Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 01:14 18.05.24 
Мобилни оператори
   >> МТел
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема Два въпросанови  
Автор ronikokov (непознат )
Публикувано09.01.11 11:56



Ползвам Прима Класик, активирана от юли 2010, от тогава съм и регистриран в сайта на Мтел. До октомври успявах да влезна в "моя Мтел" и да видя отпечатките на разговорите ми. Тези дни се опитах няколко пъти да направя това, от различни компютри и с различни АйПи адреса. Засичам при вкарването на 4 цифрения код (не паролата ми за потребител, която уж я смених, успешно според сайта). И ТОВА ли се дължи на срива в новата Мтелска платформа, или ме мразят лично?

След като почти всичките ми познати ми внушаваха че с Прима плащам най скъпо (зареждах към 50-60 лв месечно, и говоря с клиенти на 3те мрежи поравно, предимно къси разговори, под минута) тези дни реших да взема някакъв пакет. И баш сега ми казаха следното: Към края на фебруари се очаква сериозно намаление и от тримата оператори. Нещо свързано с някакво решение на КРС относно с неадекватното намаление на цените на дребно лятото след като държавата направила огромно намаление на операторите за ползване на старата пощенска инфрастуктура. Потърсих в нета но не намерих нищо по въпроса.

Това нещо реално ли е или някакъв слух?

П.С. Сравних инфото за промоции/пакети в две брошури на Мтел - от декеври и юли 2010. В старата - куп пакети, в последната - само 3. Затишие пред буря или...?

Редактирано от ronikokov на 09.01.11 15:46.



Тема Re: Два въпросанови [re: ronikokov]  
Автор 5rov ()
Публикувано09.01.11 13:54



Няколко месеца сменят система. Проблеми със сайта имаха и абонатите, но вече отзвучават. Не знам кога ще приключат. Можеш да початиш от сайта им със сътрудник или да питаш на информационното обслужване.

Да, Божков, като щеф на КРС, даде някакво интервю и в отговор на въпроса, „Защо при намаляване цените на едро, не намаляха тези на дребно?”, каза, че февруари ще правят нов анализ на пазара и евентуално, ще предприемат мерки. Не те съветвам да се осланяш на това, обаче. КРС не могат да влияят на цените на дребно.

От друга страна мобилните оператори си имат друго мнение за цените. Те все твърдят, че те падат, при това, с десетки проценти годишно. И от тяхна гледна точка са прави. Какво можеш да кажеш за новия план на Мтел Actve , при който за 30 лева получаваш 300 национални минути? С една дума, има изгодни планове, с висока месечна такса и голямо потребление. Колкото по-малко плащаш, толкова по-неизгодно говориш. А предплатените услуги са на опашката по актуализиране и намаляване. Там има някакви промоции с много условия и са ограничени до 2 години във времето при Мтел. Има и голяма група клиети, които говорят при много добри условия, непубликувани никъде. Това, обикновено, са големи професионални общности.

Между другото като ти четох поста, ми се струва, че малко си като паднал от Марс (не си живял тук) или греша? Неразумно е да даваш 60 лева месечно и говориш от предплатена карта. Отвори сайтовете на трите оператора и си избери план според твоето потребление, е съвета ми, ако позволиш.

Редактирано от 5rov на 09.01.11 14:28.



Тема Уцели в десятката:нови [re: 5rov]  
Автор ronikokov (непознат )
Публикувано09.01.11 16:09



Отдавна не живея тук, дойдох уж за 2-3 месеца и Примата беше временно оправдано решение. Оказа се че май оставам по за дълго и търся съвети за подходящо решение.

Падам към две от най голямите общности в България: Българи живеещи извън България и тази на пенсионерите/неработещите в България. Най ме устройва план в който чарджват от първата секунда разговор по секунди ама такъв още няма. Май ставам член на друга голяма общност - тази с по 2 ГСМа от 2 различни оператора





Тема Re: Уцели в десятката:нови [re: ronikokov]  
Автор bira_more (бира)
Публикувано09.01.11 18:29



Ако няма да си за дълго в България - много, ама много внимавай ако сключваш договори. Може да ти излезне доста по скъпо.
Договорите са силно обвързващи. Освен това се самоподновяват. Тоест - планираш да стоиш 10 месеца. И на пръв поглед ти се котира сключване на едногодишен договор, щото ще си вътре с 2 такси. Е да ама ако изтървеш момента на прекратяване на договора - ще се окажеш вътре с 14 такси.
Ако си на предплатена - кредитния лимит те пази на 100%. Ако си на договор за абонаментни услуги - кредитния лимит не те пази изобщо. Може ако не внимаваш и 300 кинта да навъртиш като стой та гледай. Миг невнимание и после много време разправии с оператор.
Просто ако сключваш договор за абонамент - внимавай. Все едно циганка иска да и дадеш злато и кинти та да им развали черна магия.

Bеer? Mоre?




Тема Re: Уцели в десятката:нови [re: bira_more]  
Автор ronikokov (непознат )
Публикувано09.01.11 19:49



Относно прекратяване на договор (и разни други неща) прочетох нещо интересно

. Все стари и познати трикове от както свят светува, поне в сферата на мобилната телефония.

Това с предварителното съобщение за прекратяване (в смисъл отказ за обновяване) на договор по всяко време ми се струва напълно логично. Интересно ми е как това работи на практика. Освен един пост за евентуално разтрогване на договор (и плащане на едногодишните задължения) при купуване на смартфон от Виваком никой не е споменавал това. Или аз не не съм го намерил.



