| 
	
 | 
 
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     халогени 
 | 
 
 |  
| Автор | suoksy (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 27.07.05 12:29 |  
             |  
           | 
            
           
  От последното  ми  влизане  знаете ,че  съм  на  тема  халогени  .Задействал  съм  ги  - работят  ,но  въпросът  ми  е  има ли  някакви  изисквания  как  да  бъдат  настроени  ,на  колко  метра  пред  автомобила  трябва  да  осветяват
  
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: халогени 
[re: suoksy]
 | 
 
 |  
| Автор | 
imitev  (питомен OpelFan) |  
| Публикувано | 27.07.05 16:10 |  
             |  
           | 
            
           
  Изисквания за светене няма... Има изискване кога да светят и кога не - прочети правилника...
  
 
           
  
             |   |  
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: халогени 
[re: imitev]
 | 
 
 |  
| Автор | suoksy (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 27.07.05 22:07 |  
             |  
           | 
            
           
  Идеята  ми  не  е : да  светят  за  гъзарията , а да  вършат  работа.
  
           
  
             |   |  
           
             | 
               
                |  
           | 
            
           
  1. Регулиране
  Регулират се  по къси от късите светлини - за да ги допълват, а не  да се припокриват. Десният да бие малко по-надясно за да хваща банкета - за да не заореш в него при тежка мъгла.
 2. Използване
  Правилникът е ясен - при намалена видимост - мъгла, дъжд и пр. Аз ги включвам и из кварталите на София, където се кара бавно и има много дупки - там помагат за да видиш овреме някой трап.
 
 Тук обаче не разбирам колегите, които ги включват на дълъг път в тъмна нощ заедно с дългите светлини. Това си е безумие отвсякъде!!!  За какво става дума?  Окото на човека е автомат, който си действа независимо от желанията ни. При едновременно включени дълги светлини и халогени против мъгла и да искаме и да не искаме - очите ни търсят най светлата част от пътя - а това е частта от пътя осветена от халогените - 20-30 метра пред колата. При скорост над 80 км/час сме "слепи" за това, което става напред. Колкото и да си налагаме да гледаме далеч напред, погледът постоянно се връща пред бронята на колата, където е най-светло.   И това при висока скорост е не само безумие, но и вид опит за самоубийство. Гъзарията си е гъзария, няма лошо, ама да има и инстинкт за самосъхранение.
 
 И като заговорих за светлини - още един проблем. Пътувам много. Колеги, моля Ви включвайте си късите при първите капки дъжд. И не за да Ви е светло на вас, а за да Ви виждат насрещните коли. В БГ  при дъжд светлините си включва един от трима (бройте ги сами ако не ми вярвате). А това прави изпреварването страшно опасно. Представете си, че карате зад камион, който хвърля вода и кал като за световно. Да го изпревариш в БГ си е вид хазарт, защото само един от трима от насрещно движещите се си включва светлините и може да бъде видян от разстояние, което гарантира безопасно изпреварване. Още веднъж, моля Ви включвайте си късите при първите капки дъжд!
 
 Аналогичен е проблема, когато включвате в тъмна нощ при добра видимост задната светлина за мъгла. Колегата зад Вас и да иска и да не иска гледа само нея, защото е най силна. Но това се преживява по-лесно - изпреварваш "умника"  и чао на проблема.
 Редактирано от ASTRЪ Фъ на 28.07.05 09:12. 
           
  
             |   |  
  |   
 
 
 |  
 |   
 |