Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 13:22 06.05.24 
Религия и мистика
   >> Окултизъм
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Урок за gandi1 - ДОБРОДЕТЕЛИТЕ!!!нови  
АвторБpaxмaн (Нерегистриран)
Публикувано13.04.08 12:50



В отговор на:

Автор: gandi1
Тема: Re: Познаваме ли се с Вас от някъде?

Достойнството е качество на вътрешното Аз.
То изобщо няма отношение към другите хора,
а още повече да е различно към всеки човек.
То е лично качество!


В отговор на:

Автор: gandi1
Тема: Re: Познаваме ли се с Вас от някъде?

Става дума за универсални духовни цености, които не зависят нито от образованието, нито от социалното положение.
В "Записки от мъртвия дом" Достоевски обрисува образа на един криминален престъпник с доживотна присъда, от достойното поведение на който самият той изпада в благоговеене.

И Волтер е ругаел и е обичал да се заяжда, но никога не се е принизявал до нивото на простолюдието; правил го е по красив и достоен начин!


Това е една от най големите пропуски на западните философи, особено в миналото пък и днес също, едно от най големите неразбирания на източните философии.

За какво става дума? Западните философи са възпитани в духа на християнството, което в продължение на хиляди години е промивало ума на хората. Те смятат че има различни видове качества, които са предварително определени от Бог като добри, положителни, правилни, необходими и т.н. Те смятат че тези качества са едва ли не заложени още при рождението на човек. Дори доста извратени християнски философи вярват че някой хора се раждат едва ли не с ДЯВОЛСКИ КАЧЕСТВА на душата, докато други се раждат едва ли не светии.

Тези философи смятат, че добрите качества са предварително определени дефинирани от Бог, така да се каже, и те са валидни за всички времена, за всички култури, за всички народи. Те ги абсолютизират, правят ги на догми, без дори да се замислят за това дали са прави или не. Нещо повече, те се опитват да разберат източните философии, като прилагат този западен принцип и разбиране за етика и морал. И разбира се осакатяват и изопачават източните философии, като пропускат да разберат тяхната същност.

Ето в случая с Ганди1, цитирам:
В отговор на:

Автор: gandi1
Тема: Re: Познаваме ли се с Вас от някъде?

Духовните ценности не се определят от философите, нито от източните, нито от западните, нито от религиозните представи.
Определят се от самият “Аз”.
Объркал си се.
Философите и религиите само ги рефлектират.


АЗ-ът тоест Атман не определя абсолютно нищо в източната философия. Атман е свободен от всякакви качества. Атман това е Чисто Съзнание. В момента в който той започне да притежава някой качество, например „достойнство” той вече не е Атман, а модифицирано, обусловено съзнание. Тоест превръща се в Персона, в Личност. Личността притежава качества, безличният Атман е свободен от качества. Без да се разбира този принцип, не е възможно да се разбере изобщо източната философия.

Нека първо да запитаме господин Ганди1 какво е това достойнство? Какво той разбира под достойнство? Кои са тези „духовни ценности” които не се определят от философите а се определяли от АЗ-а?

По моето разбиране достойнство се нарича това качество на човек, с което той се придържа към останалите добродетели които СА ПРИЕТИ от дадено общество, в даден момент! Във всеки един момент, всяко едно общество има приет морално етичен кодекс, писани и неписани закони, които управляват и коригират действията на отделната личност, член на това общество. Когато отделната личност спазва тези закони, тогава това се нарича „достойнство”.

От тук се вижда, че за различните общества, има различни видове „достойнство”. За мюсюлманското общество е съвсем в реда на нещата, да кажеш на жена си три пъти по ред „АЗ се развеждам с теб” и с това развода е свършен. След това може да кажеш на комшиите да дойдат да ти помогнат да я утрепеш с камъни. Идват хората, и най достойно започват да хвърлят камъни по жената, докато спре да шава. Това е достойна работа.

В други общества пък е достойно да изядеш на противника сърцето, джигера, далака, и един господ знае още кои части. Опичаш го значи противника на огъня и го изяждаш с достойнство.

