|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
Тема
|
Re: Dini
[re: DlNl]
|
|
Автор | yaro (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.05.05 09:51 |
|
Dini,
Ами ти сам си отговори на въпроса. По твоите думи "постоянно зацепени преден и заден мост" може да значи само едно нещо - наличие на междуосев (междинен) дифенренциал, който при блокиране предава движение към преден и заден мост в съотношение 50/50. Така е Нивата, всички Ленд Ровър-и от 1972г. насам, последните Г-класи и др.
Тука изключвам всички "парт-тайм" конфигурации, защото там предния мост се зацепва от раздатката само при нужда. А самата раздатка може да има или да няма междуосев диференциал в нея. Така е Тойота (70-та серия със сигурност, други не ги познавам добре), Нисан Патрол - Y60 и G60, старата Г-класа, Сузуки-та и т.н.
А тия цигании с разкачане на кардан към предния мост и т.н, демек да направиш Нивата 4х2 (най-често за да свалиш разхода, за друга причина просто не се сещам), въобще няма да ги коментирам. Аман от български тунинг..
| |
Тема
|
Re: WV Golf sinhro
[re: DJ_DAVEL]
|
|
Автор | TRANSPORTlOR (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.05.05 12:09 |
|
Да така си е макар и с малко зор да си призная
| |
|
Прав си за всичко, естествено, че Кънтрито няма "бавни" и истински "парт-тайм" режим. За "куатро" също съм съгласен, написах го просто като пример за лека кола 4х4, съвсем различна трансмисия ор "синхрото" е.
Само относно клиренса имам съмнения - така не се и разбрахме къде се мери все пак. Явно е безсмислено да мерим МАКСИМАЛНИЯ клиренс, той може да е в някаква точка зад задния мост или покрай гърнето. Ами ако говорим за МИНИМАЛЕН клиренс, не съм съгласен, че е много различен при Голф и Нива с еднакви гуми. На нивата най-ниската точка е задния диф, правилно си написал, че на около 22см от земята. Ами при един Голф със СЪЩИТЕ гуми къде е? Едва ли е много по-малък, а може и да е повече, заради независимото окачване... Може би трябва да се смята някакъв СРЕДЕН клиренс - например в средата на междуосието? И да ви кажа - клиренсът наистина не е всичко, в рекламите за джипове освен него, дават и ъглите /на атака ??/ на предните и задните колела.
The storm is coming...
| |
Тема
|
Re: Цигании...
[re: yaro]
|
|
Автор |
Bushman (maYJor) |
Публикувано | 05.05.05 13:56 |
|
Да, това е точното определение. Виждал съм и Wrangler, на който бяха свалили ЗАДНИЯ кардан и го караха само на преден мост. В интерес на истината, май не беше за икономия, а имаше някакъв проблем в задния диф...
Може би тези "цигании" са оправдани само при старите УАЗ-ки, там май наистина е по-лесно да откачиш кардана, отколкото да освободиш предните полуоски от главините...
The storm is coming...
| |
Тема
|
Re: Клиренс и т.н.
[re: Bushman]
|
|
Автор | yaro (Нерегистриран) |
Публикувано | 05.05.05 16:12 |
|
Бушман-е радвам се, че стигаме до консенсус! ;))
Доколкото аз знам клиренса се мери в най-ниската точка, това най-често е при диференциалите. И Нивата и Голф-а са с независимо окачване отпред. Оттук насетне обаче останалото е в плюс на нивата - значително по-добра артикулация от Голф-а (ход на окачването), 16-цолови гуми в заводска комплектация, Голфа е с 15 цола а и няма как да му сложиш 16 цола, освен ако не са нископрофилни, което за офроуд е меко казано безмислено. Виж, аз съм против и при Нивата да се слагат по-големи гуми, най-вече от типа "валяци", но живеем в свободна страна и всеки си има виждания по въпроса.. :))
Още нещо - ъглите на заход. И с просто око (без да се гледат схеми на двете коли) е видно, че нивата е по-добре, пък като махнеш и предна и задна броня - съвсем. Иначе я ясно, че освен клиренса, ъглите на заход, естествено, че има и други фактори, които правят един джип добър всъдеохд - тегло, двигател и въртящ момент, тип на задвижване и т.н. и т.н.
