Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 03:36 13.07.25 
Мобилни оператори
   >> МТел
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема хакнаха Мтелнови  
Автор naughty_ (непознат )
Публикувано20.12.10 09:29



Нов софтуер прецаква клиенти, подозират и руски играч в схемата

Ад и хаос цари в МТел. Фирмата търпи загуби в размер на около 20 млн лв. Сумата се формира през последните месеци от несъбрани вземания, повечето от които ще се търсят по съдебен път. Най - голямата ни телекомуникационна компания преживява свирепа криза заради чутовен срив на „билинга” или най-общо казано, на базата с данни за сметките на клиентите си. Така от 1 септември много физически и кор¬поративни клиенти или въобще не са получавали фактури за плащане или пък фактурите които са получили, са били съставени на базата на стари данни и сметки, а не на реално проведените им за въпросния период разговори. Две са основните хипотези, сочени като първопричина за нечувания срив в софтуера на телекомуникационната компания. Според първата още през септември тайнствен руски хакер е хакнал цялата база данни на МТел, което довело до пълния хаос в компанията. Стотици са свидетелствата на клиенти, които твърдят, че по необясними причини през последните 3 месеца не са получили никаква фактура за плащане от оператора. Една дузина са пис¬мените свидетелства на лица, които са се свързали с компанията и са поискали данни за своята сметка, но не са получи¬ли такива, нито на място в офис на фирмата, нито по телефона, нито чрез sms. Така реално огромен брой клиенти по никакъв начин не могат да получат каквото и да било инфо от фирмата, камо ли пък редовно издадена фактура от МТел. Доказателство за това е най-честият sms, получаван от клиенти на компанията през последните няколко месеца. Текстът му е следният: „с този sms ви уведомяваме, че предният е невалиден”. Това съобщение най-често било получавано при изискаване на информация, относно размера на сметката по даден номер. Друга голяма група клиенти, пострадала от удара по МТел, са хората, които имат предварително зададен лимит на телефона си. Например 50 лева. Те очакват, че когато този лимит достигне своя максимум, от компанията автоматично ще прекратят изходящите обаждания на абоната. От септември месец обаче, именно поради хакерската намеса на мистериозния руснак, е изтрита и цялата база данни на МТел с информация по лимитираните номера.

Така от фирмата въобще не прекратяват лимитираните номера, просто защото не знаят кои точно са те и какъв точно лимит има всеки един от тях. През последните месеци от офисите на компанията редовно се обясняват, като твърдят че въпросната опция всъщност била услуга, а не задължение на МТел. Проблемът е, че въпросното обяснение е, меко казано, смешно, тъй като всеки клиент, който е избрал въпросната услуга, автоматично е приел, че компанията е взела молбата му като свое задължение и ангажимент. Защото иначе, то така май и плащането на сметката ни, може да бъде разглеждано като наша, клиентска услуга?! Защото всеки абонат знае, че досега хиляди пъти той безпроблемно е получавал тази услуга, което пък значи, че кли¬ентът се е доверил на фирмата. Което с днеш¬на дата изглежда като грешка, защото след невиждания софтуерен срив оплакванията към оператора са хиляди. Втората основна вер¬сия за неприятния срив в МТел твърди, че той е произлязъл след редовна смяна на софтуера на компанията през септември. Осведомени разказват, че договорът и лицензът за информационната програма на мобилната фирма бил изтекъл в края на август, което наложило спешната му подмяна с нов. Така на терена се появила израелска фирма, която тайнствено и бързо спечелила екстремно подготвения конкурс и през пръсти внедрила нов софтуер със защита – „Баракуда”. Вместо обаче да постъпят предпазливо като конкурентите си и да изпробват новия софтуер първо от един от своите офиси, от МТел директно пуснали новата програма в официална употреба в цялата си национална мрежа! Така още от септември започнали гаф след гаф, които продължават и досега. Според осведомени новият софтуер не само все още не работи адекватно, но продължава да нанася нови щети и проблеми. Именно заради него почти цялата база данни на компанията е напълно изтрита. Служители на телекомуникационната фирма разказаха пред „Торнадо”, че новият софтуер бил от съвременен тип – CRM.

Това означавало „клиентски ориентиран мениджмънт”. Получило се обаче точно обратното. Той не само не бил клиентски ориентиран, но направил клиентите дезориентирани и доста прецакани. Източници на вестника твърдят, че един от най-добрите примери за това „прецакване” били клиентите, закупили „промоционални услуги”. Проблемът бил в това, че новата информационна програма въобще не разпознавала „промоционалните отстъпки” и тарифирала данните им по нормални цени. Така се получило, че на много хора въобще не им сработили предварително договорените отстъпки и те били принудени да платят доста по висо¬ки от очакваното сметки. Именно с този гаф се обяснява и фактът, че през последните 6 месеца МТел няма реклама на нито един по-сериозен нов промоционален продукт или услуга. Според информациията на „Торнадо” обаче най-големият проблем н а компанията се заключавал във факта, че според подписания между МТел и еврейската компания договор нямало клауза за неустойка в полза на родния оператор в случай на издънка на новия софтуер.

