|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема
|
Проблем със спирачки на Кадет
|
|
Автор | Vlady (Нерегистриран) |
Публикувано | 02.08.08 11:37 |
|
Блокирал ми беше предният десен апарат на Кадета. Преди това смених дисковете и накладките. Но майстора ме предупреди, че ще имам проблем с този апарат. По негов съвет хукнах да търся апарати от Вектра. Едвам ги намерих. Монтирах ги, но след това със спирачките стана мазало. Педалът си пада до долу без никакви проблеми и естествено колата не може да спре. Правихме като луди обезвъздушавания по всички описани методи - от най-далечно към най-близко колело и обратното - от най-близко към най-далечно. Пропуснах да кажа, че колата е с АБС, а там има някакви противоречия за метода на обезвъздушаване. Опитали сме всичките методи, но ефекта е нула. Педалът просто си пропада.
Гледахме апаратите - работят си. Като се напомпа няколко пъти - педалът се втвърдява.
Има ли някой, който може да помогне с идея в този случай. Започва да ми се мотае в главата, че дисковете може да не са подходящи по дебелина за новите апарати. Ама сега да хукна да купувам и втори нови дискове само заради предположението не ми върви. Лошото е, е не мога и да ида до сервиз така без спирачки.
| |
Тема
|
Re: Проблем със спирачки на Кадет
[re: Vlady]
|
|
Автор | Lamer (Нерегистриран) |
Публикувано | 04.08.08 11:55 |
|
Ако някой не ме изпревари ще проверя в книгата довечера как се обезвъздушава с АБС.
Проблема със спирачките на кадет е доста разискван тук, потърси и ще намериш отговор
| |
Тема
|
Re: Проблем със спирачки на Кадет
[re: Vlady]
|
|
Автор |
Bat Jorko (член) |
Публикувано | 04.08.08 12:47 |
|
Този ефект е очакван след смяна на апаратите. След време гумения уплътнител в буталото на помпата си намира новото място и нещата се възстановяват - така поне се получи при мене, но трябва да отбележа, че педала потъваше само при натискане бавно до край.
Както го описваш, при тебе май проблема е по-сериозен. Предполагам ще се наложи ремонт на помпата. Не е от въздух в системата.
Апаратите са два вида - за плътни и вентилирани дискове. Разликата им е в по-широкия "просвет" между накладките при единия вид.
| |
Тема
|
Re: Проблем със спирачки на Кадет
[re: Vlady]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 04.08.08 14:11 |
|
Колко мм са ти дисковете на кадета ? Вентилирани ли са ? Какъв модел апарати си купил ?
По принцип като сменяш апаратите не влиза въздух в системата.
Това което описваш прилича на въздух в системата. Отзад с барабани ли си - там цилиндърчетата как са ?
| |
Тема
|
Re: Проблем със спирачки на Кадет
[re: Vlady]
|
|
Автор | Vlady (Нерегистриран) |
Публикувано | 04.08.08 15:11 |
|
Дебелината на дисковете ми в момента е 12.7 мм както е по паспорт на Кадета. Като разтворихме апаратите се вижда, че 20 мм дискове могат да се монтират.
За да се изключи ефекта от "по-тънки дискове" между накладката и диска подложихме парче стомана 8 мм, като по този начин се достига дебелина 20 мм за диска. Няма промяна.
Не мога да повярвам, че в системата има въздух. Такова обезвъздушаване й дръпнах, че едва ли някой го е правил такова :).
За спирачната помпа също не мисля, че има проблем. Като напомпя няколко пъти педала, той се втвърдява и го задържам така втвърден. Ако имаше проблемс помпата би трябвало като се позадържи педала бавничко да почне да пада надолу.
Задните цилиндърчета са си в ред. Даже смених едното защото за беля при обезвъздушаването се откъсна цялата пробка. Сега обаче отзад всичко си е наред. Даже мисля, че ако мога да спирам - спирам само със задните спирачки. Спирането става като рязко чукна педала на спирачката.
Лично на мене ми се изчерпаха всички идеи. А имах големи надежди в обяснението с "по-тънките" дискове.
| |
Тема
|
Re: Проблем със спирачки на Кадет
[re: Vlady]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 04.08.08 15:31 |
|
Влади щом педала потъва и се втвърдява след няколко напомпвания - има въздух в системата.
Като обезвъздушаваш излиза ли въздух ? Може помпата горе да е глътнала въздух ?!?!?
Може тия апарати да са с износени уплътнения вътре - случвало ми се е да смуче въздух само в едната посока - навътре. Навън не тече. И така налях 1 шише течност в кадета навремето заради задни цилиндърчета.
Успех в ремонта!
| |
Тема
|
Re: Проблем със спирачки на Кадет
[re: imitev]
|
|
Автор | Vlady (Нерегистриран) |
Публикувано | 04.08.08 15:45 |
|
Прав си. Би трябвало да има въздух, но няма. Нищо не излиза. Даже правихме и следното нещо - отвинтвам пробката на десния апарат (правих го и на задните колела) и просто изпомпвам течността като непрекъснато трети човек долива в казанчето. Грам въздух не излиза и при тази операция. Единственото, което забелязах е, че май доста бавничко излиза течността през щуцера. Получава се даже втвърдяване на педала при отвит щуцер, което навежда на мисълта за някакво запушване по тръбопровеода или спирачния маркуч. Освен това когато хвана двата предни спирачни маркуча и при натискане на спирачката, има осезателно закъснение на получаването на налягане в десния спрямо левия.
| |
Тема
|
Re: Проблем със спирачки на Кадет
[re: Vlady]
|
|
Автор |
filidor () |
Публикувано | 04.08.08 22:58 |
|
Браточка , не каза какъв д-л е Кадета и какъв модел е.
Дискове с дебелина 12,7мм се монтират на Кадети с двигатели от 1,2 до 1,8SE, 20мм на 1,8Е и те са вентилирани.
Пробвай да обезвъздушиш системата под налягане /ако имаш възможност/. Подай въздух с компресор в казанчето иразвъртай последователно пробките.
| |
Тема
|
Re: Проблем със спирачки на Кадет
[re: Vlady]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 05.08.08 00:21 |
|
Опа - възможно е да са ти се раздули маркучите, обаче тогава няма да ти се връщат накладките!
| |
Тема
|
Re: Проблем със спирачки на Кадет
[re: filidor]
|
|
Автор | Vlady (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.08.08 16:41 |
|
Колата е Кадет 1.8. Оригиналните му апаратите са за 12.7 мм дискове. Днес мерих новите вектрови апарати - и те са за такива дискове. 20 мм дискове няма да могат да влязат.
Последното нещо и на мене ми минава през ума за вътрешно раздут маркуч, но... не съм убеден.
Не знам дали няма някаква тънкост, която пропускам с обезвъздушаването на АБС системата. Абе с две думи - дяволът все едно влезе в проклетите спирачки.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|