|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Астра Ф, не включва перката и загрява
|
|
Автор |
nebehslav (непознат
) |
Публикувано | 03.09.08 17:38 |
|
Дами и Господа,
Здравейте !
Моля за мението Ви по следния проблем:
Астра Ф 1.6, газова уредба, перката радиатора не се включва и в сегашните задръствания прегрява (но и не съм я оставал да вдигне над 97-98 градуса). Колата не харчи масло изобщо, през лятото съм доливал вода един път съвсем малко. Парното, ако го включа да помага, работи нормално. Термостатът изглежда да работи - температурата пада след като я вдигне първоначално. Като поработи 10-15 минути след това температурата се вдига над 95 градуса. Радиаторът ми се струва доста горещ навсякъде.
От един сервиз ми казаха смяна на гарнитура на главата (скъпо удоволствие) - маркучите били твърди или нещо такова. Не знам за кои точно маркучи става дума, на пипане гумените маркучи, които ми се струват за водата, си изглеждат нормално твърди.
Моля ви кажете ми как мога сам да си проверя дали наистина гарнитурата е за смяна или не е просто датчик за температура (или пък реле някакво ако е свързано с тая система).
На самия радиатор в ляво има нещо, дето прилича на датчик за температура, но не знам дали е това и как да го проверя.
Освен това ще съм благодарен за препоръка на свестен сервис в околностите на студентски град, хладилника, лозенец, че взе да ми писва от всякъде и трудно успявам да пиша с нормален тон и без правописни грешки.
Много благодаря предварително
| |
|
Същият датчик - термо реле, дето ти е на радиатора е най-вероятната причина. Кака се проверява, всъщност ако той не работи и не включва перката температурата ще ти достогне над 110градуса. Така че оставяш колата на място и гледаш дали въобще ще завърти перката.
Датчика ти е към 15-20лв и най-вероятно е от него.
| |
Тема
|
Re: Астра Ф, не включва перката и загрява
[re: nebehslav]
|
|
Автор | a мoжe... (Нерегистриран) |
Публикувано | 03.09.08 18:30 |
|
и за гарнитура да си, така преди време се борихме с един Форд и сума ти датчици на радиатора сменихме и нито един не сработи (оказа се гарнитура), в напреднал стадий на пробила гарнитурата изтлежда се влошава транспорта на топлина към радиатора и датчика не включва
| |
Тема
|
Re: Астра Ф, не включва перката и загрява
[re: nebehslav]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 03.09.08 18:49 |
|
Окъси клемите на датчика на радиатора - ако вентилатора не тръгне - значи е от вентилатора.
| |
|
Пълни глупости.Вкарва ли въздух в охладителната система обикновенно прави балон под термостата и показва много ниска температура.
Ако е пробила гарнитурата и надува в охладителната система се познава лесно.Първо си стсни макуча излизащ от радиатора.Не трябва да е твърд като камък.Второ при работещ двигател развий капачката на разширителния съд.Ако излизат мехурчета - гарнитура.Обикновенно в тоя случай почва и да губи вода и от ауспуха почва да излиза бял пушек(пара).Но ако е горещо времето може да не я забележиш.
По-надолу има пост "перки първа скорост" - отнася се за същия проблем.
Смени патрона за температурата и провери дали ти включва първата скорост на вентилатора.
Успех!
| |
Тема
|
Re: Астра Ф, не включва перката и загрява
[re: nebehslav]
|
|
Автор |
nebehslav (непознат) |
Публикувано | 03.09.08 20:53 |
|
Благодаря на всички за насоките, преди малко опитах някои неща и ето резултатите:
- Маркучът, излизащ от радиатора не е твърд
- Като отворя капачката при работещ двигател не излизат мехури
(дотук добре, може да се размина с гарнитурата, но...)
- Като закъся датчика, който е горе вляво на радиатора, не се случва нищо, прескача понякога много малка искра и само това - нито се чува реле да прещраква, нито включва перката.
От това, което четох из форума, подразбрах, че във включването на перката участва и реле някакво. Така ли е всъщност и ако е така, къде се намира то?
Горе, в задната част на двигателя има една малка кутия с две релета ми се струва...
| |
Тема
|
Re: Астра Ф, не включва перката и загрява
[re: nebehslav]
|
|
Автор |
Astra1.8iGT (C18NZ, 92g.) |
Публикувано | 03.09.08 23:38 |
|
Първо виж от това укасяване да не е заминал някой бушон. Ако не е, търси ново моторче с перка.
PS: До колкото занам за Астра-Ф няма мотори с много скорости, освен ако не е с климатик.
| |
|
Да, ама моята Астра-Ф караван не е с много скорости на перката, а само с две.Бушона за малката скорост е 30А, а за високата е 40А.И няма клима!
| |
|
Горе в задната част да двигателя трябва да имаш една черна кутия с две релета - синьо и зелено.Синьото е за високата скорост, а зеленото за първата, по-малка скорост.
А на радиатора като застанеш пред колата,в ляво на почти средата на лявата част на радиатора трябва да имаш датчик с три извода, който ти управлява перката с помощта на двете релета.Като извадиш куплунга на този датчик може да избуташ буксата на датчика през отвора на бронята.Така ще имаш нормален достъп до куплунга.При подаден контакт пробвай да даваш контакт между два от трите извода.В едното положение трябва да ти тръгнат високите оботи на перката и да сработи синьото реле, а в другото - зеленото и ниските.Ако тръгват само високите а при ниските само щрака зеленото реле е почти си гурно, че ти е прекъснал резистора за ниските обороти.
P.S.
Смени датчика на показателя за температурата, намиращ се на термостата.На мен ни взеха 8 лева за него.Те са универсални за GM и даже стават за шевролет и понтиак.Често лъжат!
Иначе бушоните за двете скорости са в купето, оттолу, в ляво на волана при другите бушони.
| |
Тема
|
Re: Астра Ф, не включва перката и загрява
[re: nebehslav]
|
|
Автор |
javor_bg (ентусиаст) |
Публикувано | 05.09.08 20:37 |
|
Добри утро и от мен Абе защо така тоя Астролет прави бе
Колега, искам да те попитам няколко въпроса: Имаш ли загуба на охладителна течност? Ти дефакто датчика ли закъсяваш или буксата? Буксата трябва да закъсяваш. Какъв ти е мотора? C16NZ, C16SE, X16XE? Ако е С16NZ то няма релета за перката никакви. Когато караш примерно по магистрала как е температурата? Мен не ми се вярва да е гарнитура!!!!! На С16НЗ перката съм убеден че включва на 100 градуса и изключва на 95. Датчика обикновенно е не повече от 18 лева.
Това че няма мехури и няма пара през ауспуха е нормално, защото е крайната фаза Ако си още по "упорит" това ще води и до смесване на масло и вода
Ако искаш майстор ми дай един e-mail и ще ти препоръчам много добър майстор между студ. град и Младост
Лека и безаварийна
Редактирано от javor_bg на 05.09.08 20:40.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|