Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 02:34 10.06.24 
Мобилни оператори
   >> МТел
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема Смяната на платформата била форсмажор  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано26.11.10 12:38



Днес пак си чесахме пръстите на онлайн чат на МТел по повод прословутата смяна на клиентската им платформа.
Общо взето алабализми, но на въпроса ми защо не си спазват задълженията по предоставяне на справки 24/7, съгласно чл. 41, отговорът беше, че в точно на основание този същия член - на края му пише, че това задължение не важи при форсмажор.
Само дето форсмажор е обективна пречка или непреодолима сила - обстоятелство (събитие) изцяло зависещо и дължащо се на непредвидими или непрогнозируеми събития или фактори, независещи от волята или действията на едно или повече лица и в този смисъл неподлежащи на предотвратяване.
Вероятно някой ураган или земетресение им е сменило клиентската платформа, а не самата компания е решила това съзнателно.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Cтepн™]  
Автор gt_fo (непознат)
Публикувано04.12.10 00:38



Чакат ни много интересни 2-3 месеца. Тия от Мтел са изкукали нещо - ФОРСМАЖОР. Или адвокатите им са четвъртокласни или мислят клиентите си за кръгли идиоти.

Досега всичко беше много весело - няма справки, няма фактури, няма задължения, тук таме някой го спрат за превишен лимит. Ама сега ще изплющят по 3-4 фактури наведнъж преди коледните празници и всички клиенти ще умрат от кеф да плащат.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: gt_fo]  
Автор fen ® (майстора)
Публикувано04.12.10 13:42



за сведение на неразбралите,сметките няма да се плащат наведнъж.
освен това,при изрично желание,може да се удължава срока за плащане

Редактирано от fen ® на 04.12.10 13:42.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: fen ®]  
Автор gt_fo (непознат)
Публикувано04.12.10 21:45



Колко могат да се удължават? Ако може 3 месечното забавяне да се разхвърля върху следващите 12 фактури е ОК. Ама ако дадат 7 дни гратис не знам как ще стане работата. Може ли малко повече подробности.


Аз все още съм от групата на нерезбралите какво е ФОРСМАЖОР.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: gt_fo]  
Автор bira_more (бира)
Публикувано04.12.10 23:38



Форсмажор има винаги когато някой от операторите има какъв да е проблем. Просто при тях всичко е форсмажор.

Bеer? Mоre?




Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: bira_more]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано05.12.10 10:50



И най-странното е поведението на органа, създаден и получаваш сериозно финансиране, точно за да помага на потребителя срещу мастодонтите:

2. Може ли КРС да ми помогне, ако, по мое мнение, сметките за ползвани мобилни или фиксирани телефонни услуги са завишени?
За решаване на подобни спорове, следва да се обърнете първо към предприятието – доставчик на съответните услуги. Ако при преговорите не бъде постигнато съгласие, имате право да се обърнете към компетентния съд. КРС не притежава компетентност да разрешава спорове относно дължими суми за използвани от абоната електронни съобщителни услуги.
3.Налице е превишаване на сумата на определения ми кредитен лимит, относно предоставяни ми електронни съобщителни услуги, за което не съм уведомен, както и не са спрени от страна на предприятието изходящите повиквания от телефонния ми номер. Притежава ли КРС правомощия за намеса в конкретния случай?
Определянето на кредитния лимит е част от взаимоотношенията между доставчиците на мобилни телефонни услуги и техните абонати във връзка със заплащане на ползваните услуги. В тази връзка и тук е относимо изложеното по втория въпрос по-горе.
5.Може ли КРС да реши спор по отношение на неизпълнени задължения, произтичащи от Общите условия на доставчика или индивидуалния договор?
Компетентен да реши един правен спор със силата на пресъдено нещо е съответният съд.
8.Може ли КРС да задължи предприятието да ми изплати предвидените в договора за предоставяне на електронни съобщителни услуги неустойки или да принуди предприятието да ми заплати съответно обезщетение за претърпени от мен вреди, вследствие на неизпълнение от негова страна на договорни задължения?
Това са изцяло облигационни искания, по повод на сключения между Вас и предприятието договор, за които следва да се обърнете към съответния съд. Така посоченото се отнася и за всякакви други парични претенции спрямо предприятието, които не могат да бъдат удовлетворени от КРС, тъй като КРС не разполага с правомощия за това.

