Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 19:03 02.06.24 
Автомобили
   >> Opel
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Слабите места на различни двигатели и модели?  
Автор Eнтycиacт (голям)
Публикувано13.05.08 09:51



Здравейте клуб "Опел".
Тръгнах из нета да търся инфо за различните Опели и форуми за Опел, обаче за мое много голямо учудване, в така нареченият Опел-клуб България човек не може и да чете без рагистрация, а нови членове не се приемат... Почнах да се чудя, да не би Опелите да създават толкова много проблеми, че собствениците им не искат да си го показват

Както и да е - замислих се че в клубовете на Дир-а няма начин да няма нещо за Опел и ей ме тук сега да ви поразпитам. Та така.

Ще трябва да сменям старото Голфче. Не че не върви и че не си го обичам, обаче много загуби визия, а и е с 2 врати - ергенска кола, а моето ергенство почти приключи . Почнах да оглеждам различните коли от "среден клас" в комби изпълнение и почнах да клоня към Астра Г 1999-2000 и Вектра Б 1998-2000 година. Не че съм се отказал напълно от различните френски аналози - Ситроен Ксара, Рено Меган, но много често ме съветват да бягам от стари френски коли, защото им била крехка конструкцията и скъпи частите. Други харесвати от мен коли, като Шкота Октавия и Голф 4 ми идват скъпи, та засега май основно към Опел се насочвам. А новите пасати с ебаси окачването!

И така - какви са им слабите места на Астра Г и Вектра Б? Как стоят двата модела един срещу друг (а и спрямо конкурентите) като цена на поддръжка и качество на сглобка? Като комфорт теоретично би трябвало Вектрата да е по-напред от Астра, но ако има по-слабо (спрямо килограмите си) окачване или купето се раздрънква повече, то при 10 годишна кола би могло по-добрият комфорт да е наистина вече само теоретичен . Кои двигатели на Опел са добри, и кои каплави. На пръв прочит всички тези 16 клапанови двигатели ме плашат. Звучат ми много капризни и скъпи за поддръжка - дали съм прав? Дано не съм. При избора на двигател, критерий не ми е мощността, а реалното поведение на колата. За пример Голфа ми е с 1.3 двигател, но явно мощността и въртящият му момент са така добре напаснати със скоростната кутия, че пъргавостта и еластичността на тези 1.3 литра винаги ще си ги обичам.
Кои бензинови двигатели се връзват най-добре с газови уредби и изобщо връзват ли се добре, защото ако при тези нови 16 клапанови двигатели пропан-бутана води до нестабилна работа, то може би ще е по-добре дизел да взема, въпреки цената на горивото.
С много въпроси ви затрупах наведнъж, но се надявам да има тук отзивчиви хора, които да ме ориентират в царството на 8-10 годишните Опел-и. Благодаря предварително на всички



Тема Re: Слабите места на различни двигатели и модели?нови [re: Eнтycиacт]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано13.05.08 13:01



Вектра Б - кофти задно окачване, скърца гадно. Може и така да се кара без проблем.

Астра Г - ми астра Г. Имат дреболии като конструктивни дефекти, като цяло уж е здрава.

Двигателите са идентични. Най-корав е 1,8 16В, ако не си спортист - 1,4 16В. . Носят се слухове че 1,6 16В горял масло на по-старите астри, но го били оправили. Аз карам Астра Г 1,6 моно, но му правих осн. ремонт...

Бензиновите двигатели като цяло са здрави.

За дизелите аз лично съм предубеден, нека се изкажат колегите.




Тема Re: Слабите места на различни двигатели и модели?нови [re: imitev]  
Автор Eнтycиacт (голям)
Публикувано13.05.08 14:20



1,4 16V не е ли малко слаб...
дават го 90 к.с. от 1.4 литра... мах въртящ момент при 4000 оборота - това значи много изтискан мотор, ама много! мисля, че при това положение живота му е много ограничен - все пак този мотор постоянно работи на високи обороти! на голфчето ми мотора му е сигурно е над 260-280000км. и преди 2 години като му сменях гарнитура на главата, профилактично му смених и сегментите със сегменти НУЛЕВ ремонт! а този двигател 1.4литра 90 к.с. сигурно над 200000км. ще е за основен първи ремонт!
жалко че няма от къде да им взема грификите на въртящият момент, да видя 75-80% от него при какви обороти го развива.

за 1.8 16V четох че бил с някакъв механичен инжекцион, което не било много добре...

Редактирано от Eнтycиacт на 13.05.08 14:38.



Тема Re: Слабите места на различни двигатели и модели?нови [re: Eнтycиacт]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано13.05.08 14:56



1,8 си е електронна инжекционна система. Опел с механична инжекция има само някоя екзотика преди 90та година.

Голфа не го слагай никъде -> и моя кадет е над 350 000 км без да съм му правил ремонт... Няма вече такива автомобили...



За справка - Х18ХЕ е 1,8 16В, Х16ХЕ - 1,6 16В, Z16SE - 1,6 8V пълна инжекция

Най-добра представа ще придобиеш ако седнеш и покараш конкретната кола.