В християнското общество преди години са горили вещиците, хванат някой нещастник, обявят го за дявол и го изгарят жив. Съвсем достойна работа е било да хвърлиш някой наръч дърва в огъня за да се опече по бърже човека.

Онова което е прието за достойнство днес в нашето така наречено цивилизовано общестово, утре ще бъде обявено за варварска работа.

Всички тези качества, всички тези морални правила и норми произлизат от обществото, от общественият строй, от хората. Произлизат от разни мъдреци, шамани, философи, политици, и т.н. и т.н.

НО ТЕ НЕ ПРОИЗЛИЗАТ ОТ АТМАН!!!

Това е важното да се разбере. Чистото Съзнание е нещо напълно свободно от морално етичен товар, от морално етични предразсъдъци. Всички тези качества са нужни за да може да се организира едно общество, за да може да има регулация на различните членове на това общество, да могат да бъдат контролирани и по този начин обществото да може да съществува.

Сега много е важно да се разбере. Аз не отричам нуждата на морално етични норми за поведение. Онова което казвам, е че тези норми не произлизат от Атман. Не са нужни на АТМАН. Когато се приписват на Атман някакви качества, тогава човек който практикува йога, ще се опитва да постигне тази качества, за да стане йога. Това е абсолютно неправилно. В момента в който се опитваме да постигнем някакви качества на характера, на душата и т.н. в същият този момент, цялата йога практика отива на вятъра. Човек трябва да трансцедентира, да отиде отвъд всякакво качество, отвъд всяка идентификация за да постигне ЧИСТОТО СЪЗНАНИЕ! Само тогава може да има йога.

Когато един такъв йогин е постигнал такава чистота на съзнанието, той може да разбере мюсюлманите и да се държи като мюсюлманин в тяхното общество, да разбере християните в християнското общество и да се държи като тях и т.н. И в същото време да види кои са недостатъците в тези общества и да се опита да ги коригира. Нещо повече, единствено такъв йогин може да види тези недостатъци. Никой друг. Един християнин може да види недостатъците на мюсюлманското общество. Едни мюсюлманин може да види недостатъците в християнското общество. Но те не мога да видят недостатъците в техните собствени общества, защото са се идентифицирали с тях, защото ги смятат за част от АЗ-а, за част от душата.

Какъв е крайният урок от този постинг? Качествата и добродетелите са присъщи на обусловеното съзнание, на отделната личност на отделната персона. Те са нужни за да може тази личност да живее в дадено общество. Тези добродетели не са дадени нито от бог, нито от провидение, нито са заложени по някакъв магически и мистериозен начин в „душата на човек”. Те се изградени от обществото, за целите на обществото. Притежаването на добродетели е важно за да се живее в обществото и да се поддържа здраво общесво.

Атман или истинското АЗ няма качества, няма добродетели. Йогинът не трябва да се стреми да изгражда добродетели, с цел да постигне себепознание. Точно обратното, той трябва да отиде отвъд всяка добродетел, отвъд всяко качество, за да постигне това ЧИСТО СЪЗНАНИЕ! Това не означава че йогинът трябва да спре да спазва добродетелите на дадено общество. Той трябва да се съобразява с тях, но да стои НАД ТЯХ. Той трябва да вижда тяхната необходимост, тяхното приложение в обществото, тяхната полза и тяхната вреда. Трябва да ги използва и развива, но не и да се отъждествява с тях и да ги абсолютизира. Липсата на добродетели, свободата от добродетели е важна за да се практикува йога, да се постигне АБСОЛЮТНА ОБЕКТИВНОСТ!



Тема Re: Урок за gandi1 - ДОБРОДЕТЕЛИТЕ!!!нови [re: Бpaxмaн]  
Автор gandi1 (минаващ)
Публикувано13.04.08 20:59



І.“Атман е свободен от всякакви качества. Атман това е Чисто Съзнание.” (Брахман)

Това което казваш е почти истина. Все пак Атман притежава някои качества, като например неограниченост, непроменяемост, а също и чисто съзнание, но извън тези качества той сам не притежава качества, които да го правят “личност”.

От това обаче изобщо не следва, че той не е причината за индуциране в отличителният “Аз” на личностни качества.

