Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 02:33 15.07.25 
Автомобили
   >> Москвич
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Моя опит с АЗЛК-21412...нови  
Авторbez (Нерегистриран)
Публикувано06.01.05 12:28



Реших и аз да споделя моя опит с експлоатацията на 21412. Машината на 102 000 км. 89 година. Аз съм втори собственик (за съжаление). Да започнем с двигателя - откровено слаб за това купе, но не защото купето е тежко както си мислят 90% от хората (то е 1080 кг), просто характеристиките на двигателя (занижени в сравнение с оригиналният УМЗ 412 от екологично-икономични съображения), предавателната кутия и главното предаване (на моя е 4.1, по-късно е 4.22 което подобрява донякъде положението) водят до този резултат. На 60000 (!) се наложи смяна на сегменти, на 4-ти цил. просто се бяха натрошили. От тогава разхода на масло е почти нулев, което не означава, че не доливам - един път се къса г-ра на масления картер, два пъти г-ра на капака на клапаните, тече от фланеца на бензиновата помпа (дори нова помпа спасява положението за кратко) и в зоната на маслоизмервателната пръчка. Предишният "умен" собственик е разстъргал цилиндровата глава с 1 мм което е довело до степен на сгъстяване 10.5 и детонационно горене в почти целия товарен и честотен диапазон на двигателя (дори и при бензин 98). Увеличението на мощността след тази идиотска манипулация беше минимално. Поради липса на време и пари сложих две нормални гарнитури между блока и цилиндровата глава с което до голяма степен проблема се реши, но това е временно решение.
Автомобила развива около 150 км/ч на 4-та предавка (по скоростомера на таблото, реалната скорост вероятно е по-ниска). Предавките са дълги, при 6000 об/мин скоростите които се достигат на 1-ва, 2-ра и 3-та са около 50, 80 и почти 120 км/ч. Петата предавка е добра като замисъл, но безполезна при този двигател - при нея почти няма ускорение, става само за поддържане на скорост и то на равно. Разхода на гориво е 11-13 л/100 градско. При 90 на пета може да се постигне и 6/100, но най-често извънградският разход 7-8 л/100. Това при положение че не се надвишава 120 км/ч. При 140 на 4-та разхода надвишава 12 л/100. Като цяло автомобилът е тромав и не може да се мери по динамика с ВАЗ. Може би само 1200 кубиковите модификациии на лада са по-нединамични.
Съединителят е добър, педала и много мек и информативен, но за съжаление оригиналният се износва за 20 хил.км. градско каране. Предавателната кутия е доста по-надеждна и здрава от старите 412 и 2140 (но при мен вече лагерите шумят), превключването на предавките и точно и с къс ход. Двигателите не са претенциозни към маслото, но в кутиите трябва да се сипва само хипоидно (GL-5).
Кормилната уредба е безпроблемна, трябва да се следят само накрайниците. Недостатък при нея е голямото и предавателно отношение - почти 4 и половина оборота на волана от упор до упор, което убива всякакви опити за спортно управление.
Спирачките са отвратителни. Искат голямо усилие, педала е много неинформативен (не е ясно кога и как ще блокират колелата). Често протичат задните колесни спирачни цилиндърчета. Но са евтини и се сменят бързо.
Окачването е сравнително здраво и просто за ремонт (предното). За съжаление оригиналните амортисьори протичат за 10 хил.км. Возията е по-скоро комфортна. При изправни амортисьори автомобила добре държи зададената траектория, но наклоните на купето в завои са големи. При използване на по-ниски и широки гуми поведението при висока скорост е по-добро (разхода на гориво противно на очакванията ми не се влияе от размера на гумите). Просвета е голям и със стандартните гуми автомобила не закача никъде дори и по леко пресечен терен (казвам леко). За офроуд не става - запалва се съединителя).
Спортното управленеи се възпрепятства не само от кормилната уредба, спирачките и окачването. Доста голяма част от масата на празния автомобил е съсредоточена в предната част (по-точно пред предния мост) и в зовой и хлъзгава настилка москвича напуска тангенциално кривата и посещава околния пейзаж. Доста е трудно при това положение да се ориентира автомобила странично в завоя и последния да се преодолее с плъзгане (с ръчната става, но в този случай са необходими поне 3 ръце - една на ръчната, останалите в неравна борба с волана).
Салона на мен лично ми харесва повече от на ладите (въпреки постоянните шумове и скърцания, некачествените материали и течовете при силен дъжд от ъглите на предното стъкло). Салона е широк, но поради компановката е къс и на задните седалки няма много място за краката (също и за главата ако си над 1.80 защото резервоара е под седалката). Отоплението е много силно. Алгоритъма на работа с лостчетата му е достоен за дисертация. Проблема обаче е в бавното загряване на самия двигател. Моето купе гние силно по задните вежди, праговете и долната част на вратите. Пода не мръднал. Виждал съм и такива на които пода е надупчен, а веждите не гният - Сделано в СССР. Това е което мога споделя - то се отнася основно по моя и някои други автомобили. Има и по-добри и по-лоши - вариацията в качеството е голяма. За мен минусите са много повече от плюсовете, което е характерно за соц.автомобилите. Карам и един Форд Ескорт 1.6Д, и въпреки по-качествената изработка, не ми е приятен за каране - чувствам се като маймуна която седи на пода. АЗЛК 21412 може да се охарактеризира най-добре с думите на един журналист от "За рулем" (ако не ме лъже паметта) - "Отлично скроен, отвратително ушит".



