Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 20:01 23.09.24 
Автомобили
   >> Москвич
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Търся помощ за центровката на Москвич 2140Днови  
Автор stan214Od (непознат )
Публикувано09.03.06 13:29



Здравейте !
От Варна съм и търся помощ за центровката на Москвич 2140Д на 55000 км, производство 1987 година (ловечки) с конвенционално запалване + електронен комутатор (полусамаделкин) и карбуратор ДААЗ Озон (не е сменян, така получихме колата) . Нашите я купиха нова на времето от Мототехника, но от 10-ина години аз се занимавам предимно с нея. До преди няколко години гореше нормално - около 9 л. бензин на смесено каране или около 8 л. бензин на извънградско на 100 км. , в момента гори 16 л. бензин или 30 л. газ на градско за 100 км. (вярно, че движението във Варна от половин година е ужасно натоварено, ама чак толкова...).
Писна ми от "майстори" - един такъв ми я беше направил да гори 25 л. бензин, градско на 100 (ходих в последствие при още няколко и съвсем се отчаях (още дълго мога да разказвам за одисеята си с "майсторите" - това вече за мен е обидна дума, но да не Ви губя времето...) . Центровката с която е в момента, я правих по книга но явно греша някъде. Та ако някой фен, събрат по кола от Варна или околността е достатъчно наясно, ще се радвам да ми помогне за центровката на сладура, а аз например мога да помогна при проблем с компютър или мрежа (там ми е силата).

П.П. Видях, че тук има участник с псевдоним Маистора - нямам предвид него и не искам да обиждам никого !

Редактирано от stan214Od на 09.03.06 13:59.



Тема Re: Търся помощ за центровката на Москвич 2140Д [re: stan214Od]  
Автор stan214Od (непознат )
Публикувано10.03.06 09:55



Още пояснения:

Въздушният филтър е почти нов (добрички, тук имат фирмен магазин до автогарата и досега съм си купувал филтрите почти само от там).
Кабелите за високото са силиконови (жълти мисля, че бяха марка Silacon и са на година и половина).
Свещите също са почти нови Brisk Cooper (на вид нагара им изглежда добре като цвят).
Чукчето сменях преди 2 месеца с някакво полско (уж по италиански лиценз).
Тук също както и в София (ако се съди по постовете на участниците от там) по-добрите части за руски автомобили (според мен все-пак не особенно добри (оригиналните, в смисъл тези с колата) при моето (и на баща ми) умерено каране обикновенно издържаха поне 12 години , а сега почти всичко, което се наложи да се смени издъжа 1 или 2 години) се продават също от руснаци/арменци, та и аз от тях купувам.
Електронното/конвенционално запалване съм го направил (след като го поправих и моднах) с мощно Ц/К ключе за превключване, след като ми изгоря веднъж на път и се наложи да викам приятел да ме дърпа, та сега съм пробвал и по 2-та начина, но и в 2-та случая гори много (струва ми се, че с електронното гори малко по-малко).
И като цяло наистина колата не върви много добре, даже на ниски обороти гасне. Карбураторът не съм пипал (не посмях, нали знам, че е тънка работа - затова и отидох уж при добър майстор (с идеята нека го направи някой, който наистина разбира (силата ми е в друга област)), Аман-Пишман-Маистора го пипа и явно го е направил още по-зле (а уж ми го похвалиха за разбирко) - понякога се чудя нарочно ли се гаврят с нас с руските коли и правят всичко през пръсти ?
Един от съответните "майстори" ми изключи и електромагнитно/вакуумният клапан на озоновия карбуратор, каза, че без него щяло да бъде по-добре (според мен не е така ? ).
Центровката на ъгъла и хлабината на чукчето ги правих след това наново аз по книга но все пак ми се ще да ги погледне (включително и карбуратора) някой кадърен съфорумец/събрат по Москвич.
Почерпката е ясна пък и ще помагам с каквото мога.
Благодаря предварително на всички за съдеиствието !



Тема Re: Търся помощ за центровката на Москвич 2140Днови [re: stan214Od]  
АвторPishmanMajstora (Нерегистриран)
Публикувано10.03.06 11:35



Zdravej !

