|
Тема
|
dat4ik za perka na corsa
|
|
Автор |
kadetov (непознат
) |
Публикувано | 13.08.08 18:04 |
|
zdraveite na vsichki iskam da spodelya sledniya problem s vsicki vi
v momenta karam corsa B1.4 si s klimatik i kogato zapalya relenceto koeto vklyu4va perkata na radiatora 6rtaka kato nenormalno probvah s smyana na dat4ika obache bez uspeh sa6tata rabota 4e i po zle zamislyam se da smenya i drugiya koito e s 3-te kabela neznam za kakvo e no se nadyavam da pomogne
molya ako nyakoi e imal podobni problemi neka mi pishe ochakvam vsyakakvi mnenia
| |
Тема
|
Re: dat4ik za perka na corsa
[re: kadetov]
|
|
Автор | biser_1 (Нерегистриран) |
Публикувано | 22.09.08 21:38 |
|
аз също имам проблем.перката не включва и загрява двигателя.в момента съм изключил буксата на датчика и съм го вързал с мост постоянно да е включена и търся датчик,а за релето незнам къде се намира.
| |
Тема
|
Re: dat4ik za perka na corsa
[re: biser_1]
|
|
Автор | Tarbox (Нерегистриран) |
Публикувано | 22.09.08 22:33 |
|
С какъв мотор си, C12NZ, C14NZ нямат реле, датчикът на радиатора се нарича термореле и чрез биметална пластина включва перката зад радиатора. Прекъсва масата на вентилатора, при нагар на пластината, вследствие големия пусков ток, дефектира и се подменя с нов. При мен, на Корса C12NZ, се сменя редовно преди началото на лятото, за да нямам проблеми с прегряване. Цените им са около 11 - 18 лв.
| |
|
Мисля, че това с този датчик си е често срещан проблем. Онзи ден на втория ден след като си купих 1.2 бензинов двигател ми изпуши и изтече водата на голямото задръстване към телевизионната кула. Оказа се скъсан маркуч този дето е от радиатора към двигателя. Причината установих на следващия ден като я оставих да работи на място. Датчика стигна почти до 100 градуса и перката въобще не се включи. Днес реших временно проблема като пуснах две жици с ключе директно към датчика, който е в долната част на радиатора. Така като попадна в задръстване ще си включвам сам перката и няма да загрява. Но това е временно решение, тъй като някой ден ще се отнеса и ще забравя. Кажете къде да си купя такъв датчик - за три дена въобще не съм успял да се запозная с подходящите магазини, където да продават читави части.
Благодаря Ви!!!
Бъдете здрави!!!
Жоро
| |
Тема
|
Re: dat4ik za perka na corsa
[re: goro_levskara]
|
|
Автор | Tarbox (Нерегистриран) |
Публикувано | 06.10.08 01:02 |
|
Термореле можеш да купиш от всички магазини за резервни части, резбата е една и съща, в шестограма за ключа за подмяна на някои има разлика, не е болка за умиране.
Проблем е куплунга за включване, става само за оригиналното термореле на GM, на което са набити в бронза цифри 105 - 100. Това са температурите на включване и изключване на вентилатора, нормални за тези ДВГ с охладителна система под налягане 1,2 - 1,35 atm.
Веднага след покупката на моята Корса C12NZ. през горещото лято на 2005 г. забелязах, че преди включване на вентилатора маркучите на охл. система са втвърдени, около скобите на водните съединения избиват капки охл. течност и като цяло разширителното казанче на системата е на границата вода - пара. При проверка чрез загряване на терморелето в кипяща вода, свързаният към клемите му мултицет не показа съпротивление.
Първото реле, което поставих, бе на AUDI. Температурен режим 96 - 92, често включваше, дори при нормално загряване зимата, при ненатоварено градско.
Изкара една година, дефектира и го подмених с ново, за CITROEN - 98 - 94 гр.
Доволен съм, страхотно парно зиме, преди 100 гр/С включва вентилатора за охлаждане лятото, ако дефектира, ще сложа пак такова. Свързването ми е чрез премахване куплунга, калайдисване на две женски кабелни обувки, универсални за всички мъжки на терморелетата.
| |
|
|
|
|