Тема Re: Моя опит с АЗЛК-21412...нови [re: bez]  
Автор Pichaga (завеян)
Публикувано06.01.05 15:56



браво много добре написано
само да добавя че и външните карета не издържат кой знае колко а са на цената на западните автомобили -около 75 лв едното



Тема Re: Моя опит с АЗЛК-21412...нови [re: Pichaga]  
Автор sentinell (amantes amentes)
Публикувано06.01.05 17:43



Мисля ,че написаното е повече индивуален опит,отколкото някакви обобщения.21412 тежи 1010 кг,според придружителната книга.За повечето други неща си прав.
Някой виждал ли е пукнато табло на 21412?Няма и да видите,защото е направено от здрав полиуретан,и не се пука или деформира от жега или студ.В моя салон нищо не скърца или пука,чува се само радиото.
Пета скорост наистина само подържа,но ако си на газ.Ако си на бензин,след 90 спокойно се ускорява на пета.

FITNESS COMPETITOR


Тема Re: Моя опит с АЗЛК-21412...нови [re: sentinell]  
Автор eдин Пeтъp (...не повече)
Публикувано06.01.05 18:38



Кво да правим ние с 21412 след такова оплюване??????
Май ще взема да се гръмна.
Няма място за компромиси, просто друго и не ми остава.
Обаче като се замисля ,защо ли?
Напоследък бачкам в един представителен сервиз на една западна марка.
Та сякаш имам някакъв поглед върху автопарка у нас. И нещо нямам желание да сменям колата.
А пък това ,че нечий автомобил е гробница май не се дължи на марката.

За много години...


Тема Re: Моя опит с АЗЛК-21412...нови [re: sentinell]  
Авторbez (Нерегистриран)
Публикувано06.01.05 18:39



Вероятно визираш масата на незареден автомобил (сухата маса), която е 1000-1010 кг в зависимост от модификацията. Аз говоря за тегло на заредения автомобил (гориво, масло, охл. течност, други течности, инструменти и принадлежности) - 1070 - 1080 кг.



Тема Re: Моя опит с АЗЛК-21412...нови [re: bez]  
Автор sentinell (amantes amentes)
Публикувано06.01.05 19:30



Да,незареден 21412 е 1010 кг,а Алеко-1000.Странно,нали?Алуминиевия мотор е по тежък.
Защо не се регистрираш и не се отбиваш по-често при нас?

FITNESS COMPETITOR


Тема Re: Моя опит с АЗЛК-21412...нови [re: bez]  
Автор Дeмoн (левак)
Публикувано07.01.05 02:40



Леле!
Това цяла дисертация бе. Я верно се регистрирай и се отбивай по често тук.
Значи виж сега, тия спортни карания не са за 21412 - това определено не е кола за спорт. Тежка е да и при удар се усеща защо.
Някой от проблемите ти и аз ги имам, някои не, гарнитурите вече започват да ми текат оттук-оттам но едва доловимо, омаслява наистина около бенз. помпа и пръчката и при мен. От спирачки и съединител оплаквания нямам, ни о колата по-малко се кара градско. За сведение - на 70000 е и още е с фабричия съединител и карета, не тракат и двете, нито лагери шумят като при теб.
При пета предавка при мен ускорява но след 120.
Засега не ми гние, но все пак е от по-първите модели. Явно са се излъгали с някакво тънко покритие пък и без това аз го мазах на 3-тата година отдолу и още малко държи тук там.
Това със спирачките не знам какво става - ти си сигурно петия човек който чувамда има такъв проблем, моите са си нормални и както викаш - информативни. Сигурен ли си че ти е здрава мембраната на усливателя? Имам един съсед на който педала му е като откачен - едвам да го барнеш и съска нещо и кове на място, моите колкото и да си играх не можаха да станат такива. ще опитам пак това лято но имаше момент в който бяха неимоверно твърди - оказа се скъсана мембрана в сервото.
Много ме радва това което казваш за по-ниските гуми
Окачването не те знам що за майстор си, ама на мен ми е сложно. Моите амортисьори - изпусна преден шофьорски на 30.000 след още 5-6,000 пак, а на другия нищо му няма. Един господ знае защо. Писна ми и ще ги сменя и двата с тоя уикенд с двойнодействащи закс па да го видя де ще ходи.
Не съм имал проблем с спирачните цилиндърчета ама ми стана една беля с фабричните накладки - феродото на едната се отлепи и превъртя в барабана като разби леглото на петата на едната накладка и сега леко ми стърже отзад и не е много надеждна. НАли се сещаш че това всичко е нитовано там и за да го оправя трявба да разпробия нитовете и да изрежа нова планка със същия размер която да формира пак леглото както си трябва да е.
Ми май това е. А и десния ми фар гасне по дупките, ама това е като за удобство по скоро - по завоите обикновено е по изровено от тая страна и направо като влизам и той си мига като мигач
Бе готина кола, мен ми харесва въпреки всичко, макар че за мен има повече емоционална стойност.
Поддръжката и частите обаче не е никак зле да са качествени.

