|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Ползата от интеркулера?
|
|
Автор | oтckopo c дизeл (Нерегистриран) |
Публикувано | 11.05.05 20:37 |
|
С турбодизел съм, но без интеркулер. Какво ще получа в замяна ако му сложа интеркулер?
Мога ли да варирам с налягането на турбото(да го увеличавам) и в какви граници?
Не ми трябват супермощтности, машината ми работи перфектно, но ми се ще да имам по-голям запас от мощтност ей така, за екстрени случаи.
| |
Тема
|
Re: Ползата от интеркулера?
[re: oтckopo c дизeл]
|
|
Автор | Tedo (Нерегистриран) |
Публикувано | 11.05.05 21:37 |
|
аз си сложих интеркулер наскоро /комплект правен в Италия точно за Тойота мотор 2LT 2.450cc TD/... двигателя осезаемо заработи по-леко и тихо... но повишението на мощността не е много голямо... все пак си заслужава... като че ли стана и по-еластичен на 4-та и 5-та скорост...
| |
Тема
|
Re: Ползата от интеркулера?
[re: Tedo]
|
|
Автор |
DlNl () |
Публикувано | 12.05.05 01:30 |
|
е 4е интерколера е радиатор охлаждащ ваздуха влизащ в мотора кво пове4е мое да даде като мощност
4ао
DJIP - SVOBODATA DA OTIDESH KADETO SI POISKASH!!!
| |
Тема
|
Re: Ползата от интеркулера?
[re: DlNl]
|
|
Автор | SJ41O (Нерегистриран) |
Публикувано | 12.05.05 15:11 |
|
ami po-studenia vazduh ima po-malak obem, i pri ednakvo naljagane na turvoto f zylindera fliza pove4e vazduh - se edno 4e si dignal naleganeto na turvoto.
A turvoto ima gadnia effect, 4e kompresirajki vazduha go zagrjava, koeto pyk dejstva v posoka obratna na jelanoto uveli4enie na mo6ta.
podoben effect(pri benzina) ima ako mane6 otoplenieto na smukatelnite trabi i gi izolirash toplinno ot glavata
mene sa mi zamryzvali karburatorite po obed prez ljatoto - istinski skrej po teloto mu kato vav frizer !
| |
|
За интеркулера: Интеркулера е измислен за бензиновите двигатели, за да се намали детонацията при турбо-двигателите. При дизелите ефекта е минимален. Вярно, че почти всички дизели вече са с интеркулер, но това е по-скоро максимализъм. Пък когато двигателят и горивната система са си смятани за интеркулер, може би ефекта е по-голям.
За увеличаване налягането на турбото.
Само по себе си нищо не прави. Щото не въздуха върти мотора Трябва да се промени и подаването на гориво.
А и повечето двигатели имат предпазен клапан, който намалява подаването на гориво, ако налягането в смукателните тръби се увеличи над определена стойност.
С две думи, да, турбо двигателите имат голям потенциал за увеличаване на мощността, но това не е чак толкова просто, колкото някой може да си мисли.
Само Дизел
| |
|
Принципно не е просто в малки много големи диапазони ама 10 коня ги дигам само с едно натягане на реиката освобождаваща турбината! Е опасно е вече че буталта мое да станат на трески ама когато от тва ти зависат 1000 лежа на капака немисла за бутала! Иначе интерколера кои знае колко нема да охлади представете си на тва фи на трабите кат мине тоо топал ваздух с 1-2 бара кво ше охлади ...
4ао
DJIP - SVOBODATA DA OTIDESH KADETO SI POISKASH!!!
| |
Тема
|
Re: Ползата от интеркулера?
[re: DlNl]
|
|
Автор |
Caмo Дизeл (турбо 6-так) |
Публикувано | 13.05.05 12:09 |
|
Абе много ясно, че като вдигнеш налягането ще се вдигне малко мощността. Всеки турбодизел си има система, която дозира горивото, според налягането в смукателните тръби. Като вдигнеш налягането, порцията се увеличава по заложената крива и се получава, все едно си дал повече газ. Така е обаче, докато налягането не стигне заложената макс. стойност и тогава подаването на горивото се намалява, за да се предпази двигателя. От това, наистина би могъл да изкараш около десетина коня, но не повече.
Само Дизел
| |
|
Слагаш инжектори с по големи дебит като имаш недостик на гориво ако си бензинов и така моеш да овеличаваш до праскане на буталата!
Аз на моя нисан му слагам един потенциометър на температурния датчик на които целта му е да излаже компа че мотора е студен и да вкарва по богата смес от там кат дигна горната граница на турбото и ти казвам че се едно си му сложил още един двигател Пак вече е хубаво и по-голяма турбина която като се задвижи дава по големи атмосфери при по-малки обороти!Освобождаването пак при нормални обороти както е оригинално като с това исчезва доголяма степен риска от праскане на бутала! Е най-важното е малката компресия заводски на двигатела! Ако тя е голема нема как да овличаваш налегането! При мене може да се искарат кам 250-260 коня без опасност и кои знае кви сериозни преправания а фабрично е 169 ама компресичта фабрично е 8 бара пак на еквивалентен мотор без турбо е 12,5 бара ето от тука е най-сложното да направиш мотор без турбо със защото тва са си цели 4,5 бара ако турбината нагниташе с толко нисана ще е с над 300 коня!
4АО
DJIP - SVOBODATA DA OTIDESH KADETO SI POISKASH!!!
| |
Тема
|
Re: Moщността!!!
[re: DlNl]
|
|
Автор | oтckopo... (Нерегистриран) |
Публикувано | 13.05.05 20:24 |
|
Ами оборотите на турбината?!? Ако увеличавам налягането чрез скопяване на регулатора оборотите няма ли да хвръкнат до небето и да остана без турбо? Въпроса ми е ако примерно нормалното налягане е 1 бар до колко % мога да вдигам отгоре безопасно за турбото?
| |
Тема
|
Re: Moщността!!!
[re: oтckopo...]
|
|
Автор | Teдo (Нерегистриран) |
Публикувано | 17.05.05 22:03 |
|
повишава се КПД-то, защото в единица обем студен въздух има повече кислород, налягането се регулира от турбината - интеркулера не вдига налягането...
Ефекта не е сензационен, но си го има, дори и без да пипаш ГНП-то и клапана на турбото...
Аз си сложих даже и спортен филтър K&N...
Скоростта ми по магистралата се вдигна с 10-15кмч, особено на баирите.... Преди почти не можех да настигна кола, сега изпреварвам половината...
Е, не е като лека кола ТД, но бива за 19-годишна "баба"
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|