|
Тема
|
Компресия и харч на масло
|
|
Автор |
javor_k (ентусиаст) |
Публикувано | 18.02.07 19:08 |
|
Ясно е че работата 10000% опира до СЕГМЕНТИ ама аз все пак да попитам.
Нека колегите с двигатели C14NZ, които не се оплакват от харч на масло да кажат колко им е компресията в цилиндрите. Мойта много харчи масло от 4 години и компресията и е винаги била 10 атмосфери на всичките цилиндри. А не трябва ли да е 11-11.5 ?
След смяна на гумички на клапаните с някакво шлайфване с паста ама не разбрах дали на клапаните или на самите гумички разхода на масло се УВЕЛИЧИ !!! Беше преди 2 години. Черни са винаги били свещите. От време на време ги чистя. Черен пръстен има съвсем лек на ауспуха. 1л на 1000 км мисля че е ОГРОМЕН разход на масло. Скоро слагах от FUSCH-а на Аутоплюс - 7 лева литъра. Може и просто да не случвам на по-гъсто масло, знам ли
| |
Тема
|
Re: Компресия и харч на масло
[re: javor_k]
|
|
Автор |
javor_k (ентусиаст) |
Публикувано | 18.02.07 19:10 |
|
А вярно ли е че ако се налее масло 50 мл в цилиндрите и ако при замерване на компресията тя се вдигне то тогава това е ясен сигнал за смяна на СЕГМЕНТИ? Това на студен или на топъл двигател се прави?
| |
Тема
|
Re: Компресия и харч на масло
[re: javor_k]
|
|
Автор |
zfen (непознат) |
Публикувано | 18.02.07 19:52 |
|
Не се хаби с проби разни! Запичат маслените сегменти и затова си гори масло, а има и компресия. Отваряй и сменяй, но смени и гумичките щом се е увеличил разхода на масло. Обърни внимание на гумичките-на дизела са 8мм, а на бензина -7мм. Понякога в магазините ги омешват и псле,ако не забележиш си хапеш г**а. "Ауто плюс" са добра партия-само те и "Елиткар" предлагат сегменти "Колбеншмидт"
| |
Тема
|
Re: Компресия и харч на масло
[re: javor_k]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 18.02.07 22:31 |
|
Моя C14NZ като беше в по-млада възраст буташе около 500 мл за 10000 км. Сега гори към 1 л. за 10000 км. Това след 200 000 км при мен.
1 л. масло за 1000 км е голям разход за който и да е двигател.
Нормално е да ти се вдигне разхода на масло след шлайфане на клапаните. Вдига се компресията, натоварва се буталната група и т.н. а тя е вече износена.
Най-вероятно имаш заминали маслени сегменти щом компресията ти е 10. Зависи как ти мерят компресията - дали на загрял или на студен мотор. Зависи дали мотора ти чука и трака при работа, дали върви по баирите.
Но това ще се види едва като ти отворят двигателя. Частите поне не са скъпи, обикновено се разминаваш само със смяна на сегменти, основни и биелни лагери без шлайф на блока.
Ако имаш намерение да караш колата - ремонтирай я по-навреме.
Всички тези предположения са разбира се ако не ти тече масло...
Дистанционна диагностика не може да се постави със задоволителна точност.
Може да седнеш на някой друг C14NZ за да направиш сравнение как върви другия мотор - може твоя да не върви, но като нямаш база за сравнение (нали от 4 г. го караш - свикнал си му)...
И така..
Песимизма ми е поразителен
| |
|
Abe nezabraviaite 4e kogato edin motor si gorva masalce,mnogo iasno 4e kompresiata mu 6te e po goliama,i mnogo iasno 4e kogato prasne6 s edna sprincovka maslo v cilindara i zameri6 6tese vdigne kompreciata
| |
Тема
|
Re: Компресия и харч на масло
[re: imitev]
|
|
Автор |
javor_k (ентусиаст) |
Публикувано | 20.02.07 23:17 |
|
Мерси за изчерпателния отговор. Трудно ли се сменя комплекта сегменти и основни и биелни лагери? Става ли само с махане на главата и сваляне капака на картера да се освободят евентуално мотовилките?
| |
Тема
|
Re: Компресия и харч на масло
[re: javor_k]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 21.02.07 00:31 |
|
Става, обаче е голям зор в домашни условия.
Ще ти трябват специфични инструменти, като компресор за сегментите, динамометричен ключ, индикаторен вътромер за измерване на цилиндровите втулки...
Сваля се и съединителя.
Добре е да се сменят семерингите отпред и отзад на коляновия вал. Да се измие и провери маслената помпа...
Може да възникнат усложнения и ако колата ти стои на неудобно място ще видиш доста зор докато се разправяш с тях.
Ако не си го правил досега е по-добре в сервиз, а ти се върти там и гледай... Хем ще внимават повече, хем ти ще научиш нещо...
| |
Тема
|
Re: Компресия и харч на масло
[re: javor_k]
|
|
Автор | 42O1 (Нерегистриран) |
Публикувано | 21.02.07 17:30 |
|
Kompresiiata na dv.C14NZ po katalog e 9,4.
| |
Тема
|
Re: Компресия и харч на масло
[re: 42O1]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 21.02.07 17:41 |
|
Степента на сгъстяване е 9,4:1. Компресията се мери като налягане.
| |
|
|
|
|