|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема
|
q da posporim!
|
|
Автор | krokodilski (Нерегистриран) |
Публикувано | 21.01.05 17:47 |
|
зна4и като собственик на москви4 с двигател 1360 непрекъснато ме съветват да си туря 1500!по мощен бил и т.н.!75коня 4истия и 68 дефорсака,а моя бил некакви си 55!е та и затва по4на спора!зна4и според мен това 4е е с 130 куб см по голям не е 4ак такова предимство и 4е с малко доработка 1360 куб мотор може даизкара мощност по голяма или поне равна на 1500 куб!а както е известно тия 55коня на 1360 куб мотор са измерени при използването на бензин 76 октана!а данните за 1500 са при 93 октана!е мисля 4е горивото има много голямо зна4ение и мощността на 1360 при използване на бензин 92Н е доста по висока и без доработка!а ако се смени горивната с-ма,карбуратор,да се шлифоват входящите колектори а изходящите да се заменят с нещо по съвременно да се сложи микропроцесорно запалване то си мисля 4е стандартния 1500 няма шанс!
| |
|
Moже и така да е, ама струва ли си, след като дванайсташкият мотор е евтин и при желание с много по-малко доработки става много по-зъл...
"Пази планината чиста - убий турист!"
| |
Тема
|
Re: q da posporim!
[re: Maistora]
|
|
Автор |
412 (непознат) |
Публикувано | 22.01.05 20:37 |
|
И аз съм с Майстора. Няма кво да спорим 408 е мнооооого стар двигател Тя баб ми византийците е гонила с него. Има всички недостатъци който може да има един мотор. -Бавнооборотен , с 3Основни лагера е , с долен разпределителен вал - задвижван с текстолитово зъбно колело. На мен това ми стига да го отхвърля като концепция незнам за вас.
Все пак въпрос на гледна точка. Разликите от 408 до 412 са Мноооого големи .
| |
Тема
|
Re: q da posporim!
[re: krokodilski]
|
|
Автор | 4O8 (Нерегистриран) |
Публикувано | 24.01.05 16:23 |
|
ami mislq 4e e prav!408 ima predimstva!kakvo kat e s dolen razpredelit val?bavnooboroten?ne mislq!vsi4ko zavisi ot gorivopodavaneto!pri po dobyr karburator ne6tata se opravqt zna4itelno!a i naistina pri masovo izpolzvaniq benzin A92H mislq 4e 1500 nqma tezi kone koito gi ima v katalozite dokato pri 1360 naistina mo6tnostta e mnogo po visoka (tva sa 92-76=16oktana v plius!a tova ima mnooogo golqmo zna4enie i mislq 4e razlikata ne e pove4e ot 5 konq pri standartni dvigateli!pri tova 408 e mnogo po ikonomi4en motor!ako gori kat 412 veroqtno mo6tnostta na praktika bi bila edna i sy6ta!130 kubi4eski sm ne sa koi znae jkvo predimstvo!da vzemem motorite vyv F1!pri tqh ot obem 3 litra se postigat 950 konq koito pri standarten motor se postigat pri pone 7 litrov motor s pone 4 turbokompresora!taka 4e takava razlika v obema e sme6na i razlikite v mo6tnostta mogat da bydat zali4eni za smetka na malko po visoka konsumaciq na gorivo!
| |
Тема
|
Re: q da posporim!
[re: 4O8]
|
|
Автор | M4O3 (Нерегистриран) |
Публикувано | 24.01.05 19:29 |
|
Здрасти!
Мога само да изкажа скромно мнение
Класическата схема на мотор 408/403/ е OHV- горни клапани -долен разпределителен вал Тази схема работи до 6000 об. мин. Над тези обороти клапаните "увисват" -причината е големият инерционен момент в системата разпределителен вал-повдигачи-клапани. И положението не може да се подобри.
За сравнение максималната мощност на 412 е при 5800 об/мин и може да се постигнат и много по-високи обороти.
Друг проблем - коляновият вал е на три опори - едно по-силно натоваврване - и коляновият вал може да се скъса.
Колянов вал с 5 опори,както е този на 412 е много по-устойчив и от гледна точка на износване и стареене.