Основен принцип в Санкхя е изоморфизмът между човека и Космоса, т.е. всичко, което го има в Космоса го има и в човека, и обратното каквото го има в човека го има и в Космоса (по аналогия, а не по форма) .

Ето защо връзката между Атман и Телесното е аналог на връзката между Пуруша и Пракрити. Така както Пуруша осеменява, изначално пасивната и неструктурираната материя (Пракрити) с активност и качества, така и индивидуалният Дух – Атман осеменява тялото с живот и поражда в него качества.

Нека преди да са възникнали в теб мисли за отрицание, да се обърнем към Aitareyaranyaka (II.3) и да видим, как там е решен този проблем.

Според Aitareyaranyaka: “Съществуват растения, дървета и животни и Атманът се разпознава все повече (в тях). В растенията и дърветата има сок, в животните има усещания. Атманът при животните стига до по-голяма изява, тъй като и при тях също има сок, а в растенията няма мисъл. Атманът се изявява с още по-голяма чистота в човека. Защото човека още повече е надарен с разум”.

Заключение: Качествата на живата материя, свидетелствуват за присъствието на Атман.

Най-силното свидетелство за това е човешкия разум. Без Атман от човека би останало само мъртвото му тяло. Докато Духът е свързан с тялото, проявите на човека го изразяват – съзнателни движения, дишане, мислене, говор, емоции и чувства. Тези качества на човека са дар от присъствието на духа. Атман е семето за живота на тялото, така както Пуруша е семето за развитието на Пракрити.

Освен от Атман, личните качества зависят и от кармичната обусловеност. Колкото по-малка е тя, толкова присъствието на Атман е по-силно изразено, толкова индивида е по-близко до Брахман.

ІІ. Аз не отричам нуждата на морално етични норми за поведение. Онова което казвам, е че тези норми не произлизат от Атман. Не са нужни на АТМАН. (Брахман)

Да видим на кой те са нужни.

Връзката на Пуруша с Пракрити превръща Пракрити от безформена, неорганизирана материя в хармонично творение, изразяващо външно, чрез своите форми съвършена природа на Пуруша. В това съвместно творение човекът е най-висшето постижение (неговия разум). Тук е мястото да се каже, че ако човекът се освободи от социалната си природа, той ще се върне към изживяната си вече първобитна природа. Такъв какъвто е, човекът може да съществува само в социалната среда, получаващ от нея и съответно и даващ. Ако се отчете, че Пракрити в своето развитие, се превръща в хармонично творение и човекът е олицетворение на развиващото се съвършенство, то обществото в тази връзка е онова, което осигурява на отделния човек всички необходими условия той да не бъде маймуна. От тази гледна точка обществото се съдържа в отделния човек. Тук може да се отбележели, че възникването на общества , като следствие от принципа за връзка между причината и следствието, в Санкхя, е заложено във връзката на Пуруша с Пракрити, още в осеменителния стимул на Пуруша.
Но тъй като Пуруша-Брахман и Пуруша –Атман са едносъщностни, то всичко, което го има в Брахман го има и в Атман. Етичните норми са заложени в Брахман, точно толкова, колкото и в Атман.

Етичните норми са регулатор на човешкото общество. Без тях, човешкото общество би се превърнало в първобитно стада, а човека не само, че не би имал възможност да се стреми към съвършенство, но изобщо би престанал да бъде хомосапиенс.


ІІІ. Йогинът не трябва да се стреми да изгражда добродетели, с цел да постигне себепознание. Точно обратното, той трябва да отиде отвъд всяка добродетел, отвъд всяко качество, за да постигне това ЧИСТО СЪЗНАНИЕ! Това не означава че йогинът трябва да спре да спазва добродетелите на дадено общество. Той трябва да се съобразява с тях, но да стои НАД ТЯХ. (Брахман)

В Йога сутра на много места Патаджали говори за необходимостта Йогинът да се стреми към добродетели.
Йзобщо не става дума за освобождаване от добродетели, а от моралните дуалности.
Разликата е огромна. Докато освобождаването от добродетели те ограничава само едностранно, то освобождаването от моралните дуалности те ограничава двустранно.
Последното означава, да не си нито добродетелен, нито недобродетелен, което може да се реализира само ако ти си извън обществото, извън всички негови структури и отношения. В този случай ти преставаш да бъдеш обществено “животно”. Подобно освобождаване от дуалностите се постигна единствено и само в кастово общество. В друго общество подобен стремеж те превръща в клошар.
Що се касае до хора които не спазват добродетели, то обществото е пълно с такива, но това не ги прави Йогини.