Тема Re: Слабите места на различни двигатели и модели?нови [re: Eнтycиacт]  
АвторLamer (Нерегистриран)
Публикувано13.05.08 15:46



Всички екотеци имат макс въртящ момент около 4К



Тема Re: Слабите места на различни двигатели и модели?нови [re: Eнтycиacт]  
Автор VladoR (любител)
Публикувано13.05.08 15:54



А като не искаш вече ергенска кола, защо не помислиш за един по-истински семеен Опел - Омега Б след фейслифта 1997-ма.

Първо Омегата е по-здрава от Вектра (за Омегата в един руски сайт пишеше, че задният й мост бил цитирам "неразрушимьй"),

Второ е с по-добра пасивна безопасност и

Трето Омегите като пишман-по-висок-клас не държат особено цена - това ще ти е проблем, когато тръгнеш да продаваш, но ще ти е плюс сега, когато ще купуваш.

Естествено - понеже няма пълно щастие - Омегата или върви по-малко от Вектра, или харчи повече или и двете.

Аз лично съм пристрастен към Омегата. Даже тя сега за морето ще ми е леко тясна, та съм си купил и багажник-кутия (т.нар. автобокс). Ама пък за сметка на това освен газовата уредба в багажника ще събера голяма комбинирана бебешка количка, столче за хранене, сгъваемо бебешко легло и какво ли още не ... дето в по-малка кола ще ги събереш на кукуво лято. То ако е за въпрос (обратната теза) ... поляците навремето идваха на нашето черноморие с полски фиатчета 126п, ама това е друга бира.

16 клапановите екотеци до 1.6 са с МАП сензор и иди-дойди може и обикновена газова, от 1.8 нагоре са с измерител на въздух и си абониран за ГИ. Е, има и оптимисти с конвенционални газови уредби на големи екотеци, ама аз не съм толкова хазартна натура - измерителят на въздух е една нишка като от лампа на джобно фенерче, ама без стъклен цокъл, та само да кихнеш срещу нея и ще се разлети на миниатюрни парченца, какво остава за гърмеж на АГУ.

Редактирано от VladoR на 13.05.08 16:06.



Тема Re: Слабите места на различни двигатели и модели?нови [re: Eнтycиacт]  
Автор VladoR (любител)
Публикувано13.05.08 16:00



Екотеците (поне големите, за малките не знам) фабрично нямат уловител на маслените пари от картерните гзаове, та по тоя повод екотеците подгарят масълце барабар с гориво-въздушната смес. Поне поради това не бери грижа за първия основен ремонт на 200.000 км - в общия случай си доста далеч от истината.

А това за максималния въртящ момент около 4к ... при мен примерно е на 3500 по спомен, ама това не означава нищо повече от факта, че моторът до 2500-3000 оборота просто е малко по тромавичък.

Абе най-добре отиди на горубляне, симулирай здрав интерес и направи тестдрайв. Другото е ала-бала - може 10 страници да изпишем, и пак да не се разберем.

Успех в избора!



P.S. http://www.avtomarket.ru/ - там ще намериш и технически характеристики, и обзор на моделите, и много отзиви от собственици

Редактирано от VladoR на 13.05.08 16:53.



Тема Re: Слабите места на различни двигатели и модели?нови [re: Eнтycиacт]  
Автор javor_bg (ентусиаст)
Публикувано13.05.08 17:19



Аз бих взел Вектра от 2000 година Z16SE ако има. Има максимален въртящ момент на леко по-ниски обороти и по-лесно се газифицира. Не трябва да се подценява Вектрата в никакъв случай. А и комби има. Ма гледай колата да е 2000 година че иначе преди 2000 не са поцинковани.

Я тука експертите да кажат дали Вектра Б стигаше до поцинковане.



Тема Re: Слабите места на различни двигатели и модели?нови [re: javor_bg]  
Автор VladoR (любител)
Публикувано13.05.08 17:26



Абе не знам за Вектра, ама днес видях Астра 2006-та година, очевадно неудряна, с няколко бомби на 5-та врата точно под стъклото.

Мисля, че колата не беше удряна, първо защото нямаше следи (да предположим, че може и нещо да не съм доогледал, въпреки че ми беше адски любопитно), и второ - бомбите бяха като мехури, а бомбирало след некадърен тенекеджийски ремонт стои на ситни гроздове, а не на гладки мехури.

Тя и Омегата от последния фейслифт преди спиране от производство уж е 100% поцинкована, ама пак я лови ръжда по ръбовете на вратите и други скришни местенца ...



Тема Re: Слабите места на различни двигатели и модели?нови [re: VladoR]  
Автор Eнтycиacт (голям)
Публикувано13.05.08 17:32



много благодаря на VladoR и imitev за информацията.
графиката на въртящият момент мен ме насочва към Z16SE от 1.6 литровите, стига разбира се скорстната кутия да е пресметната добре, при това е с 8 клапана и по-проста и втина констркция (стига разбира се да се намери такава втора ръка)
VladoR - това "екотеците подгарят масълце барабар с гориво-въздушната смес. Поне поради това не бери грижа за първия основен ремонт на 200.000 км" не го схванах - някакво дъполнително смазване ли имаш в предвид че се полчава? Това ли е причината, дето се говори, че екотеците гълтат много масло?
Някой да има под ръка инфо да скоростните кутии на Астра с 1.6 литра и Вектра с 1.6 и 1.8, да видя с какви предавателни числа са.