Az sam majstor ot tipa na tozi det ti e pipal kolata, no s tazi razlika 4e ne rabotq kato majstor i ne pretendiram da sam takav, a imam moskvi4 i kato vseki sobstennik na takova MPS sam pishman majstor- pravq opiti za remonti i podobreniq na ruskite retro tehnologii s promenliv uspeh :)

Ta eto kakvo bih popital po tvoq problem:
Kolata davi li se? Osobeno pri opit da ka4is stramna ulica? Vav Varna kam Vinica izobilstva s dosta stramni mestenca. Ako da - moze da ti izpuska igleniq klapana na karba i da preliva pove4ko benzin ot poplavkovata kamera. Pone na moq K126 towa e koronen nomer, zatowa si nosq edna rezervna igla. Predimstvoto na K126 e 4e ima prozor4e za niwoto, ta e qsno kakvo stava.
Ina4e za centrovka ne vizdam koj bi mogal da pomogne osven specialist elektri4ar po kolite ili star sobstvenik na kosmi4 det mu znae cakata.
Majstor kojto razbira ot moskvi4i trqbwa da e pone na 60 godini, ina4e razni novoizlupeni majstori uz razbirat poneze Moskvi4a e prost, no vsastnost sa po – prosti ot nego. 99% znaqt kak da smenat nakladki amortisjori i sharniri i tolkova.

Uspeh & po-zdravi na varnenskite kaki



Тема Re: Търся помощ за центровката на Москвич 2140Днови [re: PishmanMajstora]  
Авторkoko (Нерегистриран)
Публикувано10.03.06 12:00



Центровката на запалването е лесна:
1. регулираш хлабината на чукчето и наковалнята - 0.45мм. Ако чукчето е много изядено - сменяш. Ако е омаслено - почистваш.
2. регулираш момента на запалване - аз действам така:
- отмятам встрани капачката на делкото;
- въртя коляновия вал (за перката на вентилатора) докато палеца дойде срещу клемата на която е свързано чукчето (отпред);
- сетне вече по-внимателно въртя като гледам *първия* белег на шайбата на коляновия вал да съвпадне с шипа.
- сетне разхлабвам делкото и го въртя насам натам поддържайки с пръст палеца вдясно (това е важно!). Когато се отваря чукчето се чува пукане от искрата която прескача някъде (гледай да не са ти близо ръцете до високоволтовите кабели). Търся положение в което "точно е цъкнала" и затягам. Сетне превъртам вала (пак да застане палеца срещу клемата) и проверявам дали после искрата ще "цъкне" точно когато първия белег съвпадне с шипа. Сложно го описах, всъщност е лесно.

Възможно е центробежния и вакуумните регулатори да са скапани. Те най-добре се проверяват със стробоскоп, но може поне да провериш дали тежестите и пружинките са наред и дали не е пробит вакуумния регулатор (като смучеш с уста маркучето му не трябва да влиза въздух от никъде и плочката с чукчето трябва да се върти).

Капачката на делкото трябва да е чиста, без нагар, пукнатини или следи (пътечки) от искрене. Палеца също. Кабелите/свещи казваш са добри. Един способ за проверка е да погледнеш на тъмно при работещ двигател - не бива да се вижда никъде искрене.

Добре е да провериш хлабините на клапаните на студен двигател - трябва да са по 0.15мм. Ако не са проверявани никога досега - възможно е да има проблем там;

Може да провериш дали няма някъде пад на напрежение "по пътя" към бобината - при включен "контакт" и затворено чукче напрежението измерено директно на бобината не трябва да се различава от това на акумулатора. Възможни проблемни места са контактния ключ и връзката на масата на акумулатора с двигателя - вързана е към генератора, оттам обаче не винаги има добра електрическа връзка към двигателя. Също връзката на двигателя с купето и самата бобина. Такъв пад на напрежение може драстично да влоши работата на запалването.

Термостата ако е сдал и седи постоянно отворен, и колата вечно е недозагряла разхода ще е голям.

Следва проверка, почистване и настройка на карбуратора. Основно е да се почистят и продухат жигльори и канали, да се провери дали не са разменени или сложени жигльори с грешен размер (ако никога не е отварян карбуратора това не е проблем), да не е пробит поплавъка, да не изпуска игления клапан (може с духане да се провери), да не е разхлабен (развит) клапана, да се регулира нивото на бензина. Проверява се и отварянето на втората клапа. Пробвай накрая като помпаш бензин на ръка с помпата дали не "прелива" карбуратора.

Сетне се настройва карбуратора при загрял двигател. Не му се плаши - не е никак трудно.
Явно си с икономайзер, принципа е следния - с въртене на корпуса на клапана на икономайзера се нагласят желаните обороти на ПХ (примерно 800). Сетне с винта "за качество" (в ъгъла на карбуратора към бензиновата помпа) се търсят максимални обороти. Сетне ако е нужно с корпуса на клапана се намаляват оборотите. Така се постига максимално икономична настройка, но и доста токсична. Ако искаш да не е токсична, започваш да завиваш винта за качество, докато двигателя почне да тресе, сетне връщаш съвсем малко, колкото да спре да тресе.

