|
Тема
|
Относно неспазването на Общите условия
|
|
Автор |
d_i_o (Доц. д-р) |
Публикувано | 14.02.11 19:12 |
|
Беше 6-ти септември! Първата дата, на която не можах да си проверя оставащите включени услуги. Цял ден опитвах как ли не, но уви - не проработи!
Последва около месец и половина, в който всеки ден се опитвах да проверя какво съм изговорил от текущото си потребление. Всеки един от начините за тази проверка не даваше резултат.
На 20-ти октомври получавах информация. Много интересно беше обаче колко некоректна е тя. Използвам абонаментен план ФИТ С. Отстъпката ми е 25 лв (без ДДС). Оказа се обаче, че през целия отчетен период тази отстъпка не мръдна от 8.33 (10 лв. с ДДС). Накрая за благодарност, че им ползвам услугите ми надъниха сметка от 36 лв.
Не съм се оплаквал, не съм се занимавал с тях през онзи период.
През януари обаче ми поискаха 33 лв. Минавах през магазин да попитам има ли излезли нови фактури, тъй като не вярвам вече нито на интернет, нито на *88.
Няколко часа по-късно получих sms, че са ми възстановени на депозит 11,60. Стана ми изключително забавно колко са смотани тия пичове, но в същото време се изнервих до дупка - най- големия оператор не може да ми даде възможност да следя текущото си потребление! Ама че абсурд!
Седнах да прочета Общите условия и се натъкнах на чл. 41: 41. (Изм. съгласувано с Решение № 319/02.03.2007 г. на КРС) Мобилтел е длъжен да осигурява качествени електронни съобщителни услуги, включително информационни услуги (справки) 24 часа на денонощие, 7 дни в седмицата, в зоните на обслужване на мрежите, освен в случаите на форсмажорни обстоятелства.
Написах жалба, в която ги помолих договора ми да бъде прекратен, без изискване на неустойки от тяхна страна, на основание неспазване на този член. преди два дни получих отговор, в който ми обясняват, че договор се прекратява предсрочно само ако си подал заявление и си платиш оставащите такси!
Какво излиза на практика - задължаваш се да спазваш общи условия, които те не спазват, искаш да се освободиш от договор, който те не спазват и те държат като заложник, щото могат!
Искам съвет какво мога да направя, тъй като ми омръзна от тия пичове!
| |
Тема
|
Re: Относно неспазването на Общите условия
[re: d_i_o]
|
|
Автор |
Cтepн™ (любопитко) |
Публикувано | 14.02.11 20:33 |
|
Естествено, че така ще ти отговорят на жалба.
Пишеш писмено едномесечно предизвестие за прекратяване на доовора по тяхна вина поради неспазване на цитирания член и във връзка с чл. 6 (или около него...не ми се рови), че ОУ са задължителни за тях.
Пускаш в магазин, като си искаш вх.номер. Ако почнат да те убеждават, че нямаш право им казваш, че решението какво имаш право и какво не не е в тяхната компетенция, а и в ОУ има член, че имаш право да контактуваш с централата.
В краен случай пускаш с факс, но от машина за да имаш флаг за прието.
Най-добре адвокат да ти оформи предизвестието, ако не си сигурен в "стила" си.
Плащащ всичко дължимо.
Какво обаче става после? МТел ще ти отхвърлят предизвестието и въпросът трябва да се реши в съд. Евентуално, след няколко години, изхарчени средства и изпилени нерви може да отсъдят в твоя полза. Ако не си от София е добре ти да заведеш делото за да се гледа по твое местоживеене; ако те заведат - ще е в София.
Разбира се няма гаранция, че ще спечелиш.
Друга опция е да спреш да плащаш след заплащане на дотук дължимото. Сега МТел са осрани и вероятно няма да плашат със съд и т.н. Но ще ти трупат такси и накрая ще те дадат на фирма за дългове и ще те вкарат в регистъра. С всички неприятни последствие след това.
Абе...юридически си прав, но практически си все от преебаната страна.
Какво да правиш - така е в Цецковината.
ПП: Ха, тъпа идея, но ще не пишеш на омбудсмана? Той е още нов и поне в изявите си изглежда надъхан да се опъва на монополистите, а и е много остър към телекомите.
Редактирано от Cтepн™ на 14.02.11 20:39.
| |
|
|
|
|