Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 18:34 25.06.24 
Автомобили
   >> Opel
*Кратък преглед

Тема Компресия и харч на маслонови  
Автор javor_k (ентусиаст)
Публикувано18.02.07 19:08



Ясно е че работата 10000% опира до СЕГМЕНТИ ама аз все пак да попитам.

Нека колегите с двигатели C14NZ, които не се оплакват от харч на масло да кажат колко им е компресията в цилиндрите. Мойта много харчи масло от 4 години и компресията и е винаги била 10 атмосфери на всичките цилиндри. А не трябва ли да е 11-11.5 ?

След смяна на гумички на клапаните с някакво шлайфване с паста ама не разбрах дали на клапаните или на самите гумички разхода на масло се УВЕЛИЧИ !!! Беше преди 2 години. Черни са винаги били свещите. От време на време ги чистя. Черен пръстен има съвсем лек на ауспуха. 1л на 1000 км мисля че е ОГРОМЕН разход на масло. Скоро слагах от FUSCH-а на Аутоплюс - 7 лева литъра. Може и просто да не случвам на по-гъсто масло, знам ли





Тема Re: Компресия и харч на маслонови [re: javor_k]  
Автор javor_k (ентусиаст)
Публикувано18.02.07 19:10



А вярно ли е че ако се налее масло 50 мл в цилиндрите и ако при замерване на компресията тя се вдигне то тогава това е ясен сигнал за смяна на СЕГМЕНТИ? Това на студен или на топъл двигател се прави?



Тема Re: Компресия и харч на маслонови [re: javor_k]  
Автор zfen (непознат)
Публикувано18.02.07 19:52



Не се хаби с проби разни! Запичат маслените сегменти и затова си гори масло, а има и компресия. Отваряй и сменяй, но смени и гумичките щом се е увеличил разхода на масло. Обърни внимание на гумичките-на дизела са 8мм, а на бензина -7мм. Понякога в магазините ги омешват и псле,ако не забележиш си хапеш г**а. "Ауто плюс" са добра партия-само те и "Елиткар" предлагат сегменти "Колбеншмидт"



Тема Re: Компресия и харч на маслонови [re: javor_k]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано18.02.07 22:31



Моя C14NZ като беше в по-млада възраст буташе около 500 мл за 10000 км. Сега гори към 1 л. за 10000 км. Това след 200 000 км при мен.

1 л. масло за 1000 км е голям разход за който и да е двигател.

Нормално е да ти се вдигне разхода на масло след шлайфане на клапаните. Вдига се компресията, натоварва се буталната група и т.н. а тя е вече износена.

Най-вероятно имаш заминали маслени сегменти щом компресията ти е 10. Зависи как ти мерят компресията - дали на загрял или на студен мотор. Зависи дали мотора ти чука и трака при работа, дали върви по баирите.

Но това ще се види едва като ти отворят двигателя. Частите поне не са скъпи, обикновено се разминаваш само със смяна на сегменти, основни и биелни лагери без шлайф на блока.

Ако имаш намерение да караш колата - ремонтирай я по-навреме.

Всички тези предположения са разбира се ако не ти тече масло...

Дистанционна диагностика не може да се постави със задоволителна точност.

Може да седнеш на някой друг C14NZ за да направиш сравнение как върви другия мотор - може твоя да не върви, но като нямаш база за сравнение (нали от 4 г. го караш - свикнал си му)...

И така..

Песимизма ми е поразителен






Тема Re: Компресия и харч на маслонови [re: javor_k]  
Автор petyofito (Racing)
Публикувано19.02.07 09:07



Abe nezabraviaite 4e kogato edin motor si gorva masalce,mnogo iasno 4e kompresiata mu 6te e po goliama,i mnogo iasno 4e kogato prasne6 s edna sprincovka maslo v cilindara i zameri6 6tese vdigne kompreciata





Тема Re: Компресия и харч на маслонови [re: imitev]  
Автор javor_k (ентусиаст)
Публикувано20.02.07 23:17



Мерси за изчерпателния отговор. Трудно ли се сменя комплекта сегменти и основни и биелни лагери? Става ли само с махане на главата и сваляне капака на картера да се освободят евентуално мотовилките?



Тема Re: Компресия и харч на маслонови [re: javor_k]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано21.02.07 00:31



Става, обаче е голям зор в домашни условия.

Ще ти трябват специфични инструменти, като компресор за сегментите, динамометричен ключ, индикаторен вътромер за измерване на цилиндровите втулки...

Сваля се и съединителя.

Добре е да се сменят семерингите отпред и отзад на коляновия вал. Да се измие и провери маслената помпа...

Може да възникнат усложнения и ако колата ти стои на неудобно място ще видиш доста зор докато се разправяш с тях.

Ако не си го правил досега е по-добре в сервиз, а ти се върти там и гледай... Хем ще внимават повече, хем ти ще научиш нещо...




Тема Re: Компресия и харч на маслонови [re: javor_k]  
Автор42O1 (Нерегистриран)
Публикувано21.02.07 17:30



Kompresiiata na dv.C14NZ po katalog e 9,4.



Тема Re: Компресия и харч на масло [re: 42O1]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано21.02.07 17:41



Степента на сгъстяване е 9,4:1. Компресията се мери като налягане.





*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.