|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
Тема
|
Учители и ученици.
|
|
Автор |
valsodar (Чародей) |
Публикувано | 22.03.01 15:03 |
|
Много, много се говори напоследък в клуба за учителите.
Колко трудно се намират, къде ли са се покрили в България и какво ли още не като въпроси възникват за тях.
Не съм в учителската гилдия (опазил ги Бог), но това не ми пречи да се опитам да погледна на въпроса и от двете страни.
Може би най-меродавната сентенция е, че учителя сам избира ученика си.
Защо ли?
Ами, ако цял живот лежиш по гръб и се оплакваш - аз нищо не мога, защото никой не иска да ме научи - то от тебе в този живот ученик няма да стане.
За да започне едно обучение е необходимо първо да се изгради един своеобразен мост между ученик и учител. Мост съставен от понятия, светоусещания, идеи и доверие.
Няма лоши ученици, има само некадърни учители - би възкликнал Конфуций и точно в тази връзка всеки учител си подбира точно такива ученици които са изградили вече своята половина от моста, ученици готови да се учат.
Добрия учител вижда в своя ученик първо това което той може да стане и едва след това - това което е към момента.
Изисква се една много трезва и реална преценка за да се избере оптималния път за обучение. Необходимо е познанията да се придобиват постепенно, утвърждавайки увереноста на ученика в собствените сили и възможности, изграждайки основите на които той да стъпи, убеден в истинноста на пътя по който е поел.
За всеки ученик ще се намери учител. По-важното е да започнем съзнателна работа в собствената си градина, да поставим основата на това върху което ще се изгради нашето обучение.
Истината е някъде там ! - реплика на очния ми лекар.
| |
Тема
|
Re: Учители и ученици.
[re: valsodar]
|
|
Автор | Observer (Нерегистриран) |
Публикувано | 22.03.01 15:17 |
|
Za da stane edin tchovek Utchenik, toj triabva da e preminal drugi stepeni, Utchenitchite sachto sa na razlitchi niva, kakto i Uchitelite.
| |
|
Все пак никой не започва училище от 8-и клас.
А и ако си от по-задръстените се изисква една по-продължителна подготовка за да започнеш обучението си.
Кофти е, че като се родиш на този свят никой не идва , да речем на 22-ият ти рожден ден и да ти каже ти си готов за 1-ви клас - Действай!
Това е въпрос на вътрешна потребност, осъзнаване и натрупан опит.
Истината е някъде там ! - реплика на очния ми лекар.
| |
Тема
|
Re: нормално си е.
[re: valsodar]
|
|
Автор | Observer (Нерегистриран) |
Публикувано | 22.03.01 16:02 |
|
PadmaSambhava - legenda ili...
| |
|
KAKVI sa drugite stepeni predi UCHENIK???
Sa nivata sam saglasna.
medea
| |
|
Хм, откога се каня да го разговоря с тебе тоя въпрос, че нещо...
Че то значи за теб Учителите са под път и над път :-))) От една страна е така, а от друга не е! Щом не се сложи и тебе сред тях, веднага ще кажа "не, не си прав в разсъжденията си" . Споко, ще обясня.
Според мен всеки, достоен да бъде ученик (пък и не точно по този начин формулирано), е малко или много учител за друг по-малко напреднал.
Сега въпроса е какви Учители спрягаш ти?
Светлина в мисълта в някоя тема правеше разлика между Школски и Миров Учител, а аз викам да сложим и още една категория - "неоторизиран учител" (с малко "у"), защото не става въпрос за пратеничество. (Не че няма и такива, дето се пишат на пратени, а пък... многоточие .) Та тия последните можеш да си ги търсиш за всеки живот на нова сметка. Школските идват от дъжд на вятър да ни пообогатят културата малко и да ни разбудят от летаргията ( ) и... Мировите вече - де да можеше да си ги намериш ей тъй просто всеки ден (освен вътре, във въплъщение няма да е)...