Това е от

на КРС.
Накратко - имате си договор, спасявайте се или ходете на съд, но нас не ни занимавайте с някакви си ваши права.
Разбира се спорът се разглежда на 30-ия ден, отговор се праща по куриер, ако има ново възражение - още 30 дни и т.н. А през това време абонатът е длъжен стриктно да изпълнява задълженията си, иначе са предвидени санкции, за които не е нужно сезиране ни на КРС, ни на съда.

Абе не напразно съм казвал, че единствения форсмажор е самата ни държава и кофтия й мат'рял, според министър-председателя й.

Редактирано от Cтepн™ на 05.12.10 10:56.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Cтepн™]  
Автор O!Sag (гуулем гъзар)
Публикувано06.12.10 22:07



Ролята на КРС е да регулира съобщенията, а не да се занимава с оплаквания на потребители. Ако не работеха от КРС, щеше да мрънкаш че плащаш 100 лв абонамент и по 2 лв на минута.

--

::

Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: gt_fo]  
Автор fen ® (майстора)
Публикувано06.12.10 23:10



мисля до 1 месец може да се отсрочи
(ако толкова си закъсал...

)

Редактирано от fen ® на 06.12.10 23:26.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: O!Sag]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано07.12.10 08:56



Понеже е хубаво да се попрочете, преди да се пише:

Мисия на КРС

Комисията за регулиране на съобщенията осъществява държавната секторната политика в областта на далекосъобщенията и пощенските услуги. КРС е специализиран независим държавен орган, натоварен с функцията да регулира и контролира осъществяването на електронните съобщения. В условията на равнопоставеност и прозрачност, съобразно българското законодателство, комисията се стреми да насърчава конкуренцията на телекомуникационните пазари в страната. Националният регулатор работи за увеличаване на инвестициите в сектора, развитието на новите технологии в областта на съобщенията и защита на потребителите в България.


Познай откъде е цитата.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: fen ®]  
Автор gt_fo (непознат)
Публикувано07.12.10 19:10



Хахаха. Ако съм закъсал, така ли? Наглостта ментелска не знае граници.

Да сметнем - този месец излизат 4 фактури - Август, Септември, Октомври, Ноември. Те могат да се разсрочат до 1 месец. Дотогава ще излезе и фактурата за м. Декември. Т.е. за приблизително 40 дни ще трябва да се платят 5 фактури. Никакъв проблем.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Cтepн™]  
Автор O!Sag (гуулем гъзар)
Публикувано08.12.10 00:36



Да, ма ги защитава чрез регулации на операторите.
От 10 баира вода да ми донесеш, това е положението.

--

::

Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: O!Sag]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано08.12.10 08:33



може и да е това,може и да не е.
Аз лично съм печелил спор чрез КРС, въпреки цитираното от FAQ-а им. Просто трябва да се знае как да се поднесе сигнала.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: gt_fo]  
Автор Joe Black (twisted)
Публикувано08.12.10 12:18



От известно време, започнаха да ме замерят с фактури. Абсолютно некоректна работа. Без значение дали съм закъсал или не, въпросът е принципен. Така или иначе, ще им платя каквото трябва, след което ще портирам при друг оператор няколко лични сим карти и още около 160 служебни. Силно се надявам и други хора/компаниии да ме последват.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: gt_fo]  
Автор fen ® (майстора)
Публикувано08.12.10 16:30



ами предполагам разумните хора знаят колко приблизително трябва да им бъде сметката и си събират паричките:)
не е задължително като не ти е излезнала фактурата и да издухаш парите за нея





Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: fen ®]  
Автор Joe Black (twisted)
Публикувано08.12.10 17:37



А в този ред на мисли, имаш ли да споделиш нещо за РАЗУМНИТЕ компании, какво точно правят, когато си подменят подобни системи? Крайните клиенти, НЕ Е задължително да търпят мурафети, системни проблеми и мениджърски изцепки.

