|
Тема
|
Кой е оптималния режим на климатика?
|
|
Автор |
ASTRЪ Фъ (X16XEL) |
Публикувано | 19.07.05 11:19 |
|
Говорим за най-обикновен климатик - не климатроник.
Чувам противоречиви мнения.
Един твърди, че климатика е най-малко натоварен, когато вентилацията е по-силна (3 - 4) - отдаването било по-добро защото не се допуска обледеняване на изпарителя.
Други препоръчват по ниска скорост на вентилацията (1 - 2) .
Трети - да се кара колкото се може повече на затворена система - особено, когато е яка жега.
Препоръчвате ли на всеки 10-тина минути да се изключва климатика за по една-две минути?
Изобщо има ли някаква автоматика системата на Опел Астра - като на хладилника например - компресора нагнетява, след това изключва и после отново или комресора пере нон-стоп докато е натиснато копчето?
На моя климатик (климатикът е Harisson) съм идентифицирал два датчика в системата - единият е температерен и управлява вентилатора на предния радиатор, а за другия, който е за налягане казват, че е авариен и само пази компресора от претоварване.
За любознателните - така изглежда типичната система:
Редактирано от ASTRЪ Фъ на 19.07.05 12:00.
| |
Тема
|
Re: Кой е оптималния режим на климатика?
[re: ASTRЪ Фъ]
|
|
Автор |
PeteRHR (C18NZ) |
Публикувано | 20.07.05 16:16 |
|
Ти ако си мислиш, че някой ще щрака през 10 минути On/Off на климатика???
Климатика трябва да е направен да работи непрекъснато.
На личната кола нямам климатик, но съм се возил на различни служебни коли (всичките са с обикновен климатик) и никой досега не се е оплакал че има проблеми. А като бензина е служебен климатика си работи непрекъснато.
Ако имаше нужда от изключване, тогава в книжката на колата с големи букви щеше да пише какво да се прави.
Редактирано от PeteRHR на 20.07.05 16:19.
| |
|
Палиш солата, натискаш копчето на климатика и нагласяш колко студено да е от врътката на парното. Може в началото да го сложиш докрая на синия сектор, но не забравяй после да го завъртиш към по-топлото за да ти духа не ледена струя, а хладна. И така караш. Верно е, че ако го включваш-изключваш ще пестиш гориво, щото климатика ти качва разхода, но то не може и душата в рая и оная работа - сещаш се къде...
Това е, успех.
А, аз оня ден на магистралата за Пловдив го изключих, че трябваше да изпреваря рязко, а Опела ми е спънат - 1,6 8 клапана, 84 кончета и като му включа климатика хич го няма особено на пета, та изключих го да изрежа един с по-голяма скорост и като го включих след малко от жалузите на вентилацията на таблото започна да излиза пара, от конденза... Направо изстинах, реших, че съм се запалил, докато разбера че е пара, а не пушек.. Та ето какво може да се случи, ако си играеш с копчето по време на движение.
| |
Тема
|
Re: Кой е оптималния режим на климатика?
[re: Stefan-AstraG]
|
|
Автор | NVG (Нерегистриран) |
Публикувано | 25.07.05 18:10 |
|
Vsiako vkliuchwane na kompresora e iznoswane na saedinitelia mu respektiwno niama logika da go wlkiuchwash i izkliuchwash periodichno. Da ne goworim, che ako go prawish na oboroti razlichni ot tezi na prazen hod naprawo go pilish.
Konstruktiwno kompresora e taka naprawen, che kolkoto po-wisoko naliagane wdiga, hoda na butalata watre se skasiawa. W kraino polozhenie ako e dostignato maksimalnoto naliagane na freona butalata spirat da se dwizhat wapreki, che osta se warti. Towa e napraweno zashtoto oborotite mu warirat a, naliaganeto w izhoda triabwa da bade srawnitelno postoianno.
Spored men dali shte pusnesh wentilatora na 4 ili na 1, na praktika kompresora se iznoswa po edin i sashti nachin zashtoto naliaganeto koeto triabwa da izkara ne zawisi ot wentilatora. Razlikata e w kolichestwoto wazduh koito shte ohladish i do kakwa temperatura. T.e. prawish go kakto ti e kef.
| |
|
|
|
|