|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Слабите места на различни двигатели и модели?
|
|
Автор |
Eнтycиacт (голям) |
Публикувано | 13.05.08 09:51 |
|
Здравейте клуб "Опел".
Тръгнах из нета да търся инфо за различните Опели и форуми за Опел, обаче за мое много голямо учудване, в така нареченият Опел-клуб България човек не може и да чете без рагистрация, а нови членове не се приемат... Почнах да се чудя, да не би Опелите да създават толкова много проблеми, че собствениците им не искат да си го показват Както и да е - замислих се че в клубовете на Дир-а няма начин да няма нещо за Опел и ей ме тук сега да ви поразпитам. Та така.
Ще трябва да сменям старото Голфче. Не че не върви и че не си го обичам, обаче много загуби визия, а и е с 2 врати - ергенска кола, а моето ергенство почти приключи . Почнах да оглеждам различните коли от "среден клас" в комби изпълнение и почнах да клоня към Астра Г 1999-2000 и Вектра Б 1998-2000 година. Не че съм се отказал напълно от различните френски аналози - Ситроен Ксара, Рено Меган, но много често ме съветват да бягам от стари френски коли, защото им била крехка конструкцията и скъпи частите. Други харесвати от мен коли, като Шкота Октавия и Голф 4 ми идват скъпи, та засега май основно към Опел се насочвам. А новите пасати с ебаси окачването!
И така - какви са им слабите места на Астра Г и Вектра Б? Как стоят двата модела един срещу друг (а и спрямо конкурентите) като цена на поддръжка и качество на сглобка? Като комфорт теоретично би трябвало Вектрата да е по-напред от Астра, но ако има по-слабо (спрямо килограмите си) окачване или купето се раздрънква повече, то при 10 годишна кола би могло по-добрият комфорт да е наистина вече само теоретичен . Кои двигатели на Опел са добри, и кои каплави. На пръв прочит всички тези 16 клапанови двигатели ме плашат. Звучат ми много капризни и скъпи за поддръжка - дали съм прав? Дано не съм. При избора на двигател, критерий не ми е мощността, а реалното поведение на колата. За пример Голфа ми е с 1.3 двигател, но явно мощността и въртящият му момент са така добре напаснати със скоростната кутия, че пъргавостта и еластичността на тези 1.3 литра винаги ще си ги обичам.
Кои бензинови двигатели се връзват най-добре с газови уредби и изобщо връзват ли се добре, защото ако при тези нови 16 клапанови двигатели пропан-бутана води до нестабилна работа, то може би ще е по-добре дизел да взема, въпреки цената на горивото.
С много въпроси ви затрупах наведнъж, но се надявам да има тук отзивчиви хора, които да ме ориентират в царството на 8-10 годишните Опел-и. Благодаря предварително на всички
| |
Тема
|
Re: Слабите места на различни двигатели и модели?
[re: Eнтycиacт]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 13.05.08 13:01 |
|
Вектра Б - кофти задно окачване, скърца гадно. Може и така да се кара без проблем.
Астра Г - ми астра Г. Имат дреболии като конструктивни дефекти, като цяло уж е здрава.
Двигателите са идентични. Най-корав е 1,8 16В, ако не си спортист - 1,4 16В. . Носят се слухове че 1,6 16В горял масло на по-старите астри, но го били оправили. Аз карам Астра Г 1,6 моно, но му правих осн. ремонт...
Бензиновите двигатели като цяло са здрави.
За дизелите аз лично съм предубеден, нека се изкажат колегите.
| |
Тема
|
Re: Слабите места на различни двигатели и модели?
[re: imitev]
|
|
Автор |
Eнтycиacт (голям) |
Публикувано | 13.05.08 14:20 |
|
1,4 16V не е ли малко слаб...
дават го 90 к.с. от 1.4 литра... мах въртящ момент при 4000 оборота - това значи много изтискан мотор, ама много! мисля, че при това положение живота му е много ограничен - все пак този мотор постоянно работи на високи обороти! на голфчето ми мотора му е сигурно е над 260-280000км. и преди 2 години като му сменях гарнитура на главата, профилактично му смених и сегментите със сегменти НУЛЕВ ремонт! а този двигател 1.4литра 90 к.с. сигурно над 200000км. ще е за основен първи ремонт!
жалко че няма от къде да им взема грификите на въртящият момент, да видя 75-80% от него при какви обороти го развива.
за 1.8 16V четох че бил с някакъв механичен инжекцион, което не било много добре... Редактирано от Eнтycиacт на 13.05.08 14:38.
| |
Тема
|
Re: Слабите места на различни двигатели и модели?
[re: Eнтycиacт]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 13.05.08 14:56 |
|
1,8 си е електронна инжекционна система. Опел с механична инжекция има само някоя екзотика преди 90та година.
Голфа не го слагай никъде -> и моя кадет е над 350 000 км без да съм му правил ремонт... Няма вече такива автомобили...
За справка - Х18ХЕ е 1,8 16В, Х16ХЕ - 1,6 16В, Z16SE - 1,6 8V пълна инжекция
Най-добра представа ще придобиеш ако седнеш и покараш конкретната кола.
| |
Тема
|
Re: Слабите места на различни двигатели и модели?
[re: Eнтycиacт]
|
|
Автор | Lamer (Нерегистриран) |
Публикувано | 13.05.08 15:46 |
|
Всички екотеци имат макс въртящ момент около 4К
| |
Тема
|
Re: Слабите места на различни двигатели и модели?
