Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 01:26 08.06.24 
Мобилни оператори
   >> МТел
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема Re: Уцели в десятката:нови [re: ronikokov]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано10.01.11 11:50



Този въпрос за прекратяване на договор винаги е бил преекспониран.
Най-вече от потребители, мернали готина реклама, подписали договор без дори да погледнат какво пише вътре и при следващата лъскава реклама им се отварят очите.
Много е спорно от потребителска гледна точка кое е по-добре при изтичане на един договор:
- продължаване на срока, ако няма заявен отказ, както е сега. И друг път съм писал - тези дългосрочни договори (ДД) се основават на презумпцията, че операторът ти прави някакви отстъпки в потребление, такси или цени на апарати, но иска сигурност, че ще му ползваш услугите.
- прекратяване н договора, ако няма заявено желание за продължаване. ОК, но какво става после? След като се приема, че ДД е част от отстъпки, то има два изхода - оставаш без телефон (договорът се прекратява) или минаваш на безсрочен договор, който би трябвало да е без отстъпки, ще е нещо като Прима и с нещо като нейните ценови условия.
С други думи и при трите оператора подписването на ДД е условие за някакви отстъпки. Съвсем друга бира е колко големи и реални са тези отстъпки и че този ДД те спира да не летиш като пчеличка през операторите, при всяка тяхна промоция...то това и му е целта, де. Че като цяло, дори и с отстъпки, цените са надути спор няма, решението на това е Терминал 2



Заявлението за прекратяване.
Нищо особено, просто трябва да се спази 30 дневния срок. Няма как да стане по-рано или по-късно тъй като е забито в индивидуалния договор (ИД) и не противоречи на Закона за задълженията и договорите (ЗЗД). В него е записано, че при изтичане на договор и ако не е уговорено друго, договорът става безсрочен. Е, в ИД Е записано друго - че се продължава, както и е конкретизиран срока на предварение за отказ - 1 месец.

Много по важно е как да се предотврати "автоматичното" подновяване.
1. Не подписваш договор с такъв запис в него. Това е трудно, но не и невъзможно. Принципно операторите предоставят типови договори на клиентите си, основани на ОУ и клиентът трябва само да подпише. Да, но в ОУ е записано, че може да се уговаря и друго, това е следствие на задължителна норма в ЗЗД. Така че можеш да поискаш този текст да се махне от ИД. Обаче пак отиваме на горното - какво става след изтичането? Значи трябва да се уговори в ИД. Най-вероятно ще трябва да се прекрати договора, или да се уговори нещо индивидуално за план, или да се мине на Прима, или страните да се срещнат и разберат. Освен това никоя продавачка не е упълномощена за такива промени в ИД, трябва да търси по-високо ниво, някои от мениджърите които имат правомощия да сключват договори с фирми и организации с облекчени условия. те обаче не работят с индивидуални клиенти. Така че би трябвало да се мине през централата в София и ако си настоятелен и ги засипваш с твои права, породени от общото законодателство и ако те счетат, че си им особено ценен и нужен клиент - може и да се получи.

2. Четеш си договора, записваш си в бележника и 1 месец преди изтичане цъфваш в МТел с лична карта и заявяваш желание за прекратяване на договора. Вероятно ще почнат да те мотаят, но трябва само малко настоятелност - извадил си си нужните членове от ОУ и ИД и си държиш на своето. При 1-2-3 отказа на предложенията им "колко хубави планове можем да Ви предложим" просто отказваш. И в крайна сметка подготвят предизвестието. ДЛЪЖНИ са да ти да дадат копие с вх. номер и дата.
Най-често почват да те разубеждават, че точно днес не е срока и си го изтървал или да дойдеш след 2-3 дена, когато вече наистина ще си го изтървал. В този случай или настояваш за правото си да кореспондираш с другата страна по всякакви въпроси (има го в ЗЗД и в ОУ) и/или се основаваш на ЗЗД, чл.72. (1) Срокът, който се брои по месеци, изтича в съответното число на последния месец; ако този месец няма съответно число, срокът изтича в последния му ден. тъй като ДД са в месеци, което важи и за предизвестието.
(Все пак не се сърди много на продавачките, като всеки търговец те целят да си продадат стоката; от това зависят заплатите им).
Ако не ти се занимава в магазин, можеш на съответния ден да пуснеш факс до МТел (факс номера го има на сайта им) с предизвестието си, като е достатъчно да си напишеш името и за кой номер става дума. Най-добре е да напишеш номера на индивидуалния си договор. И факс машината да отбелязва върху оригиналния лист флага, че другата страна е приела факса.

