|
|
|
Тема
|
Капачка за антифриза.
|
|
| Автор |
javor_k (новак) |
| Публикувано | 11.10.05 16:01 |
|
|
Как да разбера дали капачката ми за антифриза е изправна. Сутрин като я отворя съскане няма. Имам някакви съмнения.
| |
|
Тема
|
Re: Капачка за антифриза.
[re: javor_k]
|
|
| Автор |
тeмп (временно) |
| Публикувано | 11.10.05 16:47 |
|
|
Съскане има само ако е загрял двигателя (антифриза се разширява и създава налягане). Пробвай на загрял двигател и то с отворен термостат. И внимателно ;)
| |
|
|
|
Недей на загрял двигател да отваряш капачката!Опасно е да не изхвърли водата и да те изгори.По-добре изчакай да поизстине двигателя и тогава отваряй.Налягането в казанчето не спада толкова бързо и ако всичко е наред пак ще чуеш съскане.
| |
|
|
|
Точно така, известно време след като е загасен двигателя се пробва. Иначе водата завира изведнъж и започва да прелива. И лесно може да се изгориш.
Но така може само да видиш дали капачката прави някакво налягане. Но колко е налягането и в какви граници го поддръжа не става с този опит.
Един познат така се уплашил като видял, че има налягане като отвива капачката и пробил 3 дупки на нея. (истински случай)
А до сутринта малко коли могат да задържат налягане.
| |
|
|
|
На сутринтта трябва да има вакум т.е. пак съскане...
капачката трябва да има изправна мембрана която да отваря на определено налягане и над определен вакум. За проба трябва да е добре стегната.
| |
|
|
|
Надуват ми се маркучите, а скоро съм сменявал гарнитурата на главата все пак. Като я отвия малко и налягането спада. Напоследък забелязвам, че колата загрява доста странно: В задръствания стрелката седи до следващото деление след средата и перката се включва постоянно. Преди 1 година сменях термостат. Когато си карам нормално стрелката седи малко след синия сектор но не е в средата.
Как да видя дали тази мембрана на капачката е изправна? Сутрин не съска и следователно няма вакуум. Значи ли това че не е изправна?
| |
|
|
|
Не разбрах с каква кубатура ти е двигателя.Защото за двигатели 1,4 и 1,6 в дебелите книги препоръчват като се сменя антифриза да се отвива температурния датчик(наливаш през казанчето докато не потече през отвора за датчика).Казваш,че е правен ремонт по двигателя и след това като е наливана течност в системата може да се образувала въздушна възглавница.
| |
|
|
|
Аз го отвивах този датчик и я обезвъздуших
| |
|
|
|
|