Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 08:02 07.11.25 
Автомобили
   >> Opel
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема За ламбда сонданови  
Автор Astra1.8iGT (C18NZ, 92g.)
Публикувано30.04.07 11:05



Един въпрос някой който си е купувал от "Косер" ламбда има ли някакви ядове. Защото моята е на година и половина, на не повече от 15хил.км и от известно време даваше грешка 44 (бедна смес), а сега взе да се появява и грешка 13 (няма промяна на сигнала). Нямам АГУ.
Някой знае ли къде за София мога да отида да я тестват, също и тест за EGR-a ?

PS: Разбира се ако диагностиката е над 20-30лв по-добре, да си купя нова и да си я сменя, защото 2-3 диагностики са колкото една нова.

Редактирано от Astra1.8iGT на 30.04.07 11:06.



Тема Re: За ламбда сонданови [re: Astra1.8iGT]  
Авторdrawmaster (Нерегистриран)
Публикувано30.04.07 11:58



ментак сонда, най-вероятно отиваш на смяна - грешките са достатъчно красноречиви





Тема Re: За ламбда сонданови [re: drawmaster]  
Автор PRlNCEZANDOR (vodoun)
Публикувано30.04.07 23:30



Аз съм с такава и съм много доволен - да чукам на дърво. Хората там са доста разбрани по принцип, само в последно време започнаха да взимат някакви нови нелюбезни.
Както и да е чувал съм от няколко човека купили си сонди от там само добри отзиви, но ако се окаже че ти се е преебала им го кажи това на тия от косер.



Тема Re: За ламбда сонданови [re: PRlNCEZANDOR]  
Автор Astra1.8iGT (C18NZ, 92g.)
Публикувано01.05.07 01:13



Днес я свалях доста сажди има по нея, проверявах окабеляването - ОК е. Установих че с грешките се почва като загрее до нормални градуси и карам на ниски обороти 1000-2000об/мин. и по специално като отпускам газста плавно, има някаква малка вероятност ЕСТ сензора да дава ядове. Утре ще тествам нещата, но с тия грешки вероятно ще се купува ламбда (този път bosch).



Тема Re: За ламбда сонданови [re: Astra1.8iGT]  
Автор pat66 (Комби фен)
Публикувано02.05.07 11:13



Колега, а що си я сменял? Старата какви грешки даваше?
Щото аз като се засилих да я сменям /след 2 диагностики/ майстора вдигна колата и видя нещо друго - средното гърне е спукано, а задното не се нагрява изобщо - каза, че имам запушвашване по гърнетата и през разни причинно-следствени връзки ми дава бедна смес. Демек не съм за ламбда, щото и новата ще дава същите грешки!


Това е само хипотеза, разбира се, а и още не съм оправял гърнетата, за да видя ефекта.

Лека и безаварийна!



Тема Re: За ламбда сонданови [re: pat66]  
Автор javor_k (ентусиаст)
Публикувано02.05.07 22:05



Тамън тва щях да кажа и аз. Провери си катализатора ако имаш такъв



Тема Re: За ламбда сонданови [re: javor_k]  
Автор Astra1.8iGT (C18NZ, 92g.)
Публикувано02.05.07 23:01