P.S.
Липсата на добродетели, свободата от добродетели е важна за да се практикува йога, да се постигне АБСОЛЮТНА ОБЕКТИВНОСТ!(Брахман)

Тук едновременно правиш две грешки:
1. Става дума не за липса на добродетели, а излизане от дуалностите. Излизането от добродетелите може да те прехвърли от страната на порочните.
2. Неправилна е употребен израза "Абсолютна обективност".
При излизане от дуалностите и отношението Обект-Субект се снема (като дуалност) и Йогинът престава да е субект, а "предметът" на концентрацията престава да е обект. В много преводи на Йога сутри се казва, че субектът и обектът се сливат (не физически, а в познавателен смисъл).
Полученото познание може да се нарече истинско, но не може да бъде наречено обективно.

Редактирано от gandi1 на 13.04.08 21:34.



Тема Re: Урок за gandi1 - ДОБРОДЕТЕЛИТЕ!!!нови [re: Бpaxмaн]  
Автор gandi1 (минаващ)
Публикувано13.04.08 22:51



За да се избегнат излишни спорове, искам да напомня на Брахман, че аз не съм водил с него спор относно проблем от източната философия, а съм изказал мнение относно моралността на негово изказване за Оро. Употребеното понятие “вътрешното Аз”:

“Достойнството е качество на вътрешното Аз.
То изобщо няма отношение към другите хора,
а още повече да е различно към всеки човек.
То е лично качество!”


не сe отнася към понятието Атман от индийската философия.

Моля читателите на темата да не смесват понятието “вътрешно Аз” с понятието от индийската философия “Атман”. Що се касае до "вътрешното Аз", то е онова, за което става дума, когато се каже: “Открий себе си” (надписа над портата на храма на Аполон в Делфи).
Въпреки това с удоволствие участвувам в тази дискусия.



Тема Re: Урок за gandi1 - ДОБРОДЕТЕЛИТЕ!!!нови [re: Бpaxмaн]  
АвторБpeжнeв (Нерегистриран)
Публикувано14.04.08 21:10



Необходими ли са добродетелите за просвещението





Тема Re: Урок за gandi1 - ДОБРОДЕТЕЛИТЕ!!!нови [re: gandi1]  
Автор vitaminko (член)
Публикувано15.04.08 22:59



Атман-Брахман-Пуруша е ниргуна, т.е. той не притежава никакви качества. Той е извън всяка представа. За него може да се говори само във форма какво той не е. Той не е това, не е онова и така до безкрай.

Пуруша не е активен, той е пасивен, бездействен. Как някой, който е непроменяем ще е извършва действия. Действието включва в себе си някакво видоизменение, трансформация. Пуруша по никакъв начин не въздейства на пракрити. Пракрити сама се самозадейства. Тя си е напълно самодостатъчна. Между пуруша и пракрити няма нищо общо. Човешкото съзнание и умствена дейност са продукт само и единствено на пракрити. На практика Пуруша е излишен. Проф. Градинаров (Имаго) някъде беше писал, че в ранната Санкхя Пуруша въобще не е присъствал, а е включен на по-късен етап. В крайна сметка Пуруша и Пракрити са представи родени в човешкото съзнание. Пракрити обхваща всичко, което може да се окачестви, опише, пипне, почувства, измери, наблюдава и така до безкрай. Пуруша не е нито едно от всичките тези неща.

Етиката и моралът са продукт на човешкото съзнание, следователно са продукт на пракрити.