И ... защо не си признаеш, че МенТел се изцапа до ушите? Вече свършиха хубавите години, сега дойдоха времена на истина и си мисля, че ако от някъде се появи някаква статистика за портирани карти от Мтел към друг оператор, картинката нЕма да е много хубава ... за МенТел.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Joe Black]  
Автор bira_more (бира)
Публикувано08.12.10 17:41



То па другите оператори са едни убавци - свят да ти се извие.
Вярно - форсмажори при тях няма.
Ама то с операторите си винаги в някакво приключение.

Bеer? Mоre?




Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: fen ®]  
Автор gt_fo (непознат)
Публикувано08.12.10 20:36



То не е задължително и да сменяш билинг 3 месеца ама се случва.

Не правиш услуга на мтел с глупостите, които ръсиш тук. Напротив.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Joe Black]  
Автор fen ® (майстора)
Публикувано08.12.10 22:11



не оправдавам Мтел...фактът е факт!
аз имах предвид,че клиетът би трябвало да може да си прави сметката своевременно(да събира),щом няма възможност да извади парите накуп



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: fen ®]  
Автор bira_more (бира)
Публикувано09.12.10 00:33



Между другото, ако си фирма, разходите за телефония, може би се броят за разходи. И съответно намаляват данъчна основа или каквото се води там.
Като ти забавят фактурите, разтройват счетоводството ти. Трябва в някакъв период да платиш повече данъци. А после - ако нямаш достатъчно кинти - става кофти.

Bеer? Mоre?




Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: fen ®]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано09.12.10 11:42



То и операторът би трябвало да си направи предварително сметката докъде ще доведе действието му.
Да не забравяме, че през септември обявиха, че цялото чудо ще доведе до известни смущения в рамките на 2 седмици. И в началото отричаха, че ще засегне билинга.

Не ми се мисли какво би се случило, ако компанията-майка спретне такъв номер в Австрия. Но в Бг може.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Cтepн™]  
Автор Mopфиyc (Матричар)
Публикувано09.12.10 17:22



Смяната на платформата едва ли е форсмажор... зад целия случай има нещо гнило.
Де бре... в последните 4 години сигурно 4000 сървъра в различни среди подменихме, такова чудо не сме виждали.
На всякъде по света, разумните хора не премахват старата система докато не тръгне новата (в случая с тоя билинг не виждам какво пречи да събират данни за разговорите и 2 те системи едновременно).
Като се издъниш с първата дата на фактурите - връщаш старата система и имаш забавяне 1 седмица на фактури и то на една част от тях.
После ако трябва 6 месеца да си оправят бозата в новата система... старата все ще издаяни още толкова



Welcome to the real world!



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Mopфиyc]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано09.12.10 19:46



В отговор на:

На всякъде по света, разумните хора не премахват старата система докато не тръгне новата (в случая с тоя билинг не виждам какво пречи да събират данни за разговорите и 2 те системи едновременно).




Преди 3 г. щерка ми беше част от IT-екипа на една холандска банка и разработваха платформа за дистанционно кредитиране през ИНет.
Бяха я пратили да инсталира платформата в клона им в Казахстан. Когато отиде вече имаше дублиращ сървър, който работеше като еднопосочен мирър на действащия (получаваше копие на всички операции в основния, но не променяше данните в него).
За около 10 дена инсталира платформата в миръра, направиха всички тестове, като нямаше никакви сривове в работата на основния и накрая обявиха 2-часов офлайн прозорец посред нощ и пуснаха миръра като основен.

Кога ще ги стигнем казахите???

Е, нали се сещаш къде е гнилото при МТел? Спестените мъни. Защото знаят, че никой тук няма да им потърси сметка и да ги накара да плащат компенсации за неизпълнение на задълженията от собствените им ОУ. От 4+ месеца се измъкват с "Правим всичко възможно, потърпете", вече го имат като тамплет. Направо ме е яд, че сме на специалните им планове и нямам опция за толкова добри условия при другите за да се изкефя да спра/пренеса всичките си номера и да гледам сеира как ще се опитват да ми вменяват задължения след като те не спазват своите.

Редактирано от Cтepн™ на 09.12.10 19:53.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Cтepн™]  
Автор O!Sag (гуулем гъзар)
Публикувано10.12.10 00:27



На мен ми лъзнаха 2 фактури за една седмица.
Втората е много интересна – разговори в групата на цена 0.32 лв/минута, и липсващи част от отстъпките по договор



--
::

Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Cтepн™]  
Автор Mopфиyc (Матричар)
Публикувано10.12.10 17:27



Пестили от какво, от мозъчни гънки или от едно желязо да събира данни в паралелен режим?
Съмнява ме... както казах тук има нещо гнило.

