах се, заредих малко акумулатора, колкото да мога да запаля на сутринт и тръгнах да търся сервиз - отидох във ВИП в Младост, но там след като разбра, че двигателя е Исузу, майсторът ми каза, че не е запознат с алтернаторите за тези мотори и ме препрати към посочения горе сервиз на Климент Охридски. Там, въпросният Любо каза да оставя колата, защото алтернаторът се свала много трудно и иска време. ОК, оставих я и отидох на работа, към 17 часа му позвъних, а той ми обясни, че са се забавили с ремонта и чак на другия ден ще е готова, а повредата била, че изгорял диодния блок. На другия ден отидох следобед и си прибрах колата, всичко изглеждаше наред. Любо каза, че ми оправил диодния блок, иначе ако трябвало да купувам нов щял да ми излезе само той над 300 лв, защото бил японски и т.н. Взе ми 140 лв, и аз си тръгнах доволен... И така до преди няколко дни, докато бях в задръстване (бях включил фаровете и чистачките, защото валеше), отново радиото спря, лампите започнаха да цъкат, а чистачките едва едва да се движат. Спрях замалко на една бензиностанция, а след това трябваше да паля с бутане.


Закарах колата на друг сервиз, там след като свалиха алтернатора и го отвориха видяха следната картина:

снимка на сваления диоден блок:

[image]http://www.myimghost.com/links/diode-block[/image]

(при мен снимката не се визуализира в поста, така че ако искате да видите как ме измамиха, отворете този адрес в браузъра:
http://www.myimghost.com/links/diode-block
)

както виждате, има група от 3 диода, всеки, от които по 25 ампера. Номер 1, е бил проблемният диод, който е изгорял първия път. Вижда се и ремонтът извършен от лицето Любо - в дупката където е стоял диодът от 25 ампера, той запоил три диода от по 10 ампера (на снимката беше останал само един). Майсторите ми обясниха, че този ремонт от самото начало е бил обречен, а в случайя единия от тези диодчета се беше сцепил, и при влкючени фарове и касетофон, напрежението, което се подаваше към акумулатора беше 7-8 волта... В сервиза ми смениха диодния блок и релето с нови на HC CARGO, частите излезнаха 90лв!!! За работа ми взеха още 50лв, защото наситина си имаше работа по смяната на алтернатора и общо излезе 140лв. Точно толкова, колкото ми взе и онзи мошеник, който обаче за консумативи е дал не повече от няколко лева (не знам колко струват 3 диода от по 10 ампера, но не вярвам да са повече от няколко лева)...
Сега колата и работи безотказно, минах към 150 километра от тогава и акумулатора вече свети зелено.

Иначе, яд ме е, че дадох близо 300лв, за нещо което струва двойно по-малко. Вината е донякъде и моя, че не взех касова бележка от Любо, за да мога сега да отида и да му тресна диодния блок на масата. Но най-много ме ядосва това, как този човек мами хората... В случая, аз не разбирам почти нищо от коли, но затова и не сядам да си ремонтирам колата сам, а я карам при човек, на който би трябвало да се доверя, защото това му е работата... Яд ме е и на безхаберието и непукизма на такива майстори... ами ако бях решил да отида за уикенда в Гърция например и закъсам някъде там... тамошните майстори съвсем щяха да ми отрежат главата... и защо?! Заради някакъв нашенски андрешко! Последният майстор ме посъветва да не оставям колата сама при майстори, а да стоя винаги наоколо и нащрек, това добре... ама нали и аз трябва да ходя на работа и да печеля пари, за да мога да си плащам ремонтите на колата...

Както и да е, мен ме ужилиха, но се надявам тази информация да помогне на някой друг да не си хвърли нервите и парите на вятъра с този мошеник.

И накрая, важното е да сме здрави!

<P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от _Memo_ на 09.07.07 18:09.</EM></FONT></P>

Редактирано от _Memo_ на 09.07.07 18:11.



Тема Re: Ремонт - Къде да не ходим!нови [re: _Memo_]  
Авторdrawmaster (Нерегистриран)
Публикувано09.07.07 18:49



така е - не се ходи в случайни сервизи... и по-големи бели могат да станат
благодаря за поста!



Тема Re: Ремонт - Къде да не ходим!нови [re: drawmaster]  
Автор Astra1.8iGT (C18NZ, 92g.)
Публикувано11.07.07 00:09



Хм, да се изкажа и аз.
Не ходете в сервиз "Делина", от семинарията преди кръстовището с бул. Вапцаров в дясно се намира.
Отидох защото някой от форума го беше похвалил преди време.
Бях решил да сменям предни дискове, накладки с датчици (борд компа ми скъса нервите с неговите си съобщения), задни челюсти и спирачна течност.
Щетите са скъсан кабел на буксата за датчици (и продължаващо съобщение...), на задните барабани пружината за самонатягащата вилка не беше закрепена, а направо хвърлена вътре и затворена, старата течност не е изпомпена и продухано, а само долята новата (но това както и да е) и на щуцерчетата за обезвъздушаване махнати прахозащитните капачета и загубени вероятно.

Та пружините в барабаните бяха попаднали под челюстите и бяха надрали барабаните с над 2мм улей, та нови барабани 80лв + комплект нови пружини 12лв + разправията да си запоя сам буксата за датчика.

Като звънях после да му тресна барабаните, ми каза че майстора му бил напуснал и сега търсел друг, така и не ходих да се разправям.
Яд ме е че се надраха малко и новите челюсти и също че някъде където разчитам на спирачки можеше да се очистя





Тема Re: Ремонт - Къде да не ходим!нови [re: _Memo_]  
Авторkoлeв (Нерегистриран)
Публикувано13.03.09 15:19



_Memo_, ако не е проблем, би ли споделил в кой сервиз са ти сменили диодния блок, защото имам същия проблем. Ако тук е проблем да го напишеш, дай ми го на и-мейл.
elkolev@abv.bg



Тема Re: Ремонт - Къде да не ходим!нови [re: koлeв]  
АвторTarbox (Нерегистриран)
Публикувано13.03.09 17:05



Колега, вземи си направо запазен алтернатор от морга, прехвърли го на място, замери напрежението, ако влезе в диапазон 13,5 - 14,5 V, тогава го спазари. Няма да ти излезе дори 140 лв.



Тема Re: Ремонт - Къде да не ходим! [re: Tarbox]  
Авторkoлeв (Нерегистриран)
Публикувано14.03.09 09:32



Доколкото разбрах тези алтернатори за исузу моторите са сложни за демонтаж и трябва специална техника. Незнам дали ще се справя.



Тема Re: Ремонт - Къде да не ходим!нови [re: koлeв]  
Автор _Memo_ (s.argento)
Публикувано14.03.09 18:03



Здравей Колев,

видях твоя пост и потърсих координатите на сервиза, това е тяхна обява в интернет:

АВТОСЕРВИЗ, УЛ.Щросмайер до бл.203 всякакви електро, монтьорски услуги, ремонт стартери, алтернатори, ходова част, посещение на място

02/9316197, 088/7790156

Значи сервиза има доста квартален вид, все пак аз ходих там преди около 2 години, може да са се променили нещата. Имаше двама майстора, които работеха там, но ми направиха впечатление на точни и съвестни хора.

Иначе, специална техника за свалянето на алтернатора - колата трябваше да се вдигне във въздуха с крик (става въпрос за тези големите по сервизите), защото алтернаторът е разположен под двигателя и е много трудно достъпен.

Успех!




*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.