3. По-рано от 1 месец става с плащане на неустойка. Съгласно ОУ и ИД. По действащата ти тарифа (пак се връщам към онзи линк - няма как да смениш плана в срока на договора, забранено е в ИД). И с ДДС

Редактирано от Cтepн™ на 10.01.11 12:03.



Тема Re: Уцели в десятката:нови [re: bira_more]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано10.01.11 12:13



Е, чак пък всеки. Помагал съм няколко пъти за прекратяване на договори и те уверявам, че не е трудно - отиваш в указания ден, който си подписал в договора си, носиш лична карта и се правиш на темерут и отказваш предложенията.
Става за 10-ина минути.
Може и с факс.
Принципно може и на *88, но тогава нямаш следа в теб, че си отправил предизвестието.



Тема За мен най важното е да предотвратя автоматичнотонови [re: Cтepн™]  
Автор ronikokov (непознат )
Публикувано10.01.11 13:25



продължаване на договора след първоначално договорения едногодишен срок. Ако това става лесно и без бой, а само с предплащане на задълженията си (постоянната месечна такса до края на договорения срок, които ти наричаш "неустойки") - това е 100% ОК за мен.

3. По-рано от 1 месец става с плащане на неустойка. Съгласно ОУ и ИД. По действащата ти тарифа (пак се връщам към онзи линк - няма как да смениш плана в срока на договора, забранено е в ИД). И с ДДС

Предполагам че оператора ще трябва да анулира/унищожи и СИМ картата за да предотврати нейното ползване и трупане на задължения по минути над предплатените месечни такси. Наистина ми е интересно дали някой е минавал такава процедура, с какви проблеми се е срещнал и как проблемите са били решени. Не намерих нещо конкретно в тукашните клубове, ако някой се сеща за нещо моля да даде линк.

П.С. Прочетох доста внимателно договорите си с Виваком за стационарна телефония и интернет. И те са малко "селски тЕрикати" и споменават само в малките букви на втората страница по средата: "След изтичането на срока на договора той автоматично се подновява АКО НИТО ЕДНА ОТ СТРАНИТЕ НЕ Е ПОИСКАЛА ПРЕКРАТЯВАНЕТО МУ С ПИСМЕНО ПРЕДИЗВЕСТИЕ отправено до другата страна 30 дена ПРЕДИ изтичането на срока му. (КАПСА е мой).

Предполагам че Мтел също са заровили нещо подобно някъде. И ако нямаш доказателства за ПИСМЕНО предизвестие...ами плащай като поп, ако не знаеш да четеш договори.



Апропо, в повечето държави из т.н. " белия свят" тази клауза за "автоматично подновяване на договори ако няма изрично несъгласие на клиента" отдавна изчезна от стандартните договори. Просто законодателите не повЕрваха на търговците че те се грижели тяхните клиенти да не си губели времето с подновяване на договори.

Интересно ми е кога това ще стане и в България. Все пак член на ЕС, нали?



Тема Re: За мен най важното е да предотвратя автоматичнотонови [re: ronikokov]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано10.01.11 14:03



Не аз, в договора пише, че се дължат "неустойки в размер на оставащите до края му месечни такси" - по памет цитирам.