Welcome to the real world!




Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Mopфиyc]  
Автор bira_more (бира)
Публикувано10.12.10 21:44



Та мозъчните гънки са много скъпи. В смисъл качествените мозъчни гънки са много скъпи, трудно се намират и не им личи.



Bеer? Mоre?



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: bira_more]  
Автор Mopфиyc (Матричар)
Публикувано10.12.10 22:13



Това се подразбира, ама до колкото помня ИТ отдела на Мтел не беше събиран от гората.
Не може да не знаят нещо толкова просто... няма начин


По-скоро ще повярвам на слуховете, че са ги хакнали и са им източили половината база, от колкото, че не знаят нещо толкова базово.

Welcome to the real world!



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Mopфиyc]  
Автор bira_more (бира)
Публикувано10.12.10 22:23



Не знам от къде са събирани. А и ти не знаеш какво задание са получили. Щото колкото и да си умен - някой шеф ти дава задание, а ти изпълняваш.
Случвало се е поне 3 пъти да опитвам да разубедя шеф (различни шефове) да не прави простотии. Не успях. Хем не бях единствения. В смисъл - поне половината екип тартанясваме на съответния шефа, опитвайки се да го разубедим. Е не успяхме. То и фирмите вече ги няма де.
В смисъл - винаги сме правили това което иска шефа, така както го иска и работата се осира грандиозно. Последния път дори успях да напусна преди лайната съвсем да се разлетят. Викам - това не е работа за мен, няма да се справя, това което го мога вече го направих, ама това което искаш да се доправи - аз няма да успея да го направя. Първите пъти - все си мислех че аз нещо не съм доразбрал, или пък има нещо което не знам.....
Та - мозъчни гънки си трябват и това си е.

Bеer? Mоre?




Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: bira_more]  
Автор Mopфиyc (Матричар)
Публикувано10.12.10 23:32



Всъщност тръгнах да пиша... ама едитнах, че не му е мястото по форумите, но имам спомени за историята на движението на кадрите от бившия ми и настоящия ми работодател и Мтел.
И за бТк и за Глобул и за ДА и за още много де... просто тогава се търсеше читаво ИТ под дърво и камък



Да не казвам, че на тая система 100% и се правят бекъпи поне веднъж дневно... старата де, като се е издънила новата, да връщат от бекъп и да наливат данните от новата в старата ръчно за дните издънка... пак щяха да се оправят до сега.

Welcome to the real world!

Редактирано от Mopфиyc на 10.12.10 23:34.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Mopфиyc]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано11.12.10 08:52



Това за изгубване на БД звучи много логично. Независимо поради какви причини.
От 14.08 досега, за 4 договора, имам получени 3 фактури, 2 от които сгрешени, при това видимо - на единия не са сторнирали отстъпките (ред "Отстъпки" - 0.00 лв.), а на другия е както ОСаг е писал - към един от номерата от вида 0883 всички разговори са таксувани по 32 ст.
Завчера имам и нещо ново - в иПей ми се мъдри 1 сметка, но нито имам СМС, нито хартиена, нито електронна фактура - просто една сума за плащане. Което веднага води до следваща жалба, тъй като нямат право да искат плащане без основание и платежен документ, в техния случай - фактура*.
Разбирам, че са засипани от жалби от подобно естество дотолкова, че са в невъзможност да си изпълнят задължението да ги решават до 1 месец.
Което се вързва с предположението за загуба на БД - нищо чудно ръчно да "пресъздават" миналото потребление.