[re: Eнтycиacт]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 13.05.08 15:54 |
|
А като не искаш вече ергенска кола, защо не помислиш за един по-истински семеен Опел - Омега Б след фейслифта 1997-ма.
Първо Омегата е по-здрава от Вектра (за Омегата в един руски сайт пишеше, че задният й мост бил цитирам "неразрушимьй"),
Второ е с по-добра пасивна безопасност и
Трето Омегите като пишман-по-висок-клас не държат особено цена - това ще ти е проблем, когато тръгнеш да продаваш, но ще ти е плюс сега, когато ще купуваш.
Естествено - понеже няма пълно щастие - Омегата или върви по-малко от Вектра, или харчи повече или и двете.
Аз лично съм пристрастен към Омегата. Даже тя сега за морето ще ми е леко тясна, та съм си купил и багажник-кутия (т.нар. автобокс). Ама пък за сметка на това освен газовата уредба в багажника ще събера голяма комбинирана бебешка количка, столче за хранене, сгъваемо бебешко легло и какво ли още не ... дето в по-малка кола ще ги събереш на кукуво лято. То ако е за въпрос (обратната теза) ... поляците навремето идваха на нашето черноморие с полски фиатчета 126п, ама това е друга бира.
16 клапановите екотеци до 1.6 са с МАП сензор и иди-дойди може и обикновена газова, от 1.8 нагоре са с измерител на въздух и си абониран за ГИ. Е, има и оптимисти с конвенционални газови уредби на големи екотеци, ама аз не съм толкова хазартна натура - измерителят на въздух е една нишка като от лампа на джобно фенерче, ама без стъклен цокъл, та само да кихнеш срещу нея и ще се разлети на миниатюрни парченца, какво остава за гърмеж на АГУ.
Редактирано от VladoR на 13.05.08 16:06.
| |
Тема
|
Re: Слабите места на различни двигатели и модели?
[re: Eнтycиacт]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 13.05.08 16:00 |
|
Екотеците (поне големите, за малките не знам) фабрично нямат уловител на маслените пари от картерните гзаове, та по тоя повод екотеците подгарят масълце барабар с гориво-въздушната смес. Поне поради това не бери грижа за първия основен ремонт на 200.000 км - в общия случай си доста далеч от истината.
А това за максималния въртящ момент около 4к ... при мен примерно е на 3500 по спомен, ама това не означава нищо повече от факта, че моторът до 2500-3000 оборота просто е малко по тромавичък.
Абе най-добре отиди на горубляне, симулирай здрав интерес и направи тестдрайв. Другото е ала-бала - може 10 страници да изпишем, и пак да не се разберем.
Успех в избора!
P.S. http://www.avtomarket.ru/ - там ще намериш и технически характеристики, и обзор на моделите, и много отзиви от собственициРедактирано от VladoR на 13.05.08 16:53.
| |
Тема
|
Re: Слабите места на различни двигатели и модели?
[re: Eнтycиacт]
|
|
Автор |
javor_bg (ентусиаст) |
Публикувано | 13.05.08 17:19 |
|
Аз бих взел Вектра от 2000 година Z16SE ако има. Има максимален въртящ момент на леко по-ниски обороти и по-лесно се газифицира. Не трябва да се подценява Вектрата в никакъв случай. А и комби има. Ма гледай колата да е 2000 година че иначе преди 2000 не са поцинковани.
Я тука експертите да кажат дали Вектра Б стигаше до поцинковане.
| |
Тема
|
Re: Слабите места на различни двигатели и модели?
[re: javor_bg]
|
|
Автор |
VladoR (любител) |
Публикувано | 13.05.08 17:26 |
|
Абе не знам за Вектра, ама днес видях Астра 2006-та година, очевадно неудряна, с няколко бомби на 5-та врата точно под стъклото.
Мисля, че колата не беше удряна, първо защото нямаше следи (да предположим, че може и нещо да не съм доогледал, въпреки че ми беше адски любопитно), и второ - бомбите бяха като мехури, а бомбирало след некадърен тенекеджийски ремонт стои на ситни гроздове, а не на гладки мехури.
Тя и Омегата от последния фейслифт преди спиране от производство уж е 100% поцинкована, ама пак я лови ръжда по ръбовете на вратите и други скришни местенца ...
| |
Тема
|
Re: Слабите места на различни двигатели и модели?
[re: VladoR]
|
|
Автор |
Eнтycиacт (голям) |
Публикувано | 13.05.08 17:32 |
|
много благодаря на VladoR и imitev за информацията.
графиката на въртящият момент мен ме насочва към Z16SE от 1.6 литровите, стига разбира се скорстната кутия да е пресметната добре, при това е с 8 клапана и по-проста и втина констркция (стига разбира се да се намери такава втора ръка)
VladoR - това "екотеците подгарят масълце барабар с гориво-въздушната смес. Поне поради това не бери грижа за първия основен ремонт на 200.000 км" не го схванах - някакво дъполнително смазване ли имаш в предвид че се полчава? Това ли е причината, дето се говори, че екотеците гълтат много масло?
Някой да има под ръка инфо да скоростните кутии на Астра с 1.6 литра и Вектра с 1.6 и 1.8, да видя с какви предавателни числа са.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|