Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 12:20 24.06.24 
Автомобили
   >> Off-road
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
Тема Re: Full time 4x4 и виско-муфанови [re: yaro]  
Автор Caмo Дизeл (турбо 6-так)
Публикувано10.05.05 12:41



Не знам бъзикаш ли се, но ще обясня.
Виско муфата предава въртящ момент, само, когато се получи разлика в скоростите на въртене на валовете преди и след нея. С други думи, само, като пробуксува водещата ос. От разликата в скоростите на въртене на водещият и водения валовете, се увеличава вискозитетното съпротивление между ламелите на муфата и така се увлича и водения вал, с което се предава въртящ момент към другата ос.

Има и други начини на употреба на виско муфа, като например, в комбинация с отворен диференциал, а виско муфата работи, като един вид автоматичен блокаж на диференциала, както е в БМВ 325iх, някои спортни Митсубиши и Тойоти.
Последното развитие на идеята на виско муфата е т.нар. Haldex диференциал, който се използва в VW 4Motion моделите, Волво и др. и който макар, че работи на съвсем друг принцип, идеята си остава същата - предаване на въртящ мометн, само при пробуксуване на водещата ос.

Само Дизел


Тема Re: Full time 4x4 и виско-муфанови [re: Caмo Дизeл]  
Авторoтckopo c дизeл (Нерегистриран)
Публикувано10.05.05 20:10



Изглежда че поназнайваш туй - онуй Имам въпроси и за дизелите и за джиповете щото отскоро съм с такъв. Ако искаш да питам тук или кю или мейл?!? Ако ти се отговаря де



Тема Re: Full time 4x4 и виско-муфанови [re: Caмo Дизeл]  
Автор DJ_DAVEL (OFF-ROAD_MANIAC)
Публикувано10.05.05 20:28



Напълно вярно!
Обаче нивата си е Раздатачна кутия.Обаче си е постоянно 4х4.Има разни фирми разработили преправата от 4х4 на 4х2 но спорет много хора ще почне да се чупи много.Може да са прави.
Аз лично въпроса го задодох към един човек който кара голф синхро и кънтри което също е синхро.
Той самия казва че не може въопще да се сръвнява с нива и какъвто и да е друг джип.За малки и леко окаляни черни пътища супер но за истинско приключение не ставал!

P.S Никой не ми отговори на въпроса!Защо сръвнявате кола с джип?

Ni6TO NE MOJE DA SE SRAVNI S OFF ROADA


Тема Re: виско-муфанови [re: Caмo Дизeл]  
Авторyaro (Нерегистриран)
Публикувано10.05.05 20:40



Не, не се бъзикам, сериозен бях..

Добре де, от това което ти каза за виско-муфата аз си вадя следните изводи : задвижването в нормални условия (на нормален път) е само от единия мост - да кажем предния. САМО при разлика в скоростта на въртене между преден и заден (сиреч когато превърти предния) се прехвърля движение и към другия мост - в този пример задния. това според скромното ми мнение не е перманентно предаване на двата моста.

ще да пример с Ленд Ровър, където имаме налице перманентно 4х4 с междуосев (отворен) диференциал. При нормален път въртят и преден и заден мост. друг е в ъпроса какво става, когато едно от четирите колела е на хлъзгаво или кал или друго и не е блокиран междуосевия - става 4х1 ;))))

Поправи ме ако греша :)

Яро



Тема Re: виско-муфанови [re: yaro]  
Автор Caмo Дизeл (турбо 6-так)
Публикувано11.05.05 14:05



Точно така си е.
Ако е с виско муфа, на практика не е постоянно 4х4, защото при нормални условия движещ е само единият мост. Чак, като пробуксува, почва да се предава въртящ момент и към другия мост. И двата моста обаче са си постоянно включени към раздатката. Затова е full-time 4х4.
При part-time 4х4, единият мост е разкачен механично от раздатката и за да го включиш, трябва да ръчнеш лост, да натиснеш копче и тнт. Тогава обаче двете оси са принудени да се въртят с една и съща скорост, и знаем какво става, като се кара така по асфалт и стабилна настилка.
А за да има хем постоянно предаване на въртящ момент и към двете оси едновременно, хем да може да се кара на асфалт, си трябва истински диференциал и няма друг начин.

Само Дизел


Тема Re: Full time 4x4 и виско-муфанови [re: oтckopo c дизeл]  
Автор Caмo Дизeл (турбо 6-так)
Публикувано11.05.05 14:07



Ами питай тук, що не? Тъкмо повече хора ще могат да ти отговорят.
Но по-добре в нова тема.

