Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 02:01 10.05.25 
Автомобили
   >> Opel
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема гуминови  
Авторb.m (Нерегистриран)
Публикувано02.05.06 11:45



здравейте,
как смятате, необходимо ли е да се спазват стойностите предписани в книжката за налягането в гумите. предните са ми на 2.0 атм. при зададени 1.9 - от доста хора съм чувал че е хубаво да се карат на 2.2 (ОВБ комби) но ми се струва че от външната страна на гумата се търка и се износва повече . според вас ако е мека една гума как трябва да се износва ( от външната страна или от външните страни на гумата ).ако се износва само от външната страна - това гаранция ли е за несходимост на предницата.



Тема Re: гуминови [re: b.m]  
Автор PRR (Гневен)
Публикувано02.05.06 12:40



А ти защо мислиш, че производителя е препоръчал точно толкова за налягането? Разбира се, че трябва да се спазва. Не ги слушай полуграмотните ни гумаджий!
Мека гума се износва равномерно по двата края. Твърда гума се износва предимно в средата. Ако се износва само единия и край - оправяй си предницата.
Поздрави

PS: Ако държиш можеш да превишаваш с 0.1-0.2 атмосфери налягането в гумите, но имай предвид че намаляваш контакнтата повърхност с пътя и колата става малко по-трудно управляема


So What?

Тема Наляганенови [re: b.m]  
Автор dodo_pv (инженер)
Публикувано02.05.06 13:01



При скорости над 160 км./ч. се препоръчва повишаване на налягането с 0,1 атм. на всеки 10 км/ч. отгоре. Според EURO 4 за икономия на гориво и по-малко замърсяване се препоръчва налягане 2,5 Bar за гуми с височина 113 мм. (сервизната книжка на ОПЕЛ). При по-малка височина на профила налягането се увеличава. Стойностите се отнасят за студени гуми, напомпани с обикновен въздух. За тези с азот налягането пак е толкова, но пък не се променя от температурата, така че е допустимо препомпване.



Тема Re: Наляганенови [re: dodo_pv]  
Автор PRR (Гневен)
Публикувано02.05.06 17:17



Айде стига глупости! Гума напомпана до 2.2 атмосфери при продължително каране по магистралата нормално си качва до 3! Това е заради загряването. А сега изчисли колко ще стигне налягането като първоначално си я напомпал на 3!
Хора, производителя си е написал точно колко да е! Ако не вярвате отворете си капачката на резервоара и от вътрешната страна си е написано.
Писна ми от българщината - те си пишат ама ние по-разбираме! Ей затова сме на това дередже
Айде със здраве...

PS: Относно нископрофилни гуми - там производителя на гумата си е написал препоръчителното налягане.


So What?

Тема Re: Наляганенови [re: PRR]  
Автор Tarambuka35OO (пристрастен)
Публикувано02.05.06 18:42



да, така е :)

интеревно обаче , и аз имам ОВБ, и препоръчителното налягане за 195/65 R15 е 2.1 / 2.1 , а не 1.9 ?
---
при всички случаи, човек не може да поддържа перфектното налягане непрекъснат, не сме Формула-1 все пак.



Тема Re: Наляганенови [re: PRR]  
Автор dodo_pv (инженер)
Публикувано02.05.06 21:04



"Нека да облекчим новите членове!

Пишете само неща които сте проверили и смятате за важни.

Поствайте линкове само с обяснение за какво става дума.

Темите които не са по темата ще ги трия - не си правете труда да ги пишете. Въпроси се задават във форума а не в тази тема - не я разводнявайте! "

Редактирано от imitev на 06.07.05 10:20..."

Това по-горе го прочетох преди да вляза във форума. И понеже стриктно го спазвам, внимавам да не пиша глупости. Това, което написах по-горе за налягането, съм го взел от книжката на опел. За хората с малко по-добри познания по физика е ясно какво имам в пред вид, когато пиша за азота. Няма да обяснявам нито защо този газ е толкова далеч от идеалния такъв, нито защо налягането му почти не се променя от температурата в затворен обем, нито защо гумите на самолетите ги помпат с този "тъп" газ при положение, че температурата им варира от -50 до +120 градуса по целзий, а пък въздуха си е безплатен...




Тема Re: Наляганенови [re: dodo_pv]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано02.05.06 21:39



Бравос!

Малко и аз да понапиша.

Налягането на гумите със стандартни размери за колата го пише производителя.