Редактирано от Дeмoн на 07.01.05 02:43.



Тема Re: Моя опит с АЗЛК-21412...нови [re: Дeмoн]  
Авторbez (Нерегистриран)
Публикувано07.01.05 12:07



След като прочетох статията ти и аз се сетих за още няколко интересни неща. Първо за спирачките - усилвателят си работи, защото при откачен маркуч педала става много твърд и няма съскане при натискане, усилието нараства още повече. Проблема при мен е, че при натискане на педала, ходът му се преминава някяк си бавно, все едно спирачната течност се дроселира някъде по тръбичкте. Сменил съм гумените маркучи, главния сп.цилиндър, накладките, пробвал съм с друг усилвател - резултата е същия. Като се кача в някоя западна кола първите няколкостотин метра докато свикна почти захапвам волана или челното стъкло (за последно карах една чисто нова корса - такива спирачки! - много силни, много информативни, АБС-а не досажда с ранно включване… но това е друга тема). Последното ми подозрение пада върху корозирали отвътре метални сп.тръбички или регулатора на налягане в задния мост. Когато го изключа спира доста по-добре, но блокират първо задните колела, което е неприемливо за мен. Другото интересно е, че с 5 човека също спира доста по добре от празен.
За каретата - сигурно няма да повярваш но моите са си оригиналните (102 х.км.). Но пък преди два месеца се появи лек теч от двата семеринга на полуоските на скоростната кутия. Лятото в жегата сигурно ще се разтече повече.
Не знам вашите как палят, моя съм го изпробвал до -12 градуса с масло 15W-40. Запали. Особеното което съм забелязал (в руските форуми също се споменава за него, при някои машини) е че при студено време запалва от "полуоборот", не успява да развие обороти и угасва. Ако е много студено се повтаря и на третия (или втория) опит запалва и заработва устойчиво с около 1400-1700 об/мин. Това го има само при "Солекс". Автомобила няма и не е имал АГУ.
Sentinell спомена, че таблото не се напуква - това наистина е така, но за съжаление само горната му част е направена от мек материал. Останалото е твърда и много трошлива пластмаса (която обаче се лепи лесно). Моето табло (меката му част) беше бежова, но изгоря от слънцето и сега е тъмно кафява.
На моя му липсва щумоизолацията на предния капак. Всъщност не съм сигурен дали изобщо се е слагало такова нещо и дали го има като оригинална част. Все пак е сглобяван в Ловеч (вероятно в петък или в понеделник).



Тема Re: Моя опит с АЗЛК-21412...нови [re: bez]  
Автор lvaka (луд фен)
Публикувано07.01.05 15:36



bez написа:

В отговор на:

Особеното което съм забелязал (в руските форуми също се споменава за него, при някои машини) е че при студено време запалва от "полуоборот", не успява да развие обороти и угасва. Ако е много студено се повтаря и на третия (или втория) опит запалва и заработва устойчиво с около 1400-1700 об/мин. Това го има само при "Солекс".




Да ама аз това сякаш при ладите повече съм го забелязвал.

Редактирано от lvaka на 07.01.05 15:38.



Тема Re: Моя опит с АЗЛК-21412...нови [re: lvaka]  
Автор MaistoraМодератор (човекът москвич)
Публикувано07.01.05 15:51



тва ми прилича на недобре работещо или недобре регулирано пусково устройство, тва, дето с една мембрана отваря клапата на смукача, като заработи двигателят?:)

"Пази планината чиста - убий турист!"



Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.