Настройките на карбуратора влияят на тези за газ, затова настройката на газта е последна.
Там зависи какъв е изпарителя, но най-общо - от изпарителя настройваш стабилен празен ход, при възможно най-завит винт. Сетне играеш с винтовете на тройника докато постигнеш положение в което хем да не е "спъната" колата, хем да не харчи много. Общо взето притваряш ги и сетне отваряш малко по малко докато ти хареса как върви. Играчка е докато се налучка оптимален баланс първа-втора камера. Няколко дни ще минат докато се нагоди, но после не бива да се пипа, а само да се сменя редовно филтъра.

Общо взето предполагам че проблемите идват от карбуратора, дано оня дето го е пипал да не го е отварял че може да е осрал нещо. Ако е отвярян задължително провери дали жигльорите са такива каквито трябва да са за точно този карбуратор!



Тема Re: Търся помощ за центровката на Москвич 2140Днови [re: koko]  
Автор Penata (Madein Bulgaria)
Публикувано10.03.06 15:10



Мажаго не знам дали Маистора ще ти помогне, но ако си от София ДОКТОРА сьс сигурност, ще отстрани иядовете дето имаш. ( Доктора = AUTO DOK )

Znanieto, neznanieto, dve mnogo skypo struvashti neshta


Тема Re: Търся помощ за центровката на Москвич 2140Днови [re: Penata]  
Автор butaloto (dohc)
Публикувано11.03.06 21:16



Коко добре ти е обяснил нещата. Варна ми е малко далече. Виж, ако беше от София или някъде от околностите щях да ти помогна. Опитай се сам да отстраниш проблема. Ако не успееш и положението наистина стане трагично, то тогава продължавай с майсторите, може пък и накрая да попаднеш на такъв който си разбира от работата.



Тема Re: Търся помощ за центровката на Москвич 2140Днови [re: butaloto]  
Автор stan214Od (непознат )
Публикувано13.03.06 13:47



Благодаря много на всички отзовали се !

За настройката на ДААЗ Озон карбуратора в нет-а открих следното (за съжаление в книжката на колата ми е описан старият тип карб., а моята е с Озон) :

http://www.whatodo.ru/csn/11-98/forauto/forauto2.htm
http://croners.chat.ru/general.html
http://users.iptelecom.net.ua/~culeader/solex.html
http://avto-club.ru/articles.files/21/624/index.html
http://www.daaz.ru/faq6.htm
http://prostoauto.holm.ru/autofaq/moskvich.htm
http://alice.stup.ac.ru/~ant/mirror/samara-faq/page7_2_3.html
http://wersh.centre.ru/vtt/Tuning/Pitanie/carb-dmitrievsky.html
http://www.lada.cc/articles.phtml?rubrika=0&show=article&id=47
http://tavria.nm.ru/solex_1.htm
http://tavria.nm.ru/1.htm
http://tuningu.net/tuning/motor55.shtml
http://www.autotime.ru/forum/viewtopic.php?p=684&sid=d41714b611af596f8a070a0082e56f17
http://izh.2126.ru/articles/tuningcarb.php
http://izh.2126.ru/articles/optuning.php
http://www.lada.cc/articles.phtml?rubrika=0&show=article&id=76
http://www.kartuning.ru/phpBB2/viewtopic.php?t=3951&start=0
http://www.kartuning.ru/phpBB2/viewtopic.php?t=2844&start=0
http://tuning.hut1.ru/tuning/mot_013.html
http://gugo.ru/index.php?productID=2218

И един линк от форума на Лада:
http://www.ladaclub-bg.com/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=29

И един линк малко извън темата, но все-пак култов (попаднах случайно) :
http://www.zr.ru/show_menu_search.pl?data=8&auto=1

П.П.2 Възникнаха доста проблеми с руският ми и за съжаление не всичко ми е ясно, но на български не намерих нищо :(
Предполагам ще е полезно и на съфорумците (не само на мен) някой, който е достатъчно наясно и с москвичите и с техническият руски да преведе най-ценната статия...

