Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 11:59 28.04.24 
Автомобили
   >> Opel
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Теоритично изчисляване на компресия? КАК?  
Автор HStanev (новобранец)
Публикувано16.12.03 10:26



Много е полезен сайта в тема "Za vsichki fenove koito iskat tuning" обаче едно не става ясно. Как се изчислява компресията (налягането) като знаем степента на сгъстяване. Може ли да се намери граница над която показанията на манометъра се считат за добри и под която са лоши?
Вярно ли е, че двигатели с еднаква степен на сгъстяване трябва да имат еднаква компресия ако са в добро състояние?
Например рено5 1.4 има степен на сгъстяване 9,2 и мойта вектра Ц18НЗ също. Трябва ли и компресията да е еднаква?
Благодаря!



Тема Re: Теоритично изчисляване на компресия? КАК?нови [re: HStanev]  
АвторRadioDJ (Нерегистриран)
Публикувано16.12.03 11:26



Na vtoria wapros otgovora e DA - teoriti4no dve koli s ednakva stepen na sgastiavane( i shodni razpredelitelni valove) v idealnia slu4ai imat absoliutno ednakva kompresia.
Fizi4eski zakon glasi 4e pri kompresiraneto na gazovete se povi6ava tiahnata temperatura . Toest - kompresiata na motor s stepen na sgastivane 10:1 ne e 10bara/ 10 pati atmosfernoto naliagane. Ustanoveno e 4e pri normalen ne sastezatelen motor naliaganeto e ot 17 /MIN/ do 20 /PERFECT/ pati stepenta na sgastiavane / poradi nagriavaneto pri kompresirane/.
Az iz4islih na moia motor(C20XE): stepen na sgastiavane 10,5:1
min. 10,5 x 17 = 178,5 psi; PERFECT 10,5 x 20= 201 psi. 1bar = 14,5 psi , sledovatelno ako vsi4ko s motora e OK kompresiata triabva da e/ v edinici - bar/ ot 178,5:14,5 = 12,3 bar do 201:14,5=13,86bar. Izvoda e 4e pri izmervane na kompresiata , ako tia e pod tazi stoinost (12,3bar), to ne6to s motora ne e nared - ili iznoseni razpr.valove, ili garnitura, ili segmenti ili kombinacia ot tezi faktori. Osven tova pri goliam nagar v kamerata pokazaniata moje da sa nelogi4no visoki - naprimer 15-16bar
Za C18NZ pokazaniata sa: dolna granica 9.2 x 17 = 156,4 psi. : 14,5 =10,8 bar.
perfectni pokazania 9,2 x 20 = 184 psi. : 14,5 = 12.68 bar
Razbira se ima i drugi factori pri koito pokazaniata se promeniat - nagar v gorivnata kamera, skasani masloobira4i na klapanite, izgoriali klapani i tn.
Nadiavam se da ti se iziasni metoda na iz4islenie.



Тема Re: Теоритично изчисляване на компресия? КАК?нови [re: RadioDJ]  
Автор HStanev (новобранец)
Публикувано16.12.03 12:02



Благодаря за бързия и изчерпателен отговор.
Аз измерих 13,9bar на 4-те цилиндъра на моя Ц18НЗ - с една атмосфера повече от горната граница която си изчислил. Това означава ли, че имам нагар?
Между другото, реното показа с 5 атмосфери по-малко (8,9bar) на 4-те, а пък от 0-100км/ч и двете развиват за 15 сек. Откъде такава огромна разлика, когато и двете коли си вървят добре.

P.S.
Мерихме компресия по всички изисквания описани в pumaracing.co.uk.



Тема Степен на сгъстяване <-> компресиянови [re: HStanev]  
Автор Щ-3O4 (Щука)
Публикувано16.12.03 12:03



Най грубо компресията е равна на степента на сгъстяване Х 1.2-1.4
За двигатели без турбина и без турбокомпресор.
Копресията би била равна на степента на сгъстяване ако нямаше топлинно влияние както пише колегата.
Важното е компресията на всички цилиндри да е еднаква. Или най много плюс минус до една атмосфера

SIERRA 1.8 Ghia, CVH

Редактирано от Щ-3O4 на 16.12.03 12:06.