Тема Re: Урок за gandi1 - ДОБРОДЕТЕЛИТЕ!!!нови [re: vitaminko]  
Автор gandi1 (минаващ)
Публикувано16.04.08 00:21



Пракрити обхваща всичко, което може да се окачестви, опише, пипне, почувства, измери, наблюдава и така до безкрай. Пуруша не е нито едно от всичките тези неща.
Етиката и моралът са продукт на човешкото съзнание, следователно са продукт на пракрити.
Vitaminko

В постинга стриктно се придържам към класическата Санкхя, която се използува като философска основа в произведението на Патанджали – “Йога Сутри”. Съгласно тази философска система развитието на Природата е подчинено на следните 25 принципа:

1.Пракрити – пасивната първопричина на всичко.
2.Пуруша – осеменяваща духовна космическа сила.
3.Разумът – най-висшето творение от връзката на Пуруша с Пракрити.
4.Произтичащото от Разума “Его” (Ahankara).
5-9.Произтичащите от “Егото” пет фини елемента – същности (Tanmatra).
10-14.Породилите се от петте фини елемента, пет груби елемента: земя, вода, огън, въздух и етер.
15-25.Породилите се от “Егото” органи:
- на сетивата – очи, уши, нос, кожа, език;
- на действието – гласов орган, ръце, крака, седалище и полов орган;
- на вътрешно-телесната сетивност.

Ще си позволя да направя малка добавка в твоето твърдение, така, че то да бъде в недвусмислено съответствие с класическата Санкхя:

“Етиката и моралът са продукт на човешкото съзнание, следователно са продукт на (осеменената от Пуруша) Пракрити.”


Не съм вещ в материалистическата Санкхя. Може би е по-добре проблемите на т.н. материалистичната Санкхя да дискутираш с Имаго.




Тема Хайде още няколко безплатни урока :)нови [re: Бpaxмaн]  
АвторБpaxмaн (Нерегистриран)
Публикувано16.04.08 11:09



Моля читателите на темата да не смесват понятието “вътрешно Аз” с понятието от индийската философия “Атман”. Що се касае до "вътрешното Аз", то е онова, за което става дума, когато се каже: “Открий себе си” (надписа над портата на храма на Аполон в Делфи).

От къде знаеш какво са имали предвид гърците когато са писали този надпис? Векове цели дори хилядолетия тъпите християнски тарикати са обработвали умовете на простолюдието за да може цезарите от римската империя и техните населденици да се кефят така както им се иска. Аз мисля че това което са искали да кажат гърците е било много по близко до идеята за Атман от колкото до идеята за „християнската душа” от която честно казано ми се повръща.

Както и да е ти пишеш:
Това което казваш е почти истина. Все пак Атман притежава някои качества, като например неограниченост, непроменяемост, а също и чисто съзнание, но извън тези качества той сам не притежава качества, които да го правят “личност”.

Това не са качества!!! Това са само липса на качества. Когато се говори за Атман или Брахман, това означава че ЛИПСВА КАЧЕСТВОТО ОГРАНИЧЕНОСТ или че ЛИПСВА КАЧЕСТВОТО ПРОМЕНЯЕМОСТ. В една малка книжка на Ади Шанкарачария са описани 60 такива ЛИПСА НА РАЗЛИЧНИ КАЧЕСТВА!! Прочети я, казва се Атма Бодха. Още по разширено на тази тема са така наречените САХАСРАНАМА. Например Вишну Сахасранама или хилядата имена на Вишну. В нея са изброени десетки и дори стотици такива „качества”. В същност там текста е доста по труден и не ти препоръчвам да го четеш без да има кой да те упъти първоначално, защото съвсем ще се объркаш!

Та това е много ама много важно НЕРАЗБИРАНЕ! Това не са качества, а по скоро липса на дадени качества. Когато се казва за Атман, че е БЕЗ-КРАЕН това означава само че на него му липсва качеството КРАЙ. Атман може и да е КРАЕН! Това не се отрича нито се потвърждава. Атман е отвъд всяко определение, отвъд всяка категоризация. Ако ти си мислиш за Атман като нещо което притежава „качеството” БЕЗКРАЙНОСТ, ти вече си в грешка.