Така МТел сама се била насадила в безумната ситуация хем да се опитва на собствени разноски да реши невиждания си софтуерен хаос, хем да се оправя с ощетените си клиенти, и върху всичко това да не може да събере парите си от хиляди физически и корпоративни клиенти поради простата причина, че не може да им издаде фактура. Източниците от МТел твърдят, че несъбраните взимания на компанията от септември до момента възлизат на близо 20 мили¬она лева. Всичките ни опити да се свържем с отговорни лица от компанията удариха на камък. Опитвахме и на стацио¬нарните телефони, и на мобилните. Търсихме Вилияна Тодорова, специалист външни комуникации в компанията, десетки пъти. Пробвахме и със съобщения и молба за обратна връзка. Отговорът бе „няма връзка с този номер”. Не стигнахме и до пиарите по същите причини. Затова публикуваме само версиите, които ни бяха разказани.



Тема Re: хакнаха Мтелнови [re: naughty_]  
Автор Mopфиyc (Матричар)
Публикувано20.12.10 11:15



Ако ги бяха просто хакнали, да я бяха върнали от архив тая система и да бяхме забравили... другаде е заровено кучето.
А и умен хакер няма да им потроши системата - вижте ме - идиот съм, а ще си източи каквото му трябва и ще си ходи.

По ми се чини сами да са се хакнали на ниво планиране смяната на системата.

Welcome to the real world!




Тема Re: хакнаха Мтелнови [re: Mopфиyc]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано20.12.10 15:47



Виждам, че материалът е на в. "Торнадо", на Огнян Стефанов.
Значи не мо'й да не е верен





Тема Re: хакнаха Мтелнови [re: Cтepн™]  
Автор LSASS (минаващ)
Публикувано20.12.10 22:38



Наистина имаше забавяне в сметките но аз лично не съм усетил да ме натоварват с непроведени разговори





Тема Re: хакнаха Мтелнови [re: naughty_]  
Автор checho ()
Публикувано21.12.10 11:34



Абе, че не е хакер - не е. И най-простата база, от която зависи нещо, има архиви. Аз имам и на работния ми компютър и то на три места, защото информацията е важна за мене. Пък какво остава за МТел.

А иначе, че цари безпорядък - ясно е. Преди седмица като исках информация за едни задължения ми обявиха, че съответния абонат имал 3 карти, като в миналото имал две, които в момента са изключени. А абоната никога не е имал такива карти и винаги е работил само с въпросните три. Освен това имаше една фактура за месец 09.2010г. която ми я обявиха за неплатена, пък тя всъщност е платена в обект на Хенди и добре, че пазих касовата бележка. Но като финансова стойност на услугите, ядове няма.



Тема Re: хакнаха Мтелнови [re: naughty_]  
Автор The One (избраният)
Публикувано28.12.10 23:07



Добре че си портнах картите. Въпреки неустойките от стотици левове, не съжалявам. Все пак им уредех една петарка от КРС на изпроводяк, дори не им платих и една фактура, защото ми бяха начислили абонаментни такси за период в който съм платил неустойки.

Вече за нищо на света не им вярвам на тия от мтел в каквото и да ме убеждават!

And the death shall not have dominion!


Тема Re: хакнаха Мтел [re: naughty_]  
Автор Boдeн-дyx (Народен будител)
Публикувано12.01.11 09:35



Уж си оправиха системата, уж до края на миналата година всички сметки щяха да влязат в нормален ритъм - а още не са ми готови декемврийските фактури, освен това от една седмица всеки опит да си проверя изразходваните минути и текущата сметка на сайта води до следното съобщение: "Моля да ни извините! Услугата е временно недостъпна. Екипът на М-Тел прави всичко възможно за възстановяването й. Благодарим Ви за разбирането!"....



Тема Те - те ти благодарятнови [re: Boдeн-дyx]  
Автор bira_more (бира)
Публикувано12.01.11 13:07



а ти нещеш да ги разбереш.



Bеer? Mоre?



Тема Re: хакнаха Мтелнови [re: Boдeн-дyx]  
Автор Joe Black (twisted)
Публикувано12.01.11 13:48



Пристигнаха ми всички сметки ... с грешно тарифиране. Сега пак жалби, пак ходене по мъките. Пълни бездарници са тези.



Тема Re: хакнаха Мтелнови [re: Joe Black]  
Автор Стоил (Apple user)
Публикувано13.01.11 21:38



При мен се слухи следното:
Правилно отчетено потребеление, но грешно пресметнато.
Имам БлекБери ънлимитид, което е неограничен меил + 1гб сърф + 25мб дата от преподписване за воис пакета.
Пристига ми фактурата с трицифрена сума и след като се съвзех от шока се указа, че след 25те мегабайта от войса, останалите 170 консумирани не са приспаднати от БлекБери пакета а са таксувани.
Отидох в офис, след което се свързах от място с *88. Последва много бърза реакция от тяхна страна и проблема ми е разрешен. Поне според тях.
Тъй като разговорите се водеха и в движение, незнам каква сума ще ми съобщят на касата след няколко дни :)

www.rosecosmetics.info
Всичко за парфюмерията и козметиката.



Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.