|
|
|
Тема
|
Vupros za Cherokee
|
|
| Автор |
Wrangler (off-road) |
| Публикувано | 26.02.02 21:38 |
|
|
Znachi imam '96 Cherokee 4.0L. Eto kakvo mu pishe na losta za predavkite: 2x4, 4x4 part time, 4x4 full time, N , 4x4 LO. Ta znachi pitam:
1. Kak tochno raboti sistemata "part-time" i zashto ne e dobre da se kara na asfalt?
2. 4x4 LO e s demultiplikator i blokaj na predniq i zadniq fiferencial. Kak moje da se blokira sredniq diferencial, zashtoto ponqkoga se nalaga.
Аз пилотирам Golf GTI!
| |
|
|
|
Koi ti e kazal che blokira i predniq i zaden Diff?
Nai-veroqtno razlikat amezdu 4x4 PT i 4x4 FT e che ednoto e sys sreden diff ,a drugoto e sys blokiran sreden diff
| |
|
|
|
Можеш да се радваш. понеже имаш предавателна кутия Selec-Track (NP242), която е много добра. Ето какво значи:
2x4 - включен е само задният мост
4 full time - и двата моста работят, въртящия момент се разпределя 48% на предния мост и 52% на задния
4 Part time - и двата моста работят, междуосевия диференциал е блокиран
4 LO - и двата моста работят на понижена предавка, междуосевия диференциал е блокиран.
4 full time e за каране по сух път. 4 Part time по сух път води до повишено износване на трансмисията и повреда на предавателната кутия (заради блокажа на диференциала).
Само това мода да ти кажа
V.
| |
|
|
|
Това е Selec-Trac, както valvemaster ти е писal (абе 96-та правеха ли ги вече). За разлика от Command-Trac, тук имаш и среден диференциал, който позволява full-time 4x4. Но не се блокират предния и задния диференциал, а само средния. Тогава става 4x4 part time и не бива да се кара по настилка, която не позволява приплъзване. Причината е проста - при завой, предната и задна ос описват различни радиуси. Но след като средния диференциал е блокиран, двете оси са принудени да се въртят с едни и същи обороти. Тогава е ясно, че едната от осите трябва да приплъзне, а това е трудно на настилка с добро сцепление и така се генерират огромни напрежения по ходовата част, докато материала поддаде някъде, а ти оставаш насред пътя със сметка от 4 цифри в близкото бъдеще.
4х4 LO e същото, като 4x4 PT, но с демултипликатор включен на бавните скорости.
Край на всички ограничения
| |
|
|
|
И Selec-Track и Command-Track се монтират (опционално) на Cherokee от 1987 г. до 2001, с двигател 4.0
V.
| |
|
|
|
emo na 4x4 Lo da ne ti kazvam kakvo e skurcane kato zaviva na asfalt, ta dori edva trugva kato sa zaviti gumite do krai. inache kato buksuva se vurtqt ili samo 2 predni, ili samo 2 zadni
Аз пилотирам Golf GTI!
| |
|
|
|
, shtoto v knijkata tova nikude ne go pishe!
Аз пилотирам Golf GTI!
| |
|
|
|
|