* Това е интересен казус. Според ОУ:
26.4. (Изм. – в сила от 06.08.2010 г.) Заплащането на услугите се извършва въз основа на фактура, която се издава ежемесечно на името на абоната...Неполучаването на фактурата не освобождава абонатите от задължението им за плащане на дължимите суми.
Последното изречение обезсмисля първото. Би трябвало КРС да го разгледа. С последното изречение задължават абоната да плати някаква поискана от тях сума, но и никъде не е регламентирано какво се случва, ако все пак фактура не бъде издадена. Отново абонатът има само задължението да плати "на доверие", а правото му е да заведе дело за неиздадена фактура.
Същото е и малко по-надолу:
30б. Абонатът има право да получава безвъзмездно детайлизирани сметки за ползваните услуги заедно с данъчна фактура, както и достъп до информация в електронен вид относно месечните сметки за ползваните услуги..
Правото на абоната не е подсигурено с мерки срещу оператора при пренебрегването му.

Редактирано от Cтepн™ на 11.12.10 09:22.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Cтepн™]  
Автор Joe Black (twisted)
Публикувано11.12.10 10:13



За това с фактурата, най-вероятно са имали предвид, че ако не си получиш хартиената фактура по пощата, не си освободен от плащане. Трябва да го пипнат този текст. Последно към Мтел платих една фактура, която не успях да я видя в Е-Фактура, което е на сайта им. Не знам как мога да разбера дали реално има нещо издадено или не. Сумата, която платих, беше абсолютно автентична за номера/плана, и в същото време стойността не се дублираше с предишна.

Има нещо здраво размазано, аз вече също започвам да си мисля за разни хаквания и грандиозни технически изцепки. Няма вариант да стане ЧАК ТАКАВА омазвация. На гаджето и спряха картите, защото се оказа, че MSISDN-ите не отговаряли на номерата. Ей така, от нищото, изведнъж.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Cтepн™]  
Автор Mopфиyc (Матричар)
Публикувано11.12.10 12:30



Загуба, загуба... колко да е загуба... ден, седмица... цирка продължава вече месеци?
Или някой им е бастисал освен основната система и всички бекъпи?
Още по-странното е, че забавянията и недомислиците са различни при различни потребители... ако имаш загубена база би било логично, всички да са засегнати.
Другия вариант е новата система да си чупи сама базата... случвало се е да ъпгрейднеш софтуер и да почне да маже базата, но пак ни връща в точка 1 - къде са старата система и бекъпите?

Welcome to the real world!




Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Joe Black]  
Автор Mopфиyc (Матричар)
Публикувано11.12.10 12:32



На гаджето и спряха картите, защото се оказа, че MSISDN-ите не отговаряли на номерата.

А тия MSISDN трябва да са ключовите полета на тая база... ако следваме логиката, че те дефинират кой кой е всъщност.
Странно...

Welcome to the real world!




Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Joe Black]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано11.12.10 15:13



Да, логично е да се отнася за хартиените по пощата, но за тях няма разлика м/у хартиена и електронна, така че ще приемат текста и за двете. А и много народ се отказа от хартиената.

Звъннах им за тази сума без фактура, оказа се, че има, момето ми каза номер, период, дата за плащане, разбивка. Както и в предните ми пак имаше същата грешка - неотчетени отстъпки.
Вече се вижда ясно модела:
Имам 2 карти от един от специалните им планове; при тази на жена ми няма грешка, всичко е точно и тази карта е изключението. В моята - неотчетени отстъпки. Във войсбокса - неотчетени отстъпки. В Лупа на малката - един от номерата в луп-мрежата е "изключен" от нея, броят го за нормален МТелски и след като е изял безплатните й към всички оператори, последващите са таксувани, въпреки, че са от още безплатните минути. Т.е. пак грешка в отстъпките.

Та вече имам всичките си 4 фактури за периода август-септември и позагубих част от деня си в експеримент - вкарах си последните 10 фактури за номерата в един екселски файл и пуснах чарта - последните фактури, след "смяната на платформата" не правят пик, продължават равномерните линии на общото неколкомесечно потребление...е, без тази на моя номер, нея още я нямам детайлно, само сумата. Това за мен означава, че няма някаква грешка в самото отчитане, надписани разговори или СМС-и или ИНет. Явно поне един от гафовете е в софтуера, отчитащ и следящ разхода на отстъпки.

