|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Акумулатор но какъв?
|
|
Автор | kik (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.02.06 12:26 |
|
Здравеите колеги.Налагами се да сменя акумулатора но се колебая коя марка да избера\говоря първо за български\.Някои можели да ме насочи кой е наи удачният вариант.Другия вариант вносните марки .Ако знаете и приблизителните цени\ на вносните\.благодаря предварително.
| |
Тема
|
Re: Акумулатор но какъв?
[re: kik]
|
|
Автор | ицo (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.02.06 13:31 |
|
Аз знам за 3 български марки - МОНБАТ, СТАРТ и ИСКРА. За нито една от тях не може да се каже, че е много по-хубава или много по-лоша от другите две. Вървят с една и съща гаранция и са приблизително на една цена. Аз лично ползвам МОНБАТ, имам 6 годишен работещ такъв. Във всички случаи взимай MAINTENANCE FREE вариант с повишен стартов ток, око за заряда и калций за зъбите. От личен опит знам, че издържат повече на дълбок разряд. Марковите вносни акумулатори - Бош, Варта са на двойни цени спрямо българските и най-вероятно са по-добри - в смисъл ще изкарат по-дълго време, но едва ли чак двойно. Иначе ти препоръчвам да си вземеш 1 или 2 номера по-голям акумулатор от стандартния, гарантирам ти че няма да съжаляваш за 15-те лева дето ще дадеш отгоре. Примерно ако колата ти е за 44, сложи 62Ач.
За приблизителни ценови листи можеш да погледнеш в emk-33.com примерно, макар че в по-специализираните представители е с някой лев по-евтино.
| |
Тема
|
Re: Акумулатор но какъв?
[re: ицo]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 20.02.06 13:32 |
|
И защо трябва да си взема по-голям акумулатор от стандартния ???
Аз като карам с номинална Искра какво е станало ???
Оригиналния АЦ Делко с номинал изкара 15 години на колата...
| |
Тема
|
Re: Акумулатор но какъв?
[re: kik]
|
|
Автор |
Bat Jorko (BrightSide Jedi) |
Публикувано | 20.02.06 13:37 |
|
За марката съвет няма да ти давам, но за капацитета на акумулатора - не взимай голям, съобрази се с заводското предписание.
Напр. Кадетт/Астра - 44 Аh
Аз на моя Кадетт сложих 55 Аh, и все си стои недозареден. Алтернатора ми е без забележки, но на къс градски цикъл с парно и фарове не му стига зареждането.
| |
Тема
|
Как познаваш, че е недозареден?
[re: Bat Jorko]
|
|
Автор | ицo (Нерегистриран) |
Публикувано | 20.02.06 19:25 |
|
Защото електротехнически сметнато, заряда зависи единствено от баланса на токовете. Ако алтернатора произвежда повече ток отколкото се харчи, акумулатора се зарежда, ако произвежда по-малко акумулатора се разрежда. Ако караш половин час на ниски обороти и акумулатора се разрежда с ток 5А да речем, после ще му трябва половин час зареждане с 5 ампера за да се зареди напълно - това не зависи от капацитета на акумулатора, освен ако твоята кола не е някоя специална - 44Ачасовите акумулатори да ги зарежда с 5А, а 55Ачасовите с 2 ампера.
А иначе на абсолютно логичния въпрос, защо не слагат по-големи акумулатори още при производството, логичният отговор е 1500000 опела/годишно * 10евро / акумулатор = 15 милиона евро икономии на година. Нищо лошо, това е бизнеса. И аз ако трябва да ти продам нещо, ще сложа най-евтиното решение, ама все си мислех, че човека пита за него си.
Както и да е можем да спорим до другата зима. Ако имаш познат с дизеларка, вземи му акумулатора някоя сутрин и запали с него. После си реши дали е по-добре по-здрав акумулатор.
А иначе Ивелин е изкарал късмет с оригиналния си акумулатор - 15 години, щото моя оригиналния ( Опел пишеше на него ) ме остави на 7-мата зима.
| |
Тема
|
Re: Как познаваш, че е недозареден?
[re: ицo]
|
|
Автор |
1.8 Astra () |
Публикувано | 20.02.06 20:05 |
|
Той Ивелин може да напише,че и 30 години е изкарал.................
| |
Тема
|
Re: Акумулатор но какъв?
[re: kik]
|
|
Автор |
Stevek () |
Публикувано | 20.02.06 21:02 |
|
Моето мнение малко се различава от това на останалите колеги.
Карам основно дизели и служебните и преди това лична ми.
Старият дизел си е истински тест за акумулатора.
Българските акумулатори издържат някъде около две зими на втора в края вече се забелязва тежко въртене рано сутрин а не третата зима направо няма да запали. Но гаранция вече няма. Вторият закупен български изравнява цената с не български, от по-добрите.
Българските „без обслужване” са нещо много интересно. То си имало обслужване но ставало само в оторизираните им сервизи (магазини) отщракват капака и доливат електролит. Ще рече че без обслужване е за клиента, но самият акумулатор си иска обслужване. Не случайно в гаранционната карта пише че трябва да се ходи то оторизиран сервиз на всеки 6 месеца за инспекция.
Тези стандартните български с „обслужване” са по-добри изкарват поне повечко, щото човек си знае и си им следи състоянието.
Чуждите са най-различни, от много по-лоши от българските до много по-високо технолочино направени.
При сериозните акумулатори без обслужване има там един джоб и те си преливат/отливат сами от него и т.н.т.
По принцип на BOSCH се водят от най-добрите но марката има сериозни проблеми с качеството в последно време и макар и скъпи и високо технологични техните акумулатори може да изкарат пак две години.
Като гледам от по-скъпите Varta се представя прилично.
На Векрата имам един Vаrta 64Ah и в последно време не я карам много и по студовете не бях я палил доста време (около месец), в гараж е но температурата в него е равна на външната. Колата запали нормално, Преди две години бях с български – без обслужване, пак не бях карал колата и алармата и др. там консуматори бяха свалили акумулатора (в гаранция) на 10V … имайки опита от българските няколко пъти си мислех че работата няма да мине без зареждане, но Вартата се представя добре без ежедневно каране.
И така ако ще е български, взимай с обслужване …
| |
|
ЕЕЕ то в БГ нема много 30 годишни опели
| |
|
Да не е МОНБАТ, да, някой монбати карат години , но определено това е най-непредсказуемата фирма. Това е акумулатора който може да се скапе и на 6тия месец.
Сериозно ти препоръчвам Искра или Старт, по-добри са.
| |
Тема
|
Re: Как познаваш, че е недозареден?
[re: 1.8 Astra]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 21.02.06 07:35 |
|
Може и 40, но на акумулатора имаше щампа на пластмасата 1990
... и си изглеждаше като такъв...
Аз лично го карах 4 г. на колата...
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|