Картата не се унищожава физически, даже не си я искат (по ОУ си е тяхна собственост). достатъчно е да извадят идентификатора й от базата си с данни и тя става просто парче пластмаса. Номерът се пази 6 месеца и после са в правото си да го дадат на друг.
Процедурата е елементарна и проблеми няма - отиваш с лична карта и искаш да прекратите договора, като ще си платиш неустойките. Плащаш ги и ти дават фактура за сумата и уточнението, че е за прекратяване на договор.
Ако е без неустойки също дават документ за прекратяване. Това в случай, че спазиш 1-месечното предизвестие. В този сучай обаче ходиш 2 пъти - веднъж да пуснеш предизвестие и след месец пак - да прекратиш договора и да си вземеш докЮмента за това.

След изтичането на срока на договора той автоматично се подновява АКО НИТО ЕДНА ОТ СТРАНИТЕ НЕ Е ПОИСКАЛА ПРЕКРАТЯВАНЕТО МУ С ПИСМЕНО ПРЕДИЗВЕСТИЕ отправено до другата страна 30 дена ПРЕДИ изтичането на срока му. - не е с малки букви, съвсем с нормалния шрифт си е, просто трябва човек да си чете договорите.

Редактирано от Cтepн™ на 10.01.11 14:06.



Тема Re: Два въпросанови [re: ronikokov]  
Автор Mohandas ()
Публикувано12.01.11 20:27



Нещо интересно по темата:

КРС се обяви срещу клаузите за автоматично преподписване





Тема Re: Два въпросанови [re: Mohandas]  
Автор O!Sag (гуулем гъзар)
Публикувано13.01.11 22:18



Чакай да видиш как същите хора протестиращи срещу подновяването ще ревнат, като им спрат телефоните и им вземат такса за активация, защото не са си подновили договора :-)

--

::

Тема Re: Два въпросанови [re: O!Sag]  
Автор Mopфиyc (Матричар)
Публикувано13.01.11 23:29



И защо е необходимо това?
Все едно нямаше работеща система, договора след изтичане на предоговорения пакет ставаше месечен, плащаш си всеки месец редовно... получаваш си услугата.

Инак винаги може да се преебе нашенска овца, ама да ми се твърди, че или ще е 1, 2 ... 10 годишен един договор или няма да го има изобщо, не съм от тия дето не помнят.

Welcome to the real world!




Тема Re: Два въпросанови [re: Mopфиyc]  
Автор O!Sag (гуулем гъзар)
Публикувано14.01.11 00:26



Тогава нямаше преносимост на номерата, а и пазара не беше така пренаситен.
Сега фокусът е в това да се гарантират приходи за бъдещи периоди от време.

--

::

Тема Re: Два въпросанови [re: Mopфиyc]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано14.01.11 13:58



плащаш си всеки месец редовно... получаваш си услугата...ама на какъв план плащаш? Всички планове са срочни и с някакви преференции и/или отстъпки, които са такива именно поради искането на оператора за по-дългосрочна сигурност на приходите.
По-подробно съм го развил

и - първите абзаци.



Тема Re: Два въпросанови [re: Cтepн™]  
Автор Mopфиyc (Матричар)
Публикувано14.01.11 14:44



Абе не е баш тъй ама айде.
Ей го горе по-точно казано, пречене на преносимостта е целта... а не толкова дългосрочни приходи.
Защото ако оператора е коректен, аз пак ще си предплащам с абонамента и "отстъпките".
И ще има много по-голяма предвидимост.
Вече ако говорим за планове като ония в другите държави, дето ти дават с пъти по-евтини телефони там е ясно... лизинга е в таксите.
Ама ако няма отстъпките ще види договор оператора през крив макарон, всички ще сме на предплатени.
А сега какво ми заявяват, ползвам план Х ... договор за 1 година ... след година и 2 месеца излиза план У който примерно ми е по-удобен, ама ми казват - духаш още 9 месеца на стария и ако не дойдеш точно на 29 февруари - пак си духаш.

Не бъркай промяна в договорните условия с прекратяване на договор.

А изискванията предизвестия да се подават само в 1 единствен ден ... ами за отменяне са си.
Това си е ебня на овцата... нищо повече.

Welcome to the real world!





Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.