А се бавят толкова защото най-вероятно и те го виждат, но не могат да го оправят. Предполагам, че и те си водят статистика (и няма как да не водят щом използват термини като "нетипично потребление") и са засвяткали червени лампички за пикове в потреблението и може би контролни засечки показват къде е проблема. Ама явно той не им се дава...вече 4 месеца.
Впрочем наскоро в "Сега" баш шефът на МТел обяви, че до Коледа всички забавени фактури ще са готови и разпратени. За вас не знам, но аз съм все още 3 месеца назад с 3 сгрешени от 4.
Не му вярвам. Освен, ако е неточен превод и обещанието да е било, че ще разпратят всичко с грешките, пък после ще се жалваме с месеци.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Mopфиyc]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано11.12.10 15:19



Може би си прав, виж горния ми пост.
При мен отчита съвсем точно потреблението, греши в отстъпките. в 3 от 4 карти.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Cтepн™]  
Автор Joe Black (twisted)
Публикувано11.12.10 17:10



Не знам самата им системна архитектура, но очевидно медиейшъна и това дето поема cdr-ите работи коректно или почти коректно (просто не знам какво имат или се опитват да имат). Обаче, според мен проблемът не е само на едно място, омазани са много работи.

Самите проблеми на потребители, за които чувам, свидетелстват за няколко проблемни точки.

Редактирано от Joe Black на 11.12.10 17:11.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Cтepн™]  
Автор O!Sag (гуулем гъзар)
Публикувано14.12.10 22:14



Последното изречение означава, че ако твърдиш че не си получил дадена фактура, това не те освобождава от отговорност. Т.е. да се спотайваш за издадена фактура.

--

::

Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Mopфиyc]  
Автор O!Sag (гуулем гъзар)
Публикувано14.12.10 22:16



MSISDN-а нищо не означава. Само отбелязвам, останалото е верно.

--

::

Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: O!Sag]  
Автор Mopфиyc (Матричар)
Публикувано14.12.10 22:26



Е по кво се редят тия номера ... нали трябва да има нещо дето да ги върже с ИД то на картите?
Или бъркам термина?

Welcome to the real world!




Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Mopфиyc]  
Автор O!Sag (гуулем гъзар)
Публикувано14.12.10 22:35



Има едно съкращение, което не го знам точно, то е идентификатор на картата. Отделно е един гравиран номер върху нея, който е нещо друго. Обяснявам ламерски, щото не съм запознат. Но самия номер е просто един номер, който се прикача към „акаунта“, т.е. към картата софтуерно в централата.

То ако не беше така, не могат да ти сменят номера или за да го дадат на друг, ще му лъзнат употребявана карта :-)

--

::

Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: O!Sag]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано15.12.10 12:36



Има едно съкращение, което не го знам точно, то е идентификатор на картата.

Едва ли има по-ламерско обяснение от Уикито...предполагам това имаш предвид:
A subscriber identity module or subscriber identification module (SIM) on a removable SIM card securely stores the service-subscriber key (IMSI) used to identify a subscriber on mobile telephony devices



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: O!Sag]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано15.12.10 12:51



Изцяло съм съгласен с тази интерпретация. И е редно да е така.
Но, както вече писах, нямам хартиена фактура, нямам електронна фактура, нямам дори СМС. Имам само сума за плащане. Както също писах им звънях и да, имам фактура, но нали си съгласен, че тя трябва да се публикува някъде, а не всеки месец абонатите да звънят и питат.
Та как да докажа, че не се спотайвам, а наистина нямам получена фактура? Да не говорим, че и в нея не са отразени отстъпките (улучих разбрана операторка на *88 и тя ми каза какво съдържа), а аз дори не мога да пусна жалба - нямам от какво да се жалвам; все пак не съм човек, който ще пусне жалба от вида "Сметката ми се вижда голяма, преразгледайте я".

По повод по-предните ни реплики за функциите на КРС - няколко пъти от МТел ми се извиняваха, че не могат да спазят 30-дневния срок за решение на жалба, въпреки договора ни. Накрая изпрасках една аргументирана жалба и до КРС, въпреки FAQ-а им. Отговорът беше, че жалбата ми е препратена до МТел, заедно със съответните препоръки. И, о, чудо, още в края на същия ден ми звъняха от МТел, че жалбата ми е разгледана и решена в моя полза. И като гледам приспадната ми сума, то май 3 месеца няма да плащам за фиксирания си телефон



Редактирано от Cтepн™ на 15.12.10 12:52.



