| 
                   Тема
                    | 
                     Аиде пак! - проблеми 2 
 | 
 
 |  
| Автор | 
AstraGSi (Calibra C20XET) |  
| Публикувано | 25.03.04 19:41 |  
             | 
           | 
            
           
  Колеги днес си направих един експеримент който ме озадачи....
 Не е ли нормално ако се откачи ламбда сондата от кулпунга при запалване на двигателя жълтата лампичка да свети и при проверка би трябвало да даде код 13 или 38, 39 
 Тъй като при мен нищо не показва при запалване на двигателя започвам да си мисля че при мен съвсем всичко е объркано по електриките.... най вероятно ламбдата да е свързана на късо по някъв начин или нещо такова ...
 
 И след тия проблеми с осветлението .... просто нещо ми призлява ...  
 
    Opel Power BG   Редактирано от AstraGSi на 25.03.04 20:07. 
           
  
             | 
 | 
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Аиде пак! - проблеми 2 
[re: AstraGSi]
 | 
 
 |  
| Автор | 
Mr.G (C20XE) |  
| Публикувано | 25.03.04 22:55 |  
             | 
           | 
            
           
  Аз също си правих този експеримент и лампичката светна чак след два дни каране, така че споко всичко си е наред.
  
           
  
             | 
 | 
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re:При мен е подобно 
[re: Mr.G]
 | 
 
 |  
| Автор | 
PeteRHR (C18NZ) |  
| Публикувано | 26.03.04 10:13 |  
             | 
           | 
            
           
  При мен беше подобно. Когато си слагах емулатор на ламда сондата (за каране на газ) си поиграх малко да проверя какви стойности дава ламдата и лампата не светна, а колата я палих и гасих няколко пъти. Но тогава тя не успя да загрее до работна температура и може и това да е причината. 
 Нали при студен двигател ЕКУ-то не взима под внимание ламдата?
  
           
  
             | 
 | 
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Zavisi ot lambdata 
[re: PeteRHR]
 | 
 
 |  
| Автор | RadioDJ (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 26.03.04 12:51 |  
             | 
           | 
            
           
  Na monoinjectionite do 1995g. masovo se slagat lambdi s edna jica(signal) i togava lambdata raboti sled zagriavane do 250-300grad C. vatre v izh. kolektor. т.е при достигане работна темп. В този слу4аи еку-то не взима под внимание сигнала до загряване на двг.то
 
 Na niakoi Opeli ( вси4ки 16 клап.и модели след 1996г.)se slaga Lambda s 3- 4 kabela. Tова е защото ламбдата има вътре малки реотан4ета, които я награяват за 2-3 мин след запалване на двг. то и по4ва да дава сигнал към еку-то. 
  
           
  
             | 
 | 
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Размисли върху ламбдата 
[re: RadioDJ]
 | 
 
 |  
| Автор | 
AstraGSi (Calibra C20XET) |  
| Публикувано | 26.03.04 15:25 |  
             | 
           | 
            
           
  Ми днес карах главно без ламбда ... по едно време я закачих де ... но както и да е ....
 Карах и горе долу като загря двигателя на почти 90 градуса и жълтото светна че съм освидетелстван с жълта книжка ... 
 Интересното е че вчера я откачих при вече загрял двигател ... и тя не светеше
 
 та дали пък да не е вързана да се включи след определено време работещ двигател
 Което пък би обяснило защо като ми придърпва и като загася двигателя и го запаля на ново вече не придърпва .... което ще да рече че съм за нова сонда предполагам
 
    Opel Power BG   
           
  
             | 
 | 
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Аиде пак! - проблеми 2 
[re: AstraGSi]
 | 
 
 |  
| Автор | vladoGSl (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 26.03.04 15:59 |  
             | 
           | 
            
           
  Имал съм няколко случая,когато става така.Отговорът е много прост-самият компютър е кодоран да работи без л.сонда!!!.....Никакъв проблем просто е зададена една средна стойност за изгорелите газове(че всичко е на ред) и колата си бръсне както трябва.
  
           
  
             | 
 | 
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Zavisi ot lambdata
[re: RadioDJ]
 | 
 
 |  
| Автор | HB (Нерегистриран) |  
| Публикувано | 26.03.04 18:07 |  
             | 
           | 
            
           
  Ха мерси за инфото!
 А бе меря си я мойта 2 пъти и 2-3 минути след като запаля дава "резултати".Все още добри за щастие .
 Иначе е с 3 кабела (C20XE '91).
  
           
  
             | 
 | 
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Аиде пак! - проблеми 2 
[re: AstraGSi]
 | 
 
 |  
| Автор | 
bobopich (Calibra C20XE) |  
| Публикувано | 26.03.04 22:13 |  
             | 
           | 
            
           
  В една предна тема някой беша дал линк към руски сайт и там имаше точно обясено как се тества ламбдата и дори имаше схема за елементарен тест. Ама са немога да се сетя в коя тема беше.
  Спирачка ??? Аз такъв педал имам ли в колата ???
           
  
             | 
 | 
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Аиде пак! - проблеми 2 
[re: bobopich]
 | 
 
 |  
| Автор | 
vkanev (Vectra C18NZ) |  
| Публикувано | 27.03.04 08:29 |  
             | 
           | 
            
           
  предполагам, че тука е било http://www.opel.auto.ru/FAQ/injection/
  
           
  
             | 
 | 
           
             
               
               
                 
                   | 
                   Тема
                    | 
                     Re: Аиде пак! - проблеми 2 
[re: AstraGSi]
 | 
 
 |  
| Автор | 
Ascona83 (бедствие !!!) |  
| Публикувано | 27.03.04 11:35 |  
             | 
           | 
            
           
  Здравейте колеги,
 На мойта кола няма ламбда сонда, въпреки че е многотчкова инжекция!!!
 Значи според мен и да има и да няма ламбда докато мотора е студен компютъра подава допълнително гориво до достигането на определена температура, като количеството се определяа от температурата на входящия въздух. Целта е да има стабилна работа на около 1000 оборот, колата не е особенно пъргава и гори като два малки танка!!! След като позагрее мотора и компютъра се убеди че колата може да работи с по-малко гориво изключва допълнителното гориво и започва да се съобразява с информацията от сондата, за да направи възможно най-добрата гориво-въздушна смес, което води до нисък разход и повече мощ. При мойта кола тъй като няма ламбда контрол горивото си се излива докато не достигна 80 градуса с след достигането им в ЕКУ са заложени някакви параметри които се следят без огледа на изгорелите газове, което води до повишен разход.
 По-модерния подход разбира се е с ламбда контрол, но все пак не забравяйте че има и авариен режим в който колата може да се движи без доста от системите.
  Наведи главата защото прелитам ниско с асконата !!!
           
  
             | 
 |