Когато сложиш нестандартни гуми (обикновено 1 размер по-нагоре, нископрофилни и т.н.) се взема предвид предписанието на производителя на гумите. Но не глобално от сорта "тия гуми се помпят 2,5 на корса и МБВ 3ка", а специално за твоята кола.

Азота - при експлоатацията на автомобила за цивилни нужди според мен е загуба на пари и азот. Да - Ф1 и самолетите си помпят гумите с азот, но аз не участвам нито в Ф1, нито имам температурни разлики по 100 градуса.

Всички газове си променят налягането в зависимост от температурата (физика - кво да праиш!), включително азота, кислорода, пропана, бутана и вс. останали... Говорим разбира се за газ, не за втечнен газ. Там вече става дума за течности...

Помпайки гумата прекомерно или карайки я мека тя се износва неравномерно.

На кадета пише - отпред 1,8-2,0, отзад 1,9-2,2 (тва празен, натоварен и т.н.) Всички гумаджии ми ги помпят на 2,5 щот така трябвало, освен това ги помпят на машината... Няма ли да се вдигне налягането като сложиш на колата ??? Ами! Глупости! А да премерим.... яяяяя - то станало 2,9! Баси мамата! Ма то така трябва! Щот по БГ пътища дупки и т.н. Бе да таковам мама ви въртоглава! Аз 150 000 км съм карал по тия пътища с "меки" гуми и нищо не им е ставало, освен в ситуации при които даже на влака гумите ще се спукат...

Та така - производителя е меродавен за стандартните размери, ти си решаваш за нестандартните...




Тема Re: Наляганенови [re: imitev]  
Автор PRR (Гневен)
Публикувано02.05.06 22:48




Напълно съгласен!
Писнало ми е от тия наши майстори дето разбират повече от производителя...
Поздрави


So What?

Тема Re: Наляганенови [re: PRR]  
Автор dodo_pv (инженер)
Публикувано03.05.06 13:14



Досега не съм си позволявал да давам лично мнение в този и други форуми. Направих го един единствен път в този на ФОРД, тъй като 8 години карах такъв и се наложи да се извинявам писмено на администратора. Ето един жокер:
http://www.adac.de/Search/SearchResult/RW_HighLight.asp?RWDoc2Show=32595&RWLang=de&RWCollectionID=adac&RWQuery=reifendruck&RWURL=http://www.adac.de/auto_motorrad/Tanken/Spartipps/reifendruck/default.asp&RWCookieValue=
Лични наблюдения:
1. Майстори в България вече няма, всички такива са навън.
2. Всеки в тая държава е абсолютно компетентен по всички теми и разбира от всичко, поради което гореспоменатите в т.1 са излишни.
3. Образователната система у нас не се котира, което е причина за утвърждаването на т. 1 и2.
Ето и личното ми мнение: Целите на повечето форуми са да помагат на хора, нямащи достатъчно средства за консултация с посредствените ни и ниско квалифицирани сервизни работници. Лични мнения наистина не са за предпочитане. Отговорите на почти всички въпроси са по страниците на авторитетни автомобилни производители и организации, нямащи нищо общо с "Бай Марин Гумаджията от Долно нанагорнище" или други подобни тесни специалисти.
Всеки със здраве и свобода да я кара както си иска!



Тема Re: Налягане [re: dodo_pv]  
Автор PRR (Гневен)
Публикувано03.05.06 14:02



Добре де, аз съм съгласен с написаното от теб в последния пост. Само не ми е ясно какво искаш да кажеш! Че не трябва да се следват предписанията на производителите (или на автомобила ако е с препоръчваните гуми или на гумите ако са с друг размер)
Защото в предишните си постове си писал разни неща от рода на "0.1 атмосфера на всеки 10км отгоре" и т.н. което далеч не е предписаното от производителя (било то на колата, било на гумата)
Или че трябва да се спазват (което противоречи на горното!)
Да не говорим и за това че при по-високи скорости, самата гума изпитва допълнително натоварване от центробежните сили и съответно по-високото налягане би им се отразило много зле! Освен това има и момента, че производителя на гумата ясно е дефинирал пределната и скорост на движение (със скоростния и фактор!) и е препоръчал налягане съобразено с тази максимала скорост....
И айде стига толкова по темата. Никой не може да убеди никого как да кара. Който иска да следва предписанията на производителя, който иска да не ги следва да слуша кварталните майстори. Негова си работа!
Поздрави


So What?


Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.