Тема Напомня ми на един вицнови [re: Cтepн™]  
Автор bira_more (бира)
Публикувано15.12.10 15:49



Една мутра си кара джипа, а след него линейка и пожарна.
Спират го ченгетата - що пречиш на линейката и пожарната?
Ми това са ми аптечката и пожарогасителя.

Та си мисля че човек вече трябва да си ходи с лекаря и адвоката....

Bеer? Mоre?




Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Cтepн™]  
Автор O!Sag (гуулем гъзар)
Публикувано15.12.10 16:03



Дай да не си пращаме извадки от уикитата. Исках само да кажа, че точно MSISDN-а не е много важен, нищо друго.

--

::

Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Cтepн™]  
Автор O!Sag (гуулем гъзар)
Публикувано15.12.10 16:04



С всичко съм съгласен, давах ти тълкувание на текста само.
Сега и аз очаквам преразглеждане от мтел и ще видим какво ще излезе :-)

--

::

Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: O!Sag]  
Автор Mopфиyc (Матричар)
Публикувано16.12.10 13:34



МСИСДН, ИСМИ ... объркал съм ги ... какво толкоз, не съм спец по комуникации да им помня всичките съкращения... помня само, че има уникален номер дето връзва симката с телефонния номер.

Welcome to the real world!




Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Cтepн™]  
Автор Oлer Ивaнoв® (Приятел)
Публикувано18.12.10 18:24



В отговор на:

* Това е интересен казус. Според ОУ:
26.4. (Изм. – в сила от 06.08.2010 г.) Заплащането на услугите се извършва въз основа на фактура, която се издава ежемесечно на името на абоната...Неполучаването на фактурата не освобождава абонатите от задължението им за плащане на дължимите суми.




Само да ти насоча вниманието, че задължението възниква след издаването на фактурата, което е различно от получаването на същата.

"Вързали са си гащите", защото фактурата, ако е хартиена, и я пращат по пощата може по много начини на НЕ стигне до съответния клиент.

Мисълта ми е, че второто изречение не е в логическо противоречие с първото, и ако търсиш "проблем" тука, ще си изгубиш времето...

Ако обаче фактурата не е издадена, в счетоводен смисъл (питай някое счети, там има строги правила за тия работи), плащане не се дължи.

Сега, ако нямаш получена и електронна фактура (което пак означава, че тя първо от счетоводна гледна точка трябва да е издадена), възниква основателно въпроса- как да разбереш, че такъв документ има изобщо издаден, и колко точно дължиш?

И аз съм на мнение, че нещо са оплескали в базите си, изпогубили са данни, и правят някаква стъкмистика. Но сметките ми (единия ми телефон още е в Мтел) са не особено големи, и от както почнаха тия неуредици няма значителна девиация в тях, въобще не съм ги проверявал дали са ОК, или нещо, което трябва да ми е free, всъщност го плащам.

А и странно- при мен не е имало "дупка" от няколко месеца във фактурите/сметките.

Олег Иванов
Аре със здраве!

Редактирано от Oлer Ивaнoв® на 18.12.10 18:35.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Oлer Ивaнoв®]  
Автор Cтepн™ (любопитко)
Публикувано18.12.10 21:10



Именно - аз получих от иПей СМС, че имам сметка за плащане, но фактура нямаше никаква. В крайна сметка се оказа, че има издадена и плащането е на нейно основание, но ако не плащах електронно, аз нямаше как да разбера за нея. И в този случай, предвид и няколкомесечното закъснение, което не би ме накарало да звъня на *88, могат да ми спрат телефона, тъй като неполучаването не ме освобождава от плащане. И нямам полезен ход - винаги могат да кажат, че хартиената се е изгубила, а сайта не е официално средство за обмен на информация, а и винаги могат да я добавят там.

И моите планове не предполагат големи сметки, но е достатъчно да се погледне фактурата, когато я има, за да се види, че ред Отстъпки е 0.00 лв., т.е. не са отчетени.



Тема Re: Смяната на платформата била форсмажорнови [re: Cтepн™]  
Автор Oлer Ивaнoв® (Приятел)
Публикувано18.12.10 22:06



Прави си за всичко!

Аз нямах идея да опонирам или дискутирам по темата, а само да отбележа онова, с цветните букви в моя пост...

Олег Иванов
Аре със здраве!



Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.