В Йога сутра на много места Патаджали говори за необходимостта Йогинът да се стреми към добродетели.
Йзобщо не става дума за освобождаване от добродетели, а от моралните дуалности.
Разликата е огромна. Докато освобождаването от добродетели те ограничава само едностранно, то освобождаването от моралните дуалности те ограничава двустранно.
Последното означава, да не си нито добродетелен, нито недобродетелен, което може да се реализира само ако ти си извън обществото, извън всички негови структури и отношения. В този случай ти преставаш да бъдеш обществено “животно”. Подобно освобождаване от дуалностите се постигна единствено и само в кастово общество. В друго общество подобен стремеж те превръща в клошар.
Що се касае до хора които не спазват добродетели, то обществото е пълно с такива, но това не ги прави Йогини.


Колкото повече въртиш и сучеш, толкова повече изпадаш в заблуда. Добродетелите не принадлежат на Атман във Веданта, нито пък на Пуруша в Самкхя. Във Веданта добродетелите принадлежат на Обусловеното съзнание. Във Санкхя добродетелите принадлежат на Съединението между Чита и Пуруша. И в двата случая добродетелите принадлежат към Будхи и Чита когато тя изпълнява функциите на ПАМЕТ!

Сега ако ти седнеш да медитираш и се стремиш да изградиш добродетели, това ще ти помогне да живееш добре в обществото, и ще направи за теб по лесно и по безболезнено да постигнеш крайната цел Себепознанието. НО това са само началните стадии на духовната практика. Това е прелюдията. Когато навлезеш по дълбоко в материята ще трябва да ги надскочиш, да отидеш отвъд тях, отвъд всяка добродетел (и пророк разбира се както правилно си забелязал и като 12 годишна ученичка се опитваш да го изтъкнеш пред учителя :):):))

Ако ти си въобразяваш че Атман притежава добродетели и се опитваш да познаеш себе си по този начин, да откриеш в себе си някакъв Атман-светия подобен на християнските тъпунгери от рода да Майка Тереза, никога, ама абсолютно никога няма да успееш в Себепознанието. Ще постигнеш „реализация” подобна на тази на Людмила Живковата и на бай ти Оро чалгата.

За Рамаяна не знам дали си чувал? Та в нея главният герой Рама на края на епоса ДАВА МОКША (освобождение и себереализация) на главният си противник Равана. Равана е най лошият от всички лошотии, пълен с отрицателни качества, пълен с пророци, възможно най падналата долу и ниско душа. Защо? Защото той сам обяснява, Рама се е придържал към своята Дхарма, към своята природа, към своят дълг, към това за което е бил създаден, и към това в което е ВЯРВАЛ! Бил е верен на своите убеждения. Бил е заблуден, затова е правил лоши неща, но е правил това в което е вярвал. След просветлението той е видял своите грешки. Цитирам ти тази история за да ти кажа че е възможно дори и със пороци да постигне човек себепознание, НО НЕ Е ВЪЗМОЖНО ДА СЕ ПОСТИГНЕ СЕБЕПОЗНАНИЕ АКО СЕ СТРЕМИШ ДА ИЗГРАДИШ БОЖЕСТВЕНИ КАЧЕСТВА В АТМАН!!!!!!

Но тъй като Пуруша-Брахман и Пуруша –Атман са едносъщностни, то всичко, което го има в Брахман го има и в Атман. Етичните норми са заложени в Брахман, точно толкова, колкото и в Атман.

Не знам какво точно разбираш под думата „едносъщностни” затова и критиката ми може да е неправилна? Но ако разбираш че Атман и Брахман са две различни неща които имат една и съща същност (така както два телевизора, единия сони другият хитачи да речем имат една и съща същност) тогава грешиш. Атман и Брахман са ТЪЖДЕСТВЕНИ! Те са едно и също нещо погледнато от две различни гледни точки! Що се отнася до това че в Брахман имало заложени етични норми, така както и във Атман, това е най смешното твърдение което съм чувал. Ти или си първа година студент по западна философия някъде и си чувал само бегло за източните философии, или си някой чалгаджия като бай ти Оро свирката, който си няма друга работа и се занимава съвсем като лаик в област до която не трябва да се докосва. Все едно аз да взема да свиря на цигулка в някой оркестър сега. Между другото аз досега в живота си съм държал в ръцете си само два пъти цигулка и то за по 5 секунди само!!!

