|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
|
Ивинявай - права си.
Максимата е: почти никакъв съединител. Единствено в случаите, които ти е казал мъжът ти (по възможност). Сама разбираш на фона на това как всичко, което си написала, е, меко казано, кхм... супер забавно.
------------------------
Слушай беззвучието...
| |
|
Виждам дали са ти повече от добър коментар на въпроса ти.
Хубаво е също така да имаш малко повече ВЯРА на съпруга ти понеже разликата между мъжа и жената не е само между краката.
Ще се въздържа от по-техническо коментиране само защото течните горива не са ми в 'кръвта' (не са ми емоция).
| |
Тема
|
Re: Натискате ли съединителя
[re: StefanPan]
|
|
Автор |
NikiFin (рекордьор) |
Публикувано | 28.08.10 15:34 |
|
аз наистина съм учена да не натискам спирачка без съединител. Този навик ми е от инструктора
| |
|
Зависи къде караш-градско или извън.
При първото наистина много по-често се употребява съединител и разбира се, по-бързо се износва. Придърпването, вероятно, е от рязкото отпускане на педала на съединителя.
Трябва да се научиш да шофираш плавно, без резки ускорения, спирачки и придърпвания.
| |
|
Представи си, че караш на първа. Наближаваш място, някакво препятствие, през което трябва да минеш съвсем, ама съвсем бавно, почти да спреш. Намаляваш скоростта до толкова, че колата има опасност да угасне. Не има опасност, направо ще угасне. Тогава натискаш съединителя. За да преминеш съвсем, ама съвсем бавно през препятствието, на "полусъединител". Всъщност ей тоя "полусъединител" е най-лошото нещо, което може да ти се превърне в навик. Той е много удобен от гледна точка на предотвратяване на угасването или придърпването на колата и същевременно най-износващото съединителя положение...
Така, това което си представям, че се опитва да ти обясни мъжа ти е:
Караш на пета. С 90. Налага се да паднеш. На 60. Натискаш спирачка. Бавно убиваш скоростта. Докъм 60. Очевидно трябва да минеш на четвърта. (Ако не си сигурна в това - гледаш оборотомера. Ако е на бензин колата ти, под 2000 оборота не би работила добре. Това е знак, че трябва да минеш на по-ниска предавка). Та, след като си намалила до 60, без съединител разбира се, натискаш съединителя и преминаваш на четвърта. Отпускаш го и си караш. В диапазона, който е за съответната скорост - без съединител, само с газ и спирачка. По възможност и без спирачка , доколкото позволяват обстоятелствата.
Това е. Може да пробваш едно по едно. Например при намаляването на скоростта, когато си извънградско. Приложи мисъл и интелект. Осъзнай процеса, това, което се случва... Усвои правилния начин. Който в определен момент просто ще ти стане... навик. Механичен и неосъзнат като изпълнение.
------------------------
Слушай беззвучието...
| |
|
Аз изкарах шоф. курс във Франция и тук са ме учили да натискам спирачка винаги със съединител. Щом е толкова вредно, от какви съображения обучават така ? Сериозно питам.
Аз не карам де, но това е друга тема.
| |
|
Това е вредно за колата и полезно за безопастността на шофьора и спътниците му.
Това е нещо като слагането на предпазен колан - пречи ти да дишаш, но често спасява живота...
От друга страна връзката шофьор - автомобил също е много важна. А Никито вероятно не може да уцели точния момент на натискането на педалите. С други думи положителния ефект се превръща в ДЕФЕКТ.
Още по-лошата новина е, че самият автор на грешката не може да погледне ситуацията отстрани и да види къде бърка. Нещата стават с много търпение и вяра на някой умеещ правилно да шофира...
| |
|
Много е важно как ке натиска и отпуска педала на съединителя.
Натиска се енергично, но не рязко, и се отпуска плавно-така колата не придърпва.
| |
Тема
|
Re: Натискате ли съединителя
[re: NikiFin]
|
|
Автор |
6turak (щурак) |
Публикувано | 28.08.10 23:30 |
|
може и да има малко право мъжа ти, но това от една страна са навици, от друга - усет.
Той вместо да ти вика, да вземе да ти покаже и да те научи.
С малко тренировки и ще се получи.
Иначе при мен важи следното правило..следните правила:
1. Тон в колата, докато шофирам - не се повишава. Забележки към шофьора за забранени. Препоръки - може
2. Когато аз карам и возя, возените се съобразяват с правилата на шофьора
3. Когато се возя в чужда кола се съобразявам с правилата на нейния шофьор
И аз съм изпитвала дискомфорт, когато ме возят, но си стискам мъжки зъбки!
| |
|
навсякъде, и по магистралата даже го ползвам. То ясно че плавно се отпуска, ама пак си се усеща. На мен не ми пречи, не е много, ама мъжът ми явно е свръхчувствителен. Мисля че поне извънградско трябва да се науча да не го ползвам толкова ама .... де да видим
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
|
|
|