Хм да, не го споменах, но се почна така. Преди около 3г. катализатора ми изглеждаше зле и го смених с тръба, като сменях задно гърне. След няколко месеца време, един ден разхода на борд компа скочи от 11л на 13/14л градско (+ грешка 44 ако помня добре), след седмица направих диагностика в Булвария(Люлин) и там мериха СО на изходящите газове и диагностика каза че стойността е много зле т.е. ламбдата като тръгвала да заминава показвала бедна смес ЕКУ-то преобогатявало и така съм карал с преобогатена смес - той препоръча смяната на ламбдата, смених я преди год. и половина с "косерска". Преди няколко месеца се почна с грешка 44 (бедна смес), от тогава смених капачка и палец, (свещи и кабели са що годе нови), мерих дебит бенз. помпа 2л/мин. което е перфектно, чистих МПХ, открих пукнатина в маркуча към МАР и го оправих, чистих дроселова клапа с WD40, мерих цокъла и релето за бенз. помпа, мерил съм някой датчици в норма са.
Грешка 13 се появи след като се реших да сложа на раздръканото средно гърне ново, както и резонаторно "аспо", но и разхода падна с над литър на 9л/100км градско. Също смених гарнитура и болтовете от двуцевката към колекторните тръби, но идиотите от сервиза са напляскали на гарнитурата и болтовете някакъв бял силикон точно където темп. става над 900С и сега го чакам да изпуши от там. (въобще в сервиз "Аспо" на червено знаме не ходете за 60лв (1-2 часа) труд си оставиха ръцете и с лошо наставяне към задното гърне).



PS: За напред мисля да меря налягане на бенз. помпа към инжецията, да проверявам регулатора за налягането на бензина и да направя някакъв тест за EGR-a. Ламбдата ми се иска да я тествам при някой с осцилоскоп преди да я сменя отново, защото с този нисък разход вероятно си работи.

Редактирано от Astra1.8iGT на 02.05.07 23:15.



Тема Re: За ламбда сонда [re: Astra1.8iGT]  
Авторpat66 (Нерегистриран)
Публикувано03.05.07 10:13



Малеее... като гледам кво ме чака!!!
Колега, ти си маняк!

Откак съм я купил /близо 2 год./ лампата присветква понякога, ама освен консумативите др. не съм сменял - на принципа щом върви не барай! Сигурно разхода градско ми е по-голям от нормално, ма голема работа - немам нерви да правя изброеното от тебе по-горе. Важното е, че на дълго ми харчи 5,5-6 бенз. /ДВГ Х14ХЕ/. Писна ми вече да ги дебна тия дърти тарги /със служебните са 6 броя/. Ще се замисля вече за някой близинг!

Айде със здраве!



Тема Re: За ламбда сонданови [re: Astra1.8iGT]  
Авторdido (Нерегистриран)
Публикувано03.05.07 10:18



Deistviata ti sa mnogo logichni.Mnogo dobre si reshil za osciloskopa-nai dobre e taka.Ot poslednia ti post lichi,che kolata niama problemi,vapreki che kompa izpisva greshka.



Тема Re: За ламбда сонданови [re: dido]  
АвторBEG (Нерегистриран)
Публикувано03.05.07 11:30



Може би това което ще напиша е ясно за повечето от вас но все пак, може да помогне на някой. Ламбда сондата се включва над 300 градуса т.е. когато загрее. При нормална работа сондата дава сигнал от 60 миливолта до 1000 миливолта(тоест 1 волт). Сигнала прескача постоянно от бедна към богата, като стехиометричното отношение или Ламбда=1 се постига някъде към 540 миливолта. Това е т.нар. ламбда-прозорец. С времето той се стеснява и стойностите стават примерно 200 миливолта - 800 миливолта. Когато ламда-сондата започне да дава константен сигнал или сигнала прескача в мноого тесни граници значи си е отишла. Можеш и сам да я пробваш. Взимаш един дигитален мултицет и разкачаш ламбдата. Единия полюс на мултицета свързваш към маса другия към сигналния кабел на въпросната сонда. Включваш на скалата миливолт mV и мериш. Ако видиш добре презкачащ сигнал значи нещата са наред. Ако да речем ти показва 800 миливолта значи или сместа в момента ти е богата или ламбдата си е заминала. Обикновено при автомобили при които има възможност за регулиране на СО след завъртане на съответния винт сигнала на ламбда сондата ще започне да се променя и ако например ти е давала сигнал 800 миливолта се стремиш като въртиш регулировъчния винт да докараш сигнала на ламбдата да подскача като средната стойност е около 540 миливолта.
Дано да съм бил полезен. Чао!




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.