Само Дизел


Тема Re: самурайнови [re: DJ_DAVEL]  
Автор DlNl ()
Публикувано12.05.05 01:42



Никога несам мислил и смятал 4е самураиа е най-добрия джип и никога несам го казвал незнам от каде тиа неверни впе4атления! Самия аз наскоро бях даже го обявил моя за продажба и исках да си купувам друг! Колкото и нескромно да звучи най-добрия джип още е само на схеми щото нема кои да ме спонсорира да направа проторипа които ще гази сичко!
Казах обаче че парвия ми джип беше нива но аз сам от хората които недаржат некачествена стока и се отарвах бързо За самурая мога да ти изредя мноо плюсове и два пати повече минуси като джип но сравнявайки го с нивата е с 10 класи отгоре а те са о4еизвадни - разход, издражливост, бързина, проходимост! Кав минус ти трябва повече на фона на балгарската немутия!
4ао

DJIP - SVOBODATA DA OTIDESH KADETO SI POISKASH!!!


Тема a pyk djipovete sa razdeleni ot SUV-ovete;)нови [re: DJ_DAVEL]  
АвторSJ41O (Нерегистриран)
Публикувано12.05.05 14:17



ne se forsirajte de - i djipovete si imat nedostatyci



Тема Re: a pyk djipovete sa razdeleni ot SUV-ovete;)нови [re: SJ41O]  
Автор DJ_DAVEL (OFF-ROAD_MANIAC)
Публикувано12.05.05 19:26



Така е!
Но въпроса е че до сега като кажаш колко ти е по проходим джипа от другите не смяташ ли че влизаш в спор от който трудно ще се излезне.
Че самурая е с много добра проходимост няма спор.Доказано от много време твърдение.
Преди време бях дал за пример една личност която с нивата ще стигне там кадето много други не могат!
Казваш че ако направиш прототип ще мажеш сички!Еми то всеки като направи кво става?Състезание на прототипи СУПЕР!Но защо сръвняваш прототип с нормален джип?Реално погледнато самурая,витарата,нивата и уаз-ката са най-достъпни за хората!От финансова гледна точка.Малко ще са хората който ще искат да карат такива джипове с як тунинг от колкото да карат някоя Г-класа или някой Ленд Ровер.
Човек ако не хареса нещо в даден автомобил или някоя друга "ВЕЩ" той може да и намери сумати кусури.
Аз лично от кой ли не съм чувал че самурая е много податлив към обръщане?И то какво като караш малко по бързо и завиш кво?Ставаш на консерва!
Не веднъж съм виждал как самурай се обръща на малак страничен наклон.Дали е от шофиора дали е от джипа това е друг въпрос.

Сега както се хванах и аз да се заяждам.

За мен лично от всеки джип с подходящ тунинг може да стане нещо много проходимо!
Това си е лично мое мнение и нямам за цел да обеждавам някого за каквото и да е!

Ni6TO NE MOJE DA SE SRAVNI S OFF ROADA


Тема Re: Клиренс и т.н.нови [re: yaro]  
Авторpepo (Нерегистриран)
Публикувано15.05.05 16:59



zdraveite,ne sam tolkova tehnicheski gramoten kato vas,iavno poznavate materiata savsem detailno.sravnitelno otskoro imam Niva i sam dovolen.
za sinchroto i country imam niakoi nabliudenia.normalna 2-ka sinhro v piasaka/ne mnogo hitar hod/-zapochna da se okopava,zadna, i zadnite kolela vobshte i ne si pomisliha da se zavartiat.kopaiCountry v prespa-sahtia sluchai.... moje i dvete da sa bili s niakakav defect,neznam. a da sravniavash Golfa s Nivata mai naistina niama smisal,shtoto ednoto sie malko ili mnogo selskostopanska mashina,a drugoto udbna kola ,koiato sas sigurnost niama da te mori na dalgo ,kakto parvoto.a nivata shte go preskochi v planinata,ubeden sam
p.na nivata sam i slojil 15/205/vitara/ shtoto ruskite 16/175 mi skasiha jivota...
s tezi golemite se okaza,che ima inercia,ima smisal da vkluchvash 5-ta i tnt.
predpolagam che veche ne e tolkova prohodima kato s pisalkite/slojih golemite skoro/ i shte iznosi lagerite dosta po barzo.tova s otkachaneto na kardana e palna glupost.ako shte go pravish za kakvosi kupuvash jip?za da gledash umno v niakoia sitiacia v dragalevska ulichka,naprimer?A i gmnastikata da go svaliash i kajvash tva jeliazo.......




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.