Трети проблем :
408/407/403/ няма пълна филтрация на маслото - само част от маслото се филтрира през финния филтър. Останалото минава през пластинчат филтър, който задържа само метални частици, но не и утайки. За сведение - този филтър не действа ако се нале в мотора полусинтетика. / не дай Боже пълна синтетика.
Та като заговорихме за синтетични масла - 408 не може да работи с такива.Просто се износва много по-бързо, отколкото ако се използва минерално - факт
Още- филтрацията на въздуха през маслена вана не е ефективна никак.
| |
Тема
|
Re: q da posporim!
[re: M4O3]
|
|
Автор | M4O3 (Нерегистриран) |
Публикувано | 24.01.05 19:35 |
|
Таак че, не може изобщо да се сравняват двата мотора. Аз съм за 412
Не че няма кусури - има и то-доста , но е по-модерен от 407Д1 - прототипа на 408
А 408 все пак може да се подобри:
1. подрязва се главата и се повишава степанта на сгъстяване до 9-9.5
2. монтират се по-добър карбуратор или по-добре два двукамерни.
3. монтира се съх въздушен филтър
4. на мястото на пластинчатия филтър се монтира преходник с пълнопоточен филтър - от Лада например
5. монтира се безконтактно запалване
6. по-свестни свещи
7. може да се полира всмукателния тръбопровод
8. клапани от Лада - иначе прогарят.
Това е минимума. Мощността може да се качи до около 70 кс - всичко за сметка на ресурса на двигателя
| |
Тема
|
Re: q da posporim!
[re: M4O3]
|
|
Автор |
sentinell (amantes amentes) |
Публикувано | 24.01.05 19:43 |
|
Единственото предимство на 408 е,че е правен във време,когато руските изделия са били много качествени.Конкретно моят осмак беше много икономичен и здрав,но на вървеж-нищо особено.Агренажа не беше ли със зъбни колела?
Агренажа не беше ли 3 зъбни колела(или бъркам)?Как ще пилиш глава тогава?
FITNESS COMPETITORРедактирано от sentinell на 24.01.05 19:45.
| |
Тема
|
Re: q da posporim!
[re: sentinell]
|
|
Автор | M4O3 (Нерегистриран) |
Публикувано | 24.01.05 20:32 |
|
Може, скъсяват се и щангите
http://www.mzma.net/club/faq/article.php?aid=329
Иначе говорим за два напълно различни двигателя от различни епохи все пак.
Не отричам, че 408 е свестен мотор - и аз имам такъв. И не смятам че е калпав. Просто 412 е по-нов.
| |
Тема
|
Re: q da posporim!
[re: M4O3]
|
|
Автор | 4o8 (Нерегистриран) |
Публикувано | 25.01.05 16:07 |
|
tva 4e 412 e s 5 opori golqm praz!vijdal sym skysan kolqnov val na 412!osven tva 6to si mislite 4e gorniq val dava koi znae kvo predimstvo,osobeno kat e zacepen s veriga!a znaete li kat se skysa taq veriga 4e nai malko polovinata kobilici se tro6at,pri 408 ne e taka!toq filtyr grubiq sym go mahnal ot vekove,a i vyzdu6niq filtyr e suh!klapanite sa ot jigule,glavata e pilnata leko!sve6tite sa bosh super s vtulki 6tot nqma6e kysa rezba,masloto e shelsko i det vika 403 vsi4ko e 95 % karburator!sys stariq original kat stigne6e 100km i po4va6e da trese zverski motora napravo 6e se razpadne!sega s toq emi 140 gi lovi bez problem i da ne se hvalq moje o6te!ama ediniq mi nosa4 e zaminal i ne 6ta da riskuvam!taka 4e da a i ne smqtam 4e 412 e mnogo po oboroten motor!pyk i v pove4eto slu4ai se celi mo6tnost i vyrtq6t moment na NISKI oboroti za kyv praz mi e na visoki,kogat motora e v predsmyrtna agoniq?a i tva s dolniq razpredelitelen val se izpolzva i pri mnogo novi motori,taka 4e no koment po taq tema!
| |
Тема
|
Re: q da posporim!
[re: 4o8]
|
|
Автор |
-TACHO- (член) |
Публикувано | 25.01.05 16:22 |
|
Е що си си играл да правиш втулки, аз съм сложил свещи с дълга резба на москала на дядо ми и няма проблем, не опират клапани или бутала в тях. 
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
|
|
|