|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема
|
Айде честито
|
|
Автор |
Cтepн™ (любопитко) |
Публикувано | 29.03.11 22:47 |
|
и МТел клекнаха:
.
Сега следва обществен натиск за истинското премахване на оковите - 7-10% от оставащите такси неустойка при предсрочно прекратяване на договор.
| |
|
Ниска санкция за неизпълнение на срока на договора обезсмисля самата срочност.
Иначе и тия се запритеснявали за гарантиране на равнопоставеността със законови промени - не могат да проумеят, че най-добрия гарант е стремежът за добро име.
Факт е, че Виваком, с ясното съзнание, че тия неща ще станат след два месеца, независимо дали искат или не, целнаха ПР десетката като ПЪРВИ и САМИ поведоха отмяната на автоматичното подновяване. И с удоволствие го отбелязвам - нека това да е косвен коректив и за другите два оператора.
------------------------
Слушай беззвучието...
| |
|
Ако се наблегне на лоялността към клиента, мисля че ще спечелят повече от законови уредби, високи санкции за предсрочно прекратяване и всички останали текущи простотии.
Но пък аз не съм типичен клиент, та може и мнението ми да е грешно.
Bеer? Mоre?
| |
|
Е, да, но пък в момента санкцията е стопираща.
Няма как да не се съобразяват със законността. То това е смисъла на договорите - едната страна да не може самоволно да сменя клаузи. Няма никаква разлика м/у това сега операторите едностранно да премахнат авт. подновяване и това едностранно да променят срока му, да речем на 7 г. Става дума за текущи договори, новите явно вече ще са без тази клауза.
И за да се избегне другия вариант за промяна на клаузи и да се викат абонатите в магазините, ще се мине на по-оптималния вариант - промяна в законодателството; такава промяна анулира противоречащи й договорки в договорите.
Доколкото разбрах клаузата за авт. подновяване няма да бъде премахната, а ще се обърне режима й - сега тя е "по мълчаливо съгласие" - ако в срок от 1 месец преди изтичане на договора абонатът не подаде предизвестие... и ще мине в режим "информиран избор" - операторите ще търсят клиентите с изтичащ договор за продължаването му и ако клиентите не са съгласни договорът ще става безсрочен.
Очаквам развитие и на друго предложение за промяна в ОУ, касаещо кредитните лимити. Сега е много хлъзгаво - уж е услуга, която операторът може и да не ти предостави, но пък няма никакви задължения да я спазва. Дано го доразвият, така че при достигането му, да те спира, а не да те оставя да въртиш огромни сметки. А клиентът да е отговорен само до размера на договорения лимит. Още повече, че МТел имат роуминг-номер, през който, от която и да е точка на света, безплатно, можеш да си вдигнеш лимита - това също е информиран избор. И да не се оправдават с техн. пречки и с роуминг-партньори - щом могат да спират предплатена в мига, в който се изчерпи, значи могат и за абонати при достигане на лимита.
| |
|
Що бе - може и да не те спират, въпроса е ти да си отговорен до нивото на кредитния лимит.
Bеer? Mоre?
| |
|
Да ако това се вкара в един закон много бързо ще се появи възможност за спиране на телефона при достигане на лимита
Господ не играе на зарове
| |
|
Мисля като теб.
------------------------
Слушай беззвучието...
| |
|
Еми точно законовите уредби са в тяхна полза и им дават право да правят простотии и да се държат с клиентите като крепостни. Нали се сещаш - не е виновен, който яде зелника...
В проекта за изменение на Закона за електроните съобщения има записи, вменяващи отговорности при неизпълнение на задълженията им, колкото и малко да са, но да видим дали ще минат.
Есента се карах с тях, защото не си спазиха едно от малкото задължения - да ми решат жалбата в 30-дневен срок. Обаче...никъде в ОУ няма санкция за неизпълнение на задължения на оператора. Защото някой удобно е пропуснал да го забележи при представяне на ОУ за одобрение. Остава съда...заеби.
Сега пак сме в спор - най-накрая почнаха да излизат фактури от януари и февруари, накуп за двата месеца. Нямам възражения по сумите, само таксите са (то тези бонуси, които получавам, нямат изразходване), но ще ги платя след като видя фактурите. И ето ти казус - в ОУ пише, че се заплаща до 2 седмици след излизане на фактурите. И им казвам, че ще спазя това условие. Но те контрират - ама, господине, Вие имате фактури, ето номерата и датите им. А къде да ги видя? В магазините - нямат достъп, на сайта - услугата е спряна, на *88 и МТел+ - в момента не работи, на хартия също не са дошли.
Обаче от МТел формално са си изпълнили задълженията - има фактури с номер и дата; в ОУ не пише след получаването от клиента, а след издаването.
Добре (за тях, де), че нечие благоразумие е надделяло и не ме спират и мълчаливо сме се споразумели да платя след като фактурите се появят
| |
|
Ми на мен ми е ясно, че са си написали закон като за тях си.
Ама кривия момент в сметките им, са предплатените карти. Вярно - там цакат здраво с цени, ама то свободата си има своята цена.
Ако играеха малко по чисто, аз поне щях да харча повече кинти за телефония, и щях да влагам по малко усилия за заобикаляне на капаните им. Ама те искат да ме стимулират да влагам усилия, и не ми щат кинтите - тяхно право.
Bеer? Mоre?
| |
|
Същият проблем го имам и аз - в ДСК дирек(т) имам излязла фактура, обаче на страницата нищо. И така от няколко месеца насам. Както показва досегашния ми опит, ще получа смс от М-тел за излязла фактура (но без размера на задължението, след около 4-5 дни, а самата фактура ще се появи след 6-7 дни. Така реално от момента, в който имам достъп до фактурата си до крайния срок за плащане има не повече от 10 дни.
Според мен Мтел нищо не са изпълнили от задълженията си - наличието на номер и дата на фактура нищо не означава - ето например аз ти казвам, че вчера съм ти издал на твое име фактура за сметка в ресторант на стойност 200 лв с едикакъв си номер, тази информация ще ти бъде ли достатъчна, за да ми броиш парите?
Сега в ОУ може да пише издаване, а не получаване, ама нали всеки търговец е длъжен при поискване да издава и фактура?
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
|
|
|