Тема Re: Слабите места на различни двигатели и модели?нови [re: Eнтycиacт]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано13.05.08 18:27



Леко не ти препоръчвам Z16SE. Много екзотични части има в тоя двигател и изключително рядко се среща.

Ако ще търсиш Астра Г и не те бърка динамиката - търси 1,6 моно (Х16SZR) или 1,4 16В.

Не ти трябват кутиите - просто отиди и покарай колата за да придобиеш представа как върви. Числата са само чесане на езика...




Тема Re: Слабите места на различни двигатели и модели?нови [re: Eнтycиacт]  
Автор VladoR (любител)
Публикувано13.05.08 18:41



Това за маслото е една от причините, наред с другите стандартни за всеки мотор - гумички на клапани и сегменти.

Това за "допълнителното мазане" беше леко на майтап, но все таки не се скапват на 200.000 км екотеците.





Тема Re: Слабите места на различни двигатели и модели?нови [re: VladoR]  
Автор Tarambuka35OO (пристрастен)
Публикувано13.05.08 23:36



вървят си и още как


малко масалце посипваш чат пат и си свиркаш

иначе, аз съм за Вектра 1.8 - златната среда е :)
Омегата като камион ми идва, пък Аструната малко ми теснее вътре. Но това си е лично мое мнение де.
За моторите, ако е вектра - 1.8 или 2.0. Ако е Омега, там по-малко от 2.0 няма, пък тя е малко тежка за него...

Астра - 1.6 или 1.8, другите са си слабички, особено ако е комби.
колегата imitev си е скръндза, ти него не го слушай
Макар че с тоя бенз' от 2.30 кой не е

Ми тва мисля аз:)

Редактирано от Tarambuka35OO на 13.05.08 23:38.



Тема Re: Слабите места на различни двигатели и модели?нови [re: Tarambuka35OO]  
АвторKиko (Нерегистриран)
Публикувано14.05.08 20:49



Митев, изложи се-Вектра б скърцала-зависиииииииииииииии Вектра б 1996 г. -вози, като лодка-никакъв шум. Мото р- идеален 1.6 моно.



Тема Re: Слабите места на различни двигатели и модели?нови [re: Kиko]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано14.05.08 20:55



Вектра Б ли не скърца отзад ???

Я кажи как викат на селеновите втулки - не беше ли СКЪРЦАЩИТЕ ВТУЛКИ ?

Да не би в ТИС да не пише че като скърца в сервиза пръскат със силиконова смазка ??? И като изсъхне смазката пак скърца ?

А не струват ли оригиналните тампони майка си и баща си ? А ментаците не изкарват ли по 20-30 000 км ?

Яко се изложих...



А 1,6 моно на това купе знам какво е - на астрата ми е такъв. Ако нямаш спортен дух (като мен) - идеален е. Иначе си е тотален мъртвец... Но с евтина поддръжка. Основния ремонт ми излезе към 600 лв. части, ремъците на екотека са половината от тези пари... Аз лично бих си взел двулитрова вектра Б...




Тема ееенови [re: imitev]  
Автор Tarambuka35OO (пристрастен)
Публикувано14.05.08 21:47



слуховете за моята смърт са силно преувеличени, както се казва:)

Като купих колата, отзад тропаше. Смяна на втулките - 250лв
Оттогава съм минал точно 58000км по всякакви пътища - никакво тропане или скърцане не съм имал повече.

толкоз :)

във форума досега е имало точно 1 (един) човек, който се оплаква че му скърцало отзад (на другите им потропва)


Не искам да омаловажа нещо, но по-доброто си има цена, която, поне в случая не е висока.
Все пак окачването e независимо и колата си е по-стабилна и комфортна от Aстрата.

Такъв филм да сменяш втулки през година няма, освен може би ако караш яко офроуд и използваните частите са ментета...

Редактирано от Tarambuka35OO на 14.05.08 22:02.



Тема Re: ееенови [re: Tarambuka35OO]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано15.05.08 00:02



"яко офроуд и използваните частите са ментета."



Менташките тампони и втулки са мания




Тема Re: Слабите места на различни двигатели и модели?нови [re: VladoR]  
Автор PRlNCEZANDOR (vodoun)
Публикувано15.05.08 13:06



Вектрите Б незнам откога ги поцинковат тотално, но преди седмица на Практикер видях една бяла вектра Б толкова изгнила че направо да се хванеш за главата (това не е характерно за напълно поцинкована кола) и двете вежди и праговете вече имаха дупчици и за ръжда да не говорим, яка кафява ръжда в много напреднал стадиии - да не я ритнеш случайно.
Щях да го снимам ако можех.

Иначе - всяка кола колкото и да е нова след по сериозно нараняване започва да ръждясва - аз съм виждал мазда 3 на 1 година на вратата едно петно ръжда около 20стотинки - явно от удар от камъче или нещо такова.




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.