|
|
|
Тема
|
халогени
|
|
| Автор | suoksy (Нерегистриран) |
| Публикувано | 27.07.05 12:29 |
|
|
От последното ми влизане знаете ,че съм на тема халогени .Задействал съм ги - работят ,но въпросът ми е има ли някакви изисквания как да бъдат настроени ,на колко метра пред автомобила трябва да осветяват
| |
|
Тема
|
Re: халогени
[re: suoksy]
|
|
| Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
| Публикувано | 27.07.05 16:10 |
|
|
Изисквания за светене няма... Има изискване кога да светят и кога не - прочети правилника...
| |
|
Тема
|
Re: халогени
[re: imitev]
|
|
| Автор | suoksy (Нерегистриран) |
| Публикувано | 27.07.05 22:07 |
|
|
Идеята ми не е : да светят за гъзарията , а да вършат работа.
| |
|
|
|
1. Регулиране
Регулират се по къси от късите светлини - за да ги допълват, а не да се припокриват. Десният да бие малко по-надясно за да хваща банкета - за да не заореш в него при тежка мъгла.
2. Използване
Правилникът е ясен - при намалена видимост - мъгла, дъжд и пр. Аз ги включвам и из кварталите на София, където се кара бавно и има много дупки - там помагат за да видиш овреме някой трап.
Тук обаче не разбирам колегите, които ги включват на дълъг път в тъмна нощ заедно с дългите светлини. Това си е безумие отвсякъде!!! За какво става дума? Окото на човека е автомат, който си действа независимо от желанията ни. При едновременно включени дълги светлини и халогени против мъгла и да искаме и да не искаме - очите ни търсят най светлата част от пътя - а това е частта от пътя осветена от халогените - 20-30 метра пред колата. При скорост над 80 км/час сме "слепи" за това, което става напред. Колкото и да си налагаме да гледаме далеч напред, погледът постоянно се връща пред бронята на колата, където е най-светло. И това при висока скорост е не само безумие, но и вид опит за самоубийство. Гъзарията си е гъзария, няма лошо, ама да има и инстинкт за самосъхранение.
И като заговорих за светлини - още един проблем. Пътувам много. Колеги, моля Ви включвайте си късите при първите капки дъжд. И не за да Ви е светло на вас, а за да Ви виждат насрещните коли. В БГ при дъжд светлините си включва един от трима (бройте ги сами ако не ми вярвате). А това прави изпреварването страшно опасно. Представете си, че карате зад камион, който хвърля вода и кал като за световно. Да го изпревариш в БГ си е вид хазарт, защото само един от трима от насрещно движещите се си включва светлините и може да бъде видян от разстояние, което гарантира безопасно изпреварване. Още веднъж, моля Ви включвайте си късите при първите капки дъжд!
Аналогичен е проблема, когато включвате в тъмна нощ при добра видимост задната светлина за мъгла. Колегата зад Вас и да иска и да не иска гледа само нея, защото е най силна. Но това се преживява по-лесно - изпреварваш "умника" и чао на проблема.
Редактирано от ASTRЪ Фъ на 28.07.05 09:12.
| |
|
|
|
|