П.П.3 Ако все-пак се намерят опитни москвичари от Варна (или околността) готови да помогнат или някой такъв има път насам, ще се радвам да направим сладура както трябва и с кеф да почерпя, а дотогава ще се опитам сам по описанието на Кoko (дано да не стане още по-зле в смисъл описанието ми се струва много-добро, най-вероятто аз ще прецакам нещо ) .

Редактирано от stan214Od на 13.03.06 14:06.



Тема Re: Търся помощ за центровката на Москвич 2140Днови [re: stan214Od]  
Авторkoko (Нерегистриран)
Публикувано13.03.06 16:14



Голямо търсене на информация е паднало! :-)

За настройките на карбуратора - няма какво да объркаш ако пипаш само 2-те неща дето съм описал. Вече ако го отвяряш е друго. :-)
Ако те е страх:
На корпуса на клапана лесно можеш да му запомниш положението.
На другия винт - може да опиташ да преброиш на колко оборота е развит (завиваш до край броейки оборотите) и да си ги запишеш.

Сещам се и друго - на края на клапана на икономайзера вътре има една гумичка, която ако падне предизвиква маса проблеми с настройката на празния ход. Може да го извадиш да видиш дали си е на място и дали изобщо клапана работи (може да е клеясал, а може и мембранката да му е скъсана). Ако гумичката е паднала -трябва да я извадиш от карбуратора и може изобщо да я махнеш (няма да има икономайзер иначе всичко ще работи дори по-добре).
Иначе таз гумичка отлепи ли се веднъж после аз поне не намерих лепило дето да може да я залепи и да не падне след 2-3 месеца (трябва и на температури и на бензин и на масло да е устойчиво).

Като цяло обаче трябва преди да пипаш карбуратора да си сигурен че настройките по запалването са добре и хлабините на клапаните също. Иначе няма смисъл да си играеш да го настройваш. И разбира се - настройвай без смукач и при загрял двигател.
И като споменах смукача - преди да настройваш провери дали е правилно регулирано жилото му - при върнат смукач клапата в карбуратора трябва да е напълно отворена (точно вертикална).



Тема Re: Търся помощ за центровката на Москвич 2140Днови [re: koko]  
Автор stan214Od (непознат )
Публикувано13.03.06 17:29



Мерси много !



Тема Проверих и дооправих центровката на запалването инови [re: stan214Od]  
Автор stan214Od (непознат )
Публикувано29.03.06 08:42



Да се похваля: с ваша помощ (в последствие се включиха и един комшия и малко след това и един приятел), а и по книга проверих и дооправих центровката на запалването и настройката на карбуратора. Оказа се, че центровката на запалването, която преди време правих по книга сам, съм я докарал абсолютно точно (сега искрата прескача когато първият белег (имам само 2 белега на тази шайба, а съм чувал, че трябва да са 3, така ли е ? ) на ремъчната шайба се изравни с острието долу (не знам как му казвате ? ) , но като за бензин, смятам да сложа няколко градуса предварение (като за газ). Колко смятате, че е редно да сложа, така, че да работи максимално икономично и на газ и на бензин и да нямам проблеми с паленето ?
Също така се оказа, че настройката на карбуратора е била доста зле - оправихме я (макар, че никой от нас не беше абсолютно сигурен как е най-добре да стане), но е факт, че вече двигателят работи значително по-добре (ускорява се по-добре и не се опитва да гасне самоволно така, както преди).
Свещите преди ги бях гледал и тогава изглеждаха много добре, а сега бяха много зле, според мен основният проблем е била твърде богатата горивна смес, който проблем надявам се решихме с настройката на карба.
Снимах свещите:

http://img457.imageshack.us/my.php?image=dsc025398xo.jpg

http://img458.imageshack.us/my.php?image=dsc025401fm.jpg

http://img477.imageshack.us/my.php?image=dsc025410ot.jpg

Свещите са подредени както следва: от ляво->надясно:
снимка 1 - цилиндри 1-2-3-4.
снимка 2 - цилиндри 1-2.
снимка 3 - цилиндри 3-4.
( С моят късмет, точно като извадих готиния цифрак навън (с прясно измити ръце) да снимам свещите заваля дъжд и като се прибрах на бегом спря ?! )

Моля за мнение, ако някой може да установи нещо по свещите ?

Модифицирах си и металният кожух за въздушният филтър (идеята грабнах от един руснак, докато се ровех за данни за настройка), т.е. разпробих много отвори за по свободно достигане на въздуха до въздушният филтър.

Сега го засичам колко гори и после ще постна резултатите.

Благодаря много на всички за помощта ! :)

Редактирано от stan214Od на 29.03.06 08:52.




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.