Тема Re: Теоритично изчисляване на компресия? КАК?нови [re: HStanev]  
АвторRadioDJ (Нерегистриран)
Публикувано16.12.03 12:29



6tom e ednakva na 4-te cilindara - vsi4ko e na 6, nezavisimo dali ima nagar ili ne, nagara e savsem normalen za kola nad 100k km. Dopustimata razlika mejdu cilindrite e max. 5-7 % , apri teb niama i 1% , ta zna4i motora e perfecten.
Za 0-100 vreme imai predvid 4e osnovnia pokazatel e teglo/ ps.. toest lekoto reno ima gore ednakav parametar teglo/ ps. s tvoiata vectra. Vectrata e 1200/90 =13.3 kg/konska sila. a renoto napr. e 900/70 = 12.85 kg./ps. , razbira se tova e savsem grubo, za6toto ima sini vliania na skorostna kutia, voda4:) , priplazvane, gumi i tn.
A pak stepenta na sgastiavane e opredelena ot Xoda na butaloto - po-dalag hod -po goliama i obratno. Tova reno s kompresia 8,9 ozna4ava 4e ima ne6to ne v red, ako tia e ednakva navsiakade nai-veroiatno sa segmentite i Renoto sigurno gori maslo, koeto pak ozna4ava 4e v momenta mo6tnostta mu ne e tazi koiato e bila pri kompresia 12bar naprimer.



Тема Re: Теоритично изчисляване на компресия? КАК?нови [re: RadioDJ]  
АвторGreeny (Нерегистриран)
Публикувано16.12.03 18:59



Браво. Тази тема е много информативна

Искам да питам има ли начин да се променя нивото на компресия чрез някакви препарати (т.е. кратковременни фактори) и ако е променено - как да разберем ?



Тема Re: Теоритично изчисляване на компресия? КАК?нови [re: Greeny]  
Автор HStanev (новобранец)
Публикувано16.12.03 22:29



По мое скромно мнение няма начин да разбереш. Ако искаш да прецениш в какво състояние е двигателя можеш да го пробваш на ниски обороти (1000-1100 об/мин) на 5-та предавка от 60 км/ч как поема по средно стръмно нагорнище. Ако е издухан няма да ускорява. Мисля, че и с добавка за увеличаване на компресия пак няма да ускорява, но има измислени такива фокуси, че човек никога не знае.



Тема Tuka ne sum suglasenнови [re: HStanev]  
Автор Mr.Overclock (Vectra 2.0 CDX)
Публикувано17.12.03 07:58



Zashto si mislish che na 1100 ob na 5-a si pri 60km/h?

Vsiaka kola si ima razlichni predavki, edni sa s kusi skorosti, dugi s dulgi, tova dali poema na 5-ta na bair e mnogo otnositelno, zavisi ot dvigatelia, negovata konstruktzia (KS i NM), skorostite, i tegloto na kolata.

Па, мене джокер ми не требе, я го знам ...


Тема Imaнови [re: Greeny]  
АвторRadioDJ (Нерегистриран)
Публикувано17.12.03 10:53



Pri iznoseni segmenti , znam 4e nai dobar efect dava "Universalnia modificator", no az li4no ne sam go polzval. Oba4e problema e 4e rezultata e naistina kratkotraen - mejdu dve smeni na masloto , a v nai-dobria slu4ai okolo 20-25k km. Lo6oto e 4e niakoi prodava4i na koli go praviat s cel izmama na potencialnia kupuva4. No bi triabvalo, ako 4ovek si kupuva kola koiato e nad 150k km i pri merene na kompresia dade 14-15 bar, da bade siguren 4e ima ne6to gnilo v cialata rabota/ govoria za benzinova kola bez turbo/. Nai dobria na4in e smiana na masloto i merene sled tova, v tozi slu4ai ako prodava4a, kaje 4e ne dava da se smenia masloto, tova ozna4ava da biaga6 dale4e ot tazi kola:))))))))))
4uval sam o6te, 4e dobavkata moje da povi6i naliaganeto v kamerata do 2bara, koeto e dostata4no motora da se vkara v normata



Тема Интересно,нови [re: RadioDJ]  
Автор jamie (Bad to the bone)
Публикувано17.12.03 16:04



ти като купуваш кола - преди огледа и сменяш маслото за твоя сметка ?
Ела да купиш мойта бе ;-))) Пък и да се развали сделката - няма лошо !

UB40 !



Тема Da, Katoнови [re: jamie]  
АвторRadioDJ (Нерегистриран)
Публикувано17.12.03 17:37



kupuvam kola za 6000-10000lv. , 6te i smenia masloto za 30 lv. , dori i da ne ia vzema, za da ne stane taka 4e kato ia vzema da dam o6te 1000-2000lv. za remont.



Тема Re: Теоритично изчисляване на компресия? КАК?нови [re: HStanev]  
Автор KADETT16V (sustezatel!)
Публикувано17.12.03 23:10



slagash burzi valove i ne ti triabva da merish




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.