Та... Кои Учители точно ти липсват в България? Ами в Англия има ли ги? А в Индия? ???!!
Всяко нещо с времето си...
| |
|
Този, който се мисли за Учител е ученик, а този който се мисли за ученик е Учител.
Опитвам се да се уча от другите и от грешките си. Стремя се да съм в хармония с всички живи същества като не им навреждам, а напротив. Старая се да поддържам ред в битието си и чистота на всяко ниво и мисля, че така се приближавам до знанието. Опитвам се да бъда разумна и съвестна. Вярвам в доброто и не искам да спирам да мечтая.
| |
|
Уили, ако всичко си го кажа сам самичък в началото, то с кой ще си говоря тогава?
Знам, че моите хора си правят гаргара с мене на тема даскалски наклоности, то и затова ме набутаха да си изкарам педагогическа правоспособност наред с другите тапии. Няма да ти досаждам с Ян Амус Коменски, ама си има похвати и методи които всеки кандидат даскал е длъжен да знае.
Даскали много, учители малко. Щото не може да затвърдиш нещо като светоглед, ако не се опиташ да си го обясниш първо на себе си и после да го провериш чрез въпросите в очите на околните.
С колкото повече въпроси се сблъскваш - толкова значи по-неясно си обяснил наученото.
Всеки от нас е учител в определен период от живота си. Учители сме дори тогава, когато отговаряне на тривиални въпроси от рода на - това как го направи? - или - това от къде го знаеш?
То децата са най-любознателните ученици, а най-любопитните - жените. Слава на Бога за последното., че то иначе мъжете бял свят нямаше да видят!
Учители, човек среща на всяка една крачка по пътя си. Всяко едно изпитание, всяка една среща, всяка една победа представляват по един учител.
Защо хората като си помислят за духовен учител все първо им се святка образа на беловлас гуру с оранжев чаршаф?
То този образ е инцидентен и изобщо не е задължителен, много добре го знаеш, ама като си си наумила да ме избъзикаш, на - вързах се !
А, за ингилизко, занзибарско или чуждоземско, ич не ми се оди, ама явно скоро пак ще ми сритат задника , какво да се прави , ще ми се наложи да пощъкам насам-натам?!
Истината е някъде там ! - реплика на очния ми лекар.
| |
|
"...така значи , писнало ти е да бъдеш ученик , да се отнасят с тебе винаги като "ученик" ?! Еми тогава просто престани да се държиш като такъв !..."
Едва ли бихте очаквали подобна реплика от учител , но като каза по-рано
Valsodar(Radoslav) че учители има всякакви . Този на който аз попаднах в миналото си беше именно такъв . Беше антиучител . Правеше лоша реклама на учители , твърдеше че от живота по-голям учител едва ли ще намеря , защото там не пишат 3 по милост , а направо изгаряш , и се "изучаваш" по-добре .
Другото е само да те подготви за това . И въпреки това познавам мнозина , които са жив приемер едновременно за верността и за тоталната безмисленост на това твърдение .
Но познавам и много други , където учителите са натворили повече проблеми , отколкото са помогнали . Не че не са дали нищо от себе си .
Работата е че не са дали шанс на индивида да се развие , да диша , направили са му един вид лоша шега . Такива хора наистина скръбна картинка , с техните знания и с невъзможността си да прогресират повече от момента в който учителя им ги е зарязал .
Който иска да опита – учители винаги има , (понякога си мисля че именно това е проблема) само нека внимава . Ако успее пък да се оправи без учители –също е добре . По-малкото знания често се компенсират с други качества , които на арената на живота изравняват обучавания и този поел сам по пътя си .
ARGUMENTUM NIMIUM PROBANS
[Който всичко доказва , той нищо не доказва]
| |
|
Po-dobre i po-konzentrirano ne bi moglo da se iskage s nalichnija ni slovesen sapas.
BLAGODARJA TI!
medea
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | (покажи всички)
|
|
|