|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
съвет за купуване на джип
|
|
Автор |
mittkoboy (непознат
) |
Публикувано | 28.12.08 21:50 |
|
Здравейте, от скоро време реших да се сдобивам с джипка, но не съм запознат сс техническите параметри на джиповете, за да мога да се ориентирам каква марка да си взема.
Интересува ме например има ли разлика в различните марки в това как се включва 4х4, кое е по-добре автоматично или ръчно да се включва 4х4, всички ли имат бавни скорости и по принцип кога биха могли даа се ползват бавните, за да се прецени те необходими ли са , имам предвид при какви офроуд условия - кал, сняг, стръмен склон. когато се включи 4х4 и четирите ли колела се движат независимо или по едно колело от всяка ос.
Въобще интересуват ме кои функции да се търсят при един джип, който ще се кара еднакво и по шосе и по черни пътища (при лов), без екстремни условия и състезания. Ако се сетя още нещо в движение ще питам, ако някой който разбира бъде благосклонен да ми обясни.
Благодаря
| |
|
Ако има нещо, няма нищо
| |
|
Карам вече 6 години Витара 1.6 къса база и с чисто сърце мога да я препоръчям като една евтина за поддръжка 4Х4 възможност.Единствените проблеми са сравнително малкия клиренс - едва 19 см и липсата на багажник (там е газовата бутилка). Много добра проходимост - естествено с добри гуми.Бързи и бавни 4WD дават възможност в зависимост от терена да излезеш от кална или снежна ситуация.Разпределението е 30:70 преден и заден мост, което ще рече , че ако не подаваш рязко газ на 4Х4 няма да се усучеш и занесеш.Шофирам 50% от времето офф-роуд и съм доволен (ще повторя ЕВТИНА поддръжка) от колата.Ако имаш повечко пари и искаш офф-роуд звяр си вземи Дефендър.
Успех!
| |
|
Информацията, за която питах вече след седмица ровене почти я намерих, но не в бг сайтове за съжаление.
всъщност разбрах, че едни джипове са фул тайм 4х4 а други са парт тиме. Първите могат винаги да се карат в режим 4х4, а вторите само когато има недобро сцепление.
А кажете ми това джип парт тайм какви предимства има и може ли да бъде офроад автомобил. Не че много ги харесвам, ама не случайно Нивите и Уазките са фул тайм и се карат навсякде, и по асфалт и по черни пътища еднакво.
Представете си да тръгнете, с джип с парт тайм трансмисия, на дълъг път при зимни условия, като пътя е отчасти сух отчасти заледен и заснежен, т.е. хлъзгав.
Въросът, с който започнах темата, който виждам, че не е лесен, според ответните мнения, е провокиран от колебанието ми каква марка джип да си взема - Рав4, Гранд витара, Ленд роувър или Чероки, след 2001-2002г., според офроуд възможностите им.
МЛАГОДАРЯ НА "филателист" и "lvanlvanovi" за мненията
| |
|
Land Rower Defender...............................
| |
|
УАЗ-а не е фултайм, дано да си последвал линка, който ти дадох - там ще намериш всичката информация, която изобщо има на български в нета
Ако има нещо, няма нищо
| |
|
На моята джипка явно е парт тайм - основно дърпат предните колела и само в случай на нужда се включват и задните, в съотношение 50:50. Според мен това е по-интелигентното решение, тъй като е по-икономично. Във всеки случай, доволен съм, че когато ми потрябва 4х4 го имам, без да се налага да боравя с лостове.
We can't help everyone, but everyone can help someone.
Ronald Reagan
| |
|
От доста време чета във форума и най сетне реших да се включа и аз...Значи определено момента за купуване е сега защото всичките вносители в момента имат някакви промоции и намаления и има доста интересни цени.Мойто мнение е,че ако искаш наистина джипка,що годе евтина и да има и бавни скорости,то вариантите не са ти много.С риск доста хора от форума да се разсърдят не те съветвам изобщо да взимаш Каптива или Санта фе - нищо общо с джиповете...е поне приличат на джипки.Парт -тайм система значи че се включва пожелание,т.е. когато е сухо и пътя е хубав няма смисъл да ти работят и двата моста и затова си изключваш единия,когато решиш можеш да го включваш и в движение(до определена скорост) и в някои случаи имаш и бавни скорост(което е голям плюс)ако ще го ползваш за оффроуд,докато другите фул-тайма работи постоянно и дава по-висок разход.За съжаление вариантите не са ти толкова много.Принципно не е лош вариант некое паджеро втора ръка от чужбина да си намериш,некое дифендърче - това според мене са истински джипки з аофроуд.Ако си решил да е нещо ново и паджерото и дифендъра(във всичките му варианти),да не забравяме и ленд крузъра не са лоши,но ако си решил да е нова нелош вариант е Кайрона ,защото има бавни скорости,а и е на рама.Стария беше доста горзен,ама ако си виждал новия Кайрон би трябва ло да ти хареса.На жена ми един колега кара такова чудо и оня ден слизах да го гледам пред блока и требва да ти кажа,че не е никак лоша.Ей така от любопитство влязох на сайта www.kyron.bg и трябва да ти кажа че цените са уникални.За справка разгледай и сайтовете на хюндай и каптива(между другото е доста тесничка отвътре),а пък ако имаш време директно отивай на тест-драйв и скъзай гъза на некоя тестова(така и така ти е паднало),защото който и каквото да ти говори,колата ти ще си я караш...поне предварително да я видиш какво може.
Като за първи пост стана доста дълъг,но се надявам да съм бил полезен.
| |
|
Приятелю,Каптивата освен,че е доста тесничка отвътре е и с доста слаб мотор в ниските обороти.Под 2000 оборота няма тръгване,ако си с ръчни скорости.Аз като гледам тукак какви хора ги хвалят Каптивите съм сигурен,че само една малка част от тях какво значи каране извън пътя - 90% от хората си ги карат по асфалта и вечер като седнат на масата и се хвалят:Ей,да видите к'ва джипка си купих".Ама няма лошо.
Аз лично карам Кайрон 2.7CDI и всичките съм ги тествал преди да си купя Кайрона - и каптиви и санта фе-та и единственото,което що годе ми хареса от тоя клас от другите марки беше Аутлендъра,но първо стори ми се доста тесен и второ нямаха автомат за дизела,което за мен е доста важно,докато в Кайрона освен,че скоростите са автоматични,можеш да си го караш и в ръчен режим(сменят се от волана).Първо си мислех,че това е поредната безмислица и рекламен трик,но се оказа,че просто става друга кола.
И искам само да кажа на хората с промити мозъци да хванат и да си направят по един хубав тест-драйв преди да си купят "джипките",ама да не ги карат по асфалта,ами сега както е зима да влезнат в некоя кал,в некоя преспа и да се качат на некой баир,за да разберат какво купуват.И са ми много странни всичките тука по форума,дето го чета от доста време как колици с 2 литрови мотори харчели по 10л/100.Ами моя е 2.7 и в момента на 28 хиляди километра повече от 11л/100 не мога да го докарам.
Такаче,ако още не си си купил джипарата - КАРАЙ преди да си я купиш...а и мотора забравих да кажа че е мерцедесов от,както и автоматичните скорости.
| |
|
Здравей Летец, вярно ли е че този Кайрон е по лиценз на Мерцедес?
Аз от скоре се интересувам от този тип автомобили и това което мога да дам като съвет е че такъв автомобил е важно да бъде на рама и да има бавни скорости!!!
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|