Мъдростта, съвършенството и свободата са отражение на божествената същност? Те са универсална цел и универсален език!
Достойнството е качество, с което индивидът се стреми да се разграничи от ограниченото си обкръжение. То не е адаптивен механизъм, а точно обратното. То би могло да те доведе дори до гибел. Достоинството е следване на вътрешни принципи на по-издигнатия индивид.


Християнско еврейските примитивни разбирания са дълбоко втълпени в теб. Това може да е вярно за християнската и еврейска религии, но не е вярно за философиите на изтока. Това ти пречи да разбереш правилно абсолютно всички източни философии. Мъдростта, съвършенството, свободата могат да съществуват, и имат значение тогава и само тогава когато съществуват и техните противоположности, невежеството и тъпотията, посредствеността и некадърността, робството и зависимостта. Дори и теоретически само но те трябва да съществуват. Не е възможно да се създаде магнит само с един полюс. В момента в който създадеш положителното, възниква и отрицателното. Има вече ДУАЛНОСТ!!! Не знам дали ти е известна тази дума? Атман е отвъд ДУАЛНОСТИТЕ! Достойнството е качество на индивида, правилно си писал, но това не е качество на Атман.

В Индийската философия действително се казва Божествени качества на много места. Но думата която те използват там не е Атман а ДЕВА!! Това е голяма разлика! Внимавай! Дева е преведено като божествено качество, но Дева в същност не е Атман. Девите това са боговете, техен цар е Индра! Индра символизира УМА – МАНАС! Девите това са ИНДРиите – индрия това означава ПРИНАДЛЕЖАЩ НА ИНДРА! Тоест Девите или Боговете това са органите за възприятие и органите за действие когато те изпълняват праведни действия. Когато органите за действие и възприятие изпълняват ЛОШИ ДЕЙСТВИЯ, тогава те се наричат АСУРИ!!! Това е важна символика, научи я и ще ти свърши работа за в бъдеще, ако продължиш да се занимаваш с Индийска философия и понапреднеш малко в материята





Тема Re: Урок за gandi1 - ДОБРОДЕТЕЛИТЕ!!!нови [re: vitaminko]  
АвторMAPKOC (Нерегистриран)
Публикувано16.04.08 13:12



От всичко, което се визира по-горе от теб, е видно само едно - че не знаеш за - смисъла на жертвата.

Пуруша е Космичното същество - Всемирна даденост, която като - жертвоприносител - е ОСНОВА НА БЕЗМЪРТИЕТО. Тогава няма да се питаш дали е активен или пасивен, защото - МЪРТВИ БОГОВЕ НА НИКОГО НЕ СА ПОТРЕБНИ!!!

Цитат от "витаминко" - "На практика Пуруша е излишен??!!" Излишен за кое??!! Всичко - излишно от неосветеното съзнание - се преобратява в пулсациите на Духа - и така ритмиката на Универсума е - реаност, като - знание - "най-нерелно" РЕАЛНО битие. Но когато според теб са - "родени в човешкото съзнание", е какво да правим... ами ти това съзнание от къде го взе??!!

Затова над Делфийксият храм още стои надписът, (а дали вече е толкова актуален или не, това е друг въпрос): "Познай себе си и ще познаеш боговете и света"!
Защото всеки човек е бог - осъществяващ се на земята...



Тема Re: Урок за gandi1 - ДОБРОДЕТЕЛИТЕ!!!нови [re: Бpaxмaн]  
Автор gandi1 (минаващ)
Публикувано16.04.08 13:28



Всичко необходимо ти беше казано. Спор до безкрайност няма да има. Продължавай предъвкването сам. Аргументите които излагаш не са нещо, което не си казал до сега. Ако кажеш нещо ново и интересно може и да се включа.

Редактирано от gandi1 на 16.04.08 13:29.



Тема Re: Урок за gandi1 - ДОБРОДЕТЕЛИТЕ!!!нови [re: gandi1]  
АвторБpaxмaн (Нерегистриран)
Публикувано16.04.08 13:58



Не нямам за казване нищо друго. Ти си карай със своето разбиране за Индийската философия, но... като съвет, не се изпускай да се хвалиш за познавач в това отношение, особенно сред професионални индийски философи и мислители, ако изобщо имаш късмет да се срещнеш с тях






Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.