|
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
Тема
|
montaj na ABS-Vectra 1.8i
|
|
| Автор |
Slim11 (непознат) |
| Публикувано | 14.12.05 16:24 |
|
|
Здравейте мога ли да си сложа ABS на моята Vectra A 1.8i/90г.. Ако е да знае ли някой къде да отида и колко сте ми струва, или да изтегля схема от net-a и да си го монтирам сам.
| |
|
Тема
|
Re: montaj na ABS-Vectra 1.8i
[re: Slim11]
|
|
| Автор |
obelix (дуракоустойчив) |
| Публикувано | 14.12.05 16:37 |
|
|
То невъзможни неща няма, но е важно да си направиш сметка дали си струва.
Все пак помисли колко ще ти струват датчици, управление и т.н. Мен ако питаш ще е излишно скъпо, а шанса да работи като хората е твърде малък.
| |
|
|
|
безсмислено сложна и скъпа задача според мен.
по лесно е да си продадеш колата и да си вземеш с ABS
| |
|
Тема
|
Re: хм
[re: Tarambuka35OO]
|
|
| Автор | vectrafen (Нерегистриран) |
| Публикувано | 14.12.05 17:25 |
|
|
И аз мисля че ако толкова много искаш кола с АБС по добре продай тази и си вземи нова ако пък не искаш да се разделяш с тази успех
| |
|
|
|
Най-трудното сигурно ще е монтирането на датчиците на колелата. Самите датчици с някакви планки ще се хванат, но със сигурност няма да има другата част, която е като зъбно колело (незнам как се нарича). Тя е назъбена и се закрепва към главината (може би) и се върти заедно с гумата. Та когато преминава зъб, датчика отчита.
Също има и значение дали до задния мост има две тръбички за спирачната течност или само една.
Управлението е най-лесно, то си е в самия блок на АБС-а, всичко останало е конструкторска дейност.
| |
|
Тема
|
Re: montaj na ABS-Vectra 1.8i
[re: Slim11]
|
|
| Автор |
PRR (Stranen) |
| Публикувано | 15.12.05 16:22 |
|
|
На Рендетата (Renalut 19 примерно ) има разлика в полуоските на такива с и без ABS.
Провери дали при Опел е така ....
| |
|
Тема
|
Re: montaj na ABS-Vectra 1.8i
[re: PRR]
|
|
| Автор |
boxer (стар кадър) |
| Публикувано | 16.12.05 11:27 |
|
|
При Опелите каретата за АБС си имат специални зъби.Значи освен помпа ,датчици,електроника се сменят и те.
За отзад не си спомням май цялата главина се сменяше?
Изобщо трудоемка операция.
| |
|
Тема
|
Re: montaj na ABS-Vectra 1.8i
[re: boxer]
|
|
| Автор |
_Technics (непознат
) |
| Публикувано | 17.01.06 20:42 |
|
|
Честно казано аз съм с астра 96-та с ABS несъм особено очарован !!!! ABS-a работи перфектно (BOSCH е). Проблема е там, че преди това карах ФОРД СИЕРА 2,3 V6 бензин и нямах ABS и съм и свикнал доста. Преди месец и нещо карах бързо зад един пассат (той със същата скорост като мен) над 2000-та година пред него изкочи кола, ония натисна спирачката, аз бях на дистанция доста от него на момента натиснах и аз, ABS-а заработи ест. и така щях да го избухам, че двигатела щеше да влезе в купето. Нормално той да спре по бързо от мен но това страшно много ме изненада! Въпроса е там че форда ми щеше да спре ! а и той и астрата ми отзад са с барабани (от по големите) /сиерата щото е 2,3 а астрата може би защото е комби или защото е с ABS незнам още/. Това много ме разтревожи и разпитах тук там, работя в един автосалон като апзач, оправитела който продава колите там има голям опит с какви ли не и каза "много ясно" - ABS-а на асвалт не върши добра работа (поне на автомобилите от нисък клас като нашите). Най-добре било да си усешташ колата. Той добави че няма състезателен шофиор с ABS и каза прави си сметката защо ! Там могат да сложат невероятен ABS но пак няма да е по добре. АЗ толкова търсих Астра с ABS а сега се разочеровах.
* Расковничето било там, че като се сурне леко гумата (т.е. блокира) ABS-а отпуска и отново следи какво е положението. 1-во че това отпускане е загуба !!! защото е повече от колкото аз бих отпуснал кракъ ако нямам ABS. 2-ро тази загуба се повтаря многократно. Като цяло резултата е налице !!!! Колата ми неспря и щях да се пребия като мастия. Изходът от ситуацията беше да вляза в насрещното движение, остаи ми имаше и кола отсреща но той много бързо реагира (евала на човека) максимално се дръпна натисна спирачка УМЕРЕНО без да свирят гумите т.е. да може да спира и да управлява колата и това което се искаше от мен бе да изпреваря вече спрелия пассат с пълна гас докато несе изплющим с насрещния автомобил.
* НЕ ТИ ТРЯБВА ABS !!! Той е само за слаби шофьори който се паникйосват и натискат с все сила спирачката и немогат да си управляват колата! Аз с Форда натисках точно колкото да мога да завивам и да чувам лееееко присуркване откъм предните гуми и ако бях с него в тази ситуация щях да спръ !!!!
* Замислям бутон с който да си откажам даден датчик или нещо подобно (захранването) за да мога да си изключвам ABS-а за да си карам аз както си знам !
* Виж за лед и сняг май е предимство ABS-а, защото настилката (особено във Варна) под гумите се променя непрекъснато и ако реша да спирам ABS-а много по бързо преценява какво е под гумите и до каква степен може да спира и да отпуска докато аз немога ! (малко сняг, малко лед, киша, гладък лед назъбен лед) - това супер много променя осбтоятелствата а аз поне немога да преенявам защото за 2 метра нещата са променят 30 пъти. Личното ми мнение е че за такова време наистина съм очарован и с кеф натискам силно за да видя как преценява електрониката и съм възхитен ! но на асфалт сух или дъжд просто човека си е човек.
| |
|
|
|
По твойта логика трябва и от инжекциона да се откажем, от климатика също
ABS-а си е предимство, независимо че е от по-старо поколение. Новите са много по-добри, но и новите спирачни системи също са много по-добри.
След като твърдиш, че ABS-а ти пречи на сух асфалт, намери едно подходящо място за проба. Засили се със 100км/ч и натисни до дупка педала, виж за какво разстояние спираш. След това махни бушона на ABS-a и пак същото упражнение. Ако докараш по-малък спирачен път БЕЗ ABS заслужаваш черпене. Пък и може да те вземат в Опел да им разработваш нов тип спирачни системи.
| |
|
|
|
ебати глупостите.
щял си да спреш по-бързо ама друг път.
Кола със ABS спира по бързо на всякаква настилка с изключение на лед, кадето ако не си с шипове нищо не помага.
Това е емпирично доказано - гледай малко телевизия, прочети някой уеб-сайт или си купи автомобилно списание.
Да не говорим за основното му предимство, което ти е убягнало - със ABS може да завиваш, докато спираш. т.е. можеш да избегнеш препядствието пред теб, докато спирачките ти работят на макс. Без ABS се заковаваш в предния и дотам.
Отделно, често срещан проблем е, че хората не натискат педала до дупка - като чуят ABSа и се отпускат. Да ама не - трябва да се натиска с всичка сила, без да се отпуска (педала).Редактирано от Tarambuka35OO на 18.01.06 10:27.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|