|
Тема
|
Някой да е имал подобен проблем?
|
|
Автор | astra76 (Нерегистриран) |
Публикувано | 26.06.08 19:02 |
|
Здравейте, на мой познат Опел Фронтера 97 г. , X20SE, от известно време започва да свети лампата за чек, ту свети, ту изгасва. След диагностика в сервиз излизат 2 грешки (за съжаление сега не са пред мен данните - датчик за оборотите и електромагнитен клапан за горивото, това по памет) и след проверка на други параметри - датчик за температурата на двигателя, който показва че работи на -2 градуса при загряла кола. Предположението е, че системата се шашка от това и затова дава първите две грешки. След смяна на въпросния датчик с чисто нов- Бош, отново същите показатели, работи при отрицателна температура, смяна с трети датчик - отново същото. С цел проба бяха разменени кабелите към куплунга, но и това не промени показателите. Колата харчи доста и е с високи постоянни обороти!
На финала предположението беше, че може да се окаже компютъра на колата, след няколко дена ще се отиде и до Каргоекспрес за проверка, но все пак, някой ако е имал подобен случай с шашкащ се термодатчик от компютъра и дали наистина той е за смяна да пише как е решен проблема! Благодаря на всички, които ще се отзоват!
| |
Тема
|
Re: Някой да е имал подобен проблем?
[re: astra76]
|
|
Автор | VladoR (Нерегистриран) |
Публикувано | 27.06.08 08:29 |
|
Ниска температура означава, че (ако компютърът е изправен) компютърът отчита много високо съпротивление на термодатчика. Това може да е от самия термодатчик (... теоретически, практически едва ли, при положение, че сте сменили няколко) или някаква мизерия по кабелите между датчика и компютъра.
Освен това не знам, как е на X20SE, но на X20XEV има позиционен датчик и на коляновия, и на разпределителния вал.
| |
Тема
|
Re: Някой да е имал подобен проблем?
[re: VladoR]
|
|
Автор |
Bat Jorko (член) |
Публикувано | 27.06.08 11:12 |
|
Очевидно е кабела до компютъра!
| |
Тема
|
Re: Някой да е имал подобен проблем?
[re: Bat Jorko]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 27.06.08 12:01 |
|
Именно! Повишено съпротивление може да означава лоша връзка в куплунг, частично прекъснат кабел и т.н. ... демек все съвсем вероятни мизерийки.
При мен примерно единият кабел към клаксоните се беше прекъснал вътрешно в изолацията. Убих се да търся "скапания" клаксон защо не работи . Накрая след като вече бях 1000% сигурен, че проблемът е в кабела, взех да го бода с игли и да меря с мултицета. Накрая фиксирах мизерията. То дори тоя гадния зелен окис едвам-едвам беше избил и на повърхността на изолацията, ама ако не ти подскаже някой, къде точно да гледаш, вероятността да го откриеш случайно е меко казано не особено обнадеждаваща.
| |
Тема
|
Re: Някой да е имал подобен проблем?
[re: astra76]
|
|
Автор |
astra76 () |
Публикувано | 27.06.08 20:03 |
|
Сега имам грешките - Opel Motronic N 1.5.4 V2
№ 61 - Вентил обезвъздушаване на резервоар, свързване на маса
№ 31 - сигнал при оборотите при стартиране обороти неизправен,
това преписах от листа от диагностиката.
Май наистина най-накрая ще се окаже прекъснат или окъсяващ кабел. Ще проверим всяка възможност, защото вариант компютър ще излезе доста солен, дано се окаже нещо малко! Благодаря ви на всички!
| |
Тема
|
Re: Някой да е имал подобен проблем?
[re: astra76]
|
|
Автор | grokru (Нерегистриран) |
Публикувано | 10.07.08 08:41 |
|
и аз имах същия проблем но на кадет...и ми излезе по ефтинджос...след като смених датчика на температурата...компютара не можа да изтрие по никакъв начин грешката и се наложи да взема друг втора употреба...и вече всичко е наред
| |
|
|
|
|