За "циганиите" - честно казано аз това ама никак не го разбирам и удобрявам. За мен на Нивата едно от най-ценните и заслужаващи покупка неща е именно перманентното (постоянното) предаване към двата моста. В крайна сметка, ако на някой разхода му е голям - да си купи джип с "парт-тайм" 4х4.. Друг е въпроса, че Ленд Ровър от не знам колко петилетки вече правят модели с перманентно 4х4, които НЕ ХАРЧАТ ПОВЕЧЕ, а напротив в много случаи дори и по-малко от конкуренти като Нисан и Тойота, които са парт-тайм, но това е друга тема и друга бира.. ;)))))
Поздрави и ще ти пиша! ;)
Яро
За останалите плюсове - писах в предишния постинг.
| |
Тема
|
Re: yaro
[re: DlNl]
|
|
Автор |
DJ_DAVEL (OFF-ROAD_MANIAC) |
Публикувано | 05.05.05 19:02 |
|
DINI момчето е право!Нивата има блокаж на средния дифернциял!ТОест усилието е 50-50!А пък и нивата си има пълноценна раздатачна кутия с понижаваща предавка!
Ni6TO NE MOJE DA SE SRAVNI S OFF ROADA
| |
|
Ми и аз нямам "хубове" на предния мост на самураиа което значи че за да го разблокирам да несе варти триабва да свалям едни капачки което си е около 30 мин работа! Иначе както при нивата мога да си го разделиа от задвижването чрез раздатката или както вие я наричате среден диференциал доколкото саумях да свана тука! Това в никакв случаи немисла че е минус при се че аз карам джип не лека кола и винаги искам да ми е в готовност 4х4 режима дори да имам хубове няма да ги ползвам! Поне един пат в седмицата ми се налага да карам из тежки условия!
А за нивата не на сички са сас 16 цола гуми старите бяха с 15! Тя сериино нямя блукаж което значи че си е нищо като джип незнам какво толкова иа хвалите! Един джип без блукировки на мостовете си е грацка раота!
4ао
DJIP - SVOBODATA DA OTIDESH KADETO SI POISKASH!!!
| |
Тема
|
Re: WV Golf sinhro
[re: DlNl]
|
|
Автор |
DJ_DAVEL (OFF-ROAD_MANIAC) |
Публикувано | 06.05.05 12:39 |
|
DINI знаеш ли че тая "грацка работа" както ти я нарече че от сумати време обикаля русия по състезания и походи!Дори да не е с фабрично поставен блокаж на диф-овете то на много места може да се сложат!И то не за толкова пари както е при всички други джипове!А пък понеже тук всеки знае от всичко хората не могат да преценят точно.За това аз лично смятам че всеки отива и пита тоя който е имал примерно нива и такъв който е имал синхро.Не че ще има много по добра представа ама тук всеки има предпочитания към някаква марка и за това не става.DINI спорет теб самурая е най-добрия джип!Поне аз съм останал с това впечетление!Спорет друг Мерцедеса е най-добрия джип.За това не може да се разберете.Я по добре се разберете нормално без да си изтъквате джиповете!
Ni6TO NE MOJE DA SE SRAVNI S OFF ROADA
| |
|
Вметване:
Фул-тайм 4х4 става и без междуосев диференциал, примерно с виско муфа, което всъщност е доста по-често срещано решение от междуосевият диференциал.
Само Дизел
| |
Тема
|
Full time 4x4 и виско-муфа
[re: Caмo Дизeл]
|
|
Автор | yaro (Нерегистриран) |
Публикувано | 09.05.05 21:20 |
|
Да, знам.. :)
Freelander-a на Land Rover е така, въпреки, че на мен не ми е много ясно как виско муфата предава и на двата моста.. Като говорим за виско муфа, винаги си представям точно "Synchro"-то на VW. Ако можеш, разясни.. ;)
Иначе знам и за разни advanced системи, като на новото Паджеро, където имало междуосев в радатката и можеш да избираш между full и part time, или нещо такова..
Яро
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | (покажи всички)
|
|
|