|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Кое кога трябва да бъде сменяно?
|
|
Автор |
Dakota (erotoman) |
Публикувано | 04.08.03 16:39 |
|
Нека някой разбирач напише повечето неща на колко хиляди километра трябва да бъдат сменяни - като се почне от маслата и се стигне до накладки, гуми, филтри, катализатори, etc.?
Everything louder than everything else...
| |
Тема
|
Re: Кое кога трябва да бъде сменяно?
[re: Dakota]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 04.08.03 16:46 |
|
15 000 (или веднъж годишно) масло и филтър
20 000 свещи
30 000 (или веднъж годишно) въздушен филтър, бензинов филтър, проверка на маслото в трансмисията, проверка на спирачките
на 2 години - подмяна на охл. течност
60 000 км - ангренажен ремък
90 000 км - подмяна на гумените части по спирачните апарати
Преписах с леки изключвания препоръките на производителя...
Другото не е дадено от производителя кога да се сменя. Но няма да караш гумите на сликове я ? А катализатора не мога да ти кажа кога се запушва - моя е на 200 000 и не е запушен, само дето го свалих
Редактирано от imitev на 04.08.03 16:48.
| |
Тема
|
Като стана дума за охладителна течност
[re: imitev]
|
|
Автор |
Dakota (erotoman) |
Публикувано | 04.08.03 18:29 |
|
Какво съотношение вода/антифриз трябва да се прави...и има ли значение дали е зима или лято?
А и още нещо. Известно време ми се наложи да карам на чешмяна вода...как да си прочистя системата сега?
Everything louder than everything else...Редактирано от Dakota на 04.08.03 18:30.
| |
Тема
|
Относно антифриза....
[re: Dakota]
|
|
Автор |
imitev (питомен OpelFan) |
Публикувано | 04.08.03 22:25 |
|
най-добре с готов разреден на -35 градуса да караш. Понеже не може да се източи лесно охл. течност от системата аз си купувам концетрат и го разреждам с течността 1:1. Не пречи да е по-концентриран... Само да не е ментак, че един познат магазинер ми показа алуминиев корпус на термостат на Фиат Регата който беше направо прояден от антифриза...
Важно условие за което си заслужава да спомена е че Опел имат изискване антифриза да кипи над 105 градуса. Не е фатално разбира се и при по-малко, но много рязко се покачва нивото на охл. течност когато отвориш капачката...
Като сипеш антифриза той ще ти прочисти системата не се притеснявай... даже може да ти се появат течове от съединенията...
| |
Тема
|
Re: Относно антифриза....
[re: imitev]
|
|
Автор |
Dakota (erotoman) |
Публикувано | 05.08.03 10:05 |
|
Много ме успокои с тези течове, няма що...
Май ще ходя на сервиз, 'щото точно едно от съединенията постоянно ми се разкача...въпреки че смених скобата, пробвах да залепя и гумените маркучи дето влизат един в друг с каноконлит...и пак...![](http://i.dirbg.com/clubs/icons/frown.gif)
Everything louder than everything else...
| |
Тема
|
Re: Кое кога трябва да бъде сменяно?
[re: imitev]
|
|
Автор | cwetalin (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.08.03 11:03 |
|
Az poneje si patih, ta da kaja
Hubawo bilo wodnata pompa da ses menja s remyka. Struwa samo 30-ina lewa, a rabotata e edna i syshta, t.e. ne bi trjabwali da wzemat za rabota otdelno.
| |
Тема
|
Re: Кое кога трябва да бъде сменяно?
[re: Dakota]
|
|
Автор |
-Lee- (wow) |
Публикувано | 05.08.03 12:07 |
|
малко ще цитирам колегата, но и ще допълня :
10,000 км (това зависи и от вида на маслото, за минерално това, за синтетика е по-голям периода)
-смяна на масло+маслен филтър
15,000 км
-проверка на всички гумени съединения и течностите (антифриз, спирачна и т.н.)
-настройка на височината на съединителя
-проверка на маслото ако е автоматик скоростната кутия
-проверка на кормилната система и окачването
-проверка на маншноните за полуоските и т.н.
-смяна на въздушен филтър (можеш и на 10,000 км че в тази прашна България)
30,000 км
-проверка на климатичната система и нивата
-реглаж на клапаните (за някои двигатели само)
-подмяна на свещите (но можеш и на 20,000 да го направиш, даже по-добре)
-подмяна на бензиновия филтър (можеш и на 20,000 ако искаш)
-проверка на компонентите по запалителната система
-проверка на системата за 'празен ход' (карбуратори и някои mono-inject.)
-подмяна на ремъци (без ангренажния)
-смазване на механизма на съединителя
-проверка на накладките и подмяна (предни, задни)
-настройка на ръчната (жилото)
60,000 км
-подмяна на спирачната течност
-проверка на маслото в скоростната кутия
-смяна на ангренажен ремък
120,000 км
-смяна на маслото в скоростната кутия
всеки две години (независимо от километрите)
-смяна на антифриза
-подмяна на спирачната течност
сигурно има и друго :)))
| |
Тема
|
Re: Кое кога трябва да бъде сменяно?
[re: -Lee-]
|
|
Автор |
elbi (зверче) |
Публикувано | 05.08.03 13:29 |
|
Да питам за смяна на хидравличното масло?
На колко км. и с каква марка препоръчвате?
| |
Тема
|
Re: Кое кога трябва да бъде сменяно?
[re: elbi]
|
|
Автор |
-Lee- (wow) |
Публикувано | 05.08.03 16:30 |
|
ами да ти кажа честно незнам :)
предполагам, че е като с маслото за скоростната кутия.
за марка не мога да ти препоръчам.
| |
Тема
|
Какви са последствията?
[re: Dakota]
|
|
Автор | ziko (Нерегистриран) |
Публикувано | 14.08.03 17:44 |
|
За някои неща знам, за други не, какви са последствията от закъсняла смяна. Понеже не знам немецът преди мене кога какво е сменял, а пък аз все пак не мога да сменя всичко трябва да се правят компромиси.
Знам че при скъсан ангренажен ремък отиват клапани, сегменти - с една дума лошо. Маслото е ясно и не толко скъпо. Заради скъсан маншон отива карето.
Но какъв е най-лошия вариант ако закъснееш с въздушен филтър примерно.
Или пък с маслото в скоростната кутия.
Маслото в диференциала трябва ли да се сменя? Ако закъснееш?
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|