Тема Re: Уцели в десятката:нови [re: ronikokov]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано09.01.11 20:40



Не е добра идея да следваш това, което е написано на линка ти. Почти всичко са глупости. ето примери:

Ако има подадено предизвестие в срок, т.е. до 30 дни преди датата на изтичането на договора и крайната дата мине, договорът става безсрочен и абоната има право да си го прекрати когато си иска.
Няма безсрочен план, на който да се премине. Погледни им плановете - мес. абон. такса при 12 и при 24 мес. договор; няма как да ти предложат такса за план, който не съществува.

После двата предложени начина за прекратяване - 1. При 2 неплатени фактури - виж им ОУ, картата СИ Е активна, просто след 3-тия неплатен месец почват да идват и глоби и 2. Изгубена/открадната карта - веднага след обявяване се дава дубликат, незабавно и картата НЕ СЕ обявява за неактивна; в системата се подава за неактивно IMSI-то на картата (за да не се ползва от намерил пластиката), но не и абонатния номер.

После за уж възможностите на продавачите да предлагат бонуси - за точките и безпл. телефон за войс е вярно, но не и частта за даване на минути и/или намаляване на такса - това никой продавач не е оторизиран да прави, а и няма как да въведе тези облаги в системата, която ще му върне договор за печат; неговото ниво на достъп до системата не му го позволява. Както и абсурда Интересното тук е, че няма специални бланки за такива договори, т.е. те са стандартните, а консултантът дописва на ръка с химикал на договора новите нац. мин. и отст. от таксата слага подпис и печат. - някой яко сънува или бълнува за да напише това.

Важно при прекратяване на договор: Има клиенти, които на всяка цена искат да си спрат номера и да си платят неустойките дори. Неустойката се плаща винаги без ДДС!!! т.е. ако абонат има дог. още 3 месеца и иска да спре СИМ може да го направи /тук консултантите понякога лъжат, че трябвало да изтече договора/ ако таксата е 4,90 лв абоната плаща 3 х 4.08 (без ДДС) = 12.24 лв и се отърва.
Мале, то бива неграмотност, ама толкова... Плащането на неустойка си е нормална финансова операция и се дължи ДДС от крайния клиент.

И т.н.още ред глупости



Тема Re: Уцели в десятката:нови [re: Cтepн™]  
Автор bira_more (бира)
Публикувано09.01.11 21:00



Ами какво става ако и продължението изтича а ти неподпишеш?
Нима искаш да кажеш че ако си на едногодишен срочен договор, договора се самоудължи с още една година, на 24тия месец ти неподпишеш - и съответния оператор ще ти прекрати услугата?
Айде сега - не е необходимо да има безсрочен план. Закона за задълженията договорите третира този въпрос ако не се лъжа.
С 2 думи - условията остават същите като при срочния договор, като единственото което се променя е възможността за прекратяване на договора и дължимото предизвестие в случай на прекратяване.

Bеer? Mоre?




Тема Re: Уцели в десятката:нови [re: bira_more]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано09.01.11 21:59



Логиката ти е вярна, но такъв въпрос не е уреден нито в ОУ, нито в индивидуалните договори.
Проблемът е че при наличие на договорни отношения, те трябва да са детайлно уточнени.
Значи подписваш договор, атрибут на който е "мес. такса 15 лв. при 24-мес. договор" (примерно); другата опция е "18 лв. при 12 мес.". Т.е. атрибутът "такса" е корелиран с атрибута "срок". И след изтичането на удължения срок (друг път с доводи съм коментирал че всъщност се увеличава САМО срокът еднократно, а не договора циклично) или след предизвестие при първия срок, то договорът се прекратява и картата се спира поради изчерпване на договора. Няма как да стане безсрочен защото липсва елемента "абон. такса".
Друг е въпроса, че операторите си карат на циклични договори защото знаят, че:
- народонаселението е правно неграмотно;
- в много случаи е направо просто и всеки може да му налее лимонада в ушите;
- народонаселението не е свикнало да си търси правата;
- даже и да ги потърси, това за народонаселението означава съд, т.е. много нерви, време и пари. Докато оператора просто праща народонаселението на фирма за събиране на дългове и в кредитния регистър и почва тормоз;
- органите, призвани да защитават народонаселението от монополисти като КРС, КЗП, омбудсман, различни граждански сдружения и НПО-та обикновено са на хранилката на субектите на дейността си.



Тема Re: Уцели в десятката:нови [re: Cтepн™]  
Автор ronikokov (непознат )
Публикувано09.01.11 23:40



В текста от линка има и очевадни глупости които и "марсианец" като мен вижда (като симулацията със загубена сим карта за да се прекрати договор). Много по важно е как да се предотврати "автоматичното" подновяване. По белите държави е достатъчно клиента да уведоми (желателно документирано) доставчика на услугата че не желае да продължи договора си след първоначално договорения срок. Точно така пише и в текста.

Интересно ми е дали някой е имал проблеми с предотвратяване на автоматичното подновяване на договора чрез писмено съобщение към доставчика поне 30 дена преди изтичане на договора му.



Тема Re: Уцели в десятката:нови [re: ronikokov]  
Автор bira_more (бира)
Публикувано10.01.11 00:16



Всеки има проблеми. Всеки. Това е дълго дискутирана из клубовете тема.
Ако отидеш 32 дни по рано - не може - трябва на 30 дни по рано. Ако отидеш 30 дни по рано - трябва да носиш нам кви си документи иначе не ти взимат заявлението.
Един се беше справил като пратил заявлението по нотариус. Друг вариант е да отидеш и да прекратиш договора предсрочно със заплащане на оставащите такси.

Bеer? Mоre?





Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.