|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
Тема
|
Що за човек...
|
|
Автор |
vehtiya (doctor) |
Публикувано | 12.08.09 10:30 |
|
Случвало ми се е пациенти да ми казват(особено след като съм отказал направление за консултация със специалист или пък за изследване) че не ставам за лекар. Добре де, кой става? Що за човек трябва да бъде лекаря? Състрадателен, жалостив, отстъпчив или пък с по- твърд характер? Трябва ли да съпреживява и да страда заедно с болния или да бъде по- дистанциран? Вие как мислите?
Д-р Б. Господинов
| |
Тема
|
Re: Що за човек...
[re: vehtiya]
|
|
Автор |
Phillip (-; свежъ :-) |
Публикувано | 12.08.09 11:04 |
|
Трябва да е спокоен, уверен. Ясно да демонстрира, че има нужните знания и опит. И най-важното - да се вижда, че е човек, който ЩЕ СВЪРШИ РАБОТА, независимо от неочаквани трудности. Разбира се, тези неща важат и за кой да е специалист, не-лекар, който иска да се издигне над обикновено вегетиране в живота.
Трябва да може да говори приятелски и състрадателно с особено уплашени пациенти. Но само при положение, че му остане време за това - да не пострадат другите пациенти. Защото тези разговори реално може много да се проточат.
И да кажа действителен случай с моя позната. Излязла и бучка на ръката. ДжиПито я праща на кожен. Кожният като я видял и направил такава изумено-учудена физиономия, сякаш на ръката и била поникнала коледна елхичка, примерно. После се оказало някакво безобидно заболяване, но в този момент на моята позната и прилошало от ужас и я свестявали.
| |
|
Да такива разговори могат много да се проточат. Аз едно време оставях пациентите да говорят колкото и каквото си искат. Един пациент(мъж при това!) ми дърдори повече от два часа. Децата как не слушали, жена му как боледувала. Абе пълна анамнеза, лична, семейна, фамилна. Доповръща ми се по едно време. Та доктора трябва да знае как да започне такъв разговор, как да го насочва, кога и как да го прекрати. Изобщо струва ми се че доктора трябва да има качества на лидер, да умее да доминира. Не грубо разбира се. И то не само по отношение на пациентите. Във всеки един момент под някаква форма доктора е шеф на екип, особено ако работи в системата на болничната помощ. Трябва да умее да поставя задачи и да следи за изпълнението им и то без да се стига до препирни по възможност. Иначе д..е да му е яко. Знам от свой опит...
Д-р Б. ГосподиновРедактирано от vehtiya на 12.08.09 11:57.
| |
Тема
|
Re: Що за човек...
[re: vehtiya]
|
|
Автор |
walkman™ (advanced lamer) |
Публикувано | 12.08.09 12:46 |
|
Абе не се впечатлявай толкова... Има си хора, дето ако им целунеш ръка, че са дошли при теб - ще са недоволни що не си им целувал и краката... Та - бъди си читав лекар и човек, пък... недоволни винаги ще има, ако ще и Господ да слезе да ги обслужва.
____________
Библия учить нас любить ближнего своего. Кама-сутра объясняет, как это делать.
| |
|
Наистина доктора нито е в състояние винаги да угоди на пациента, нито пък си струва. Една пациентка например искаше да я пратя на скенер да я видели от главата до петите. Това по принцип е възможно. На един научно популярен филм по коя програма беше забравих от някакъв научен институт карат в Египет един скенер и гледат мумиите. Правят се между 1500 и 1700 среза и се гледа за следи от травми за прекарани заболявания и т.н. Та и на тази можеше да се направи нещо подобно ама защо? И колко време щеше да и се наложи да лежи в апарата, клаустрофобия щеше да я хване. И колко щеше да струва... Та така че доктора трябва да умее да казва не. Защото често ще му се налага. Едно заради ограниченията, наложени отгоре, второ и също така важно- защото той преценява какво трябва да се назначи и защо. Пък и едно е да не искаш да кажеш "не", друго е да не можеш да кажеш "не". Който не може или не умее да каже "не" не е добър човек, той си е просто п...а
Д-р Б. Господинов
| |
|
Човечен!
Никога не казвай никога!
| |
|
Човечен, добре но какво всъщност значи човечен? Че трябва да се тръшка заедно с пациента ли? Или че по всяко време трябва да бъде на разположение? Или че денем и нощем трябва да мисли само за пациентите си? Че трябва да работи за без пари? Че трябва да се съобразява със всички претенции на пациента си? А може би лекаря трябва да умее да каже "не"? И да постави дистанция между себе си и пациента?
Д-р Б. Господинов
| |
|
Кой както го разбира.
Никога не казвай никога!
| |
|
Почва да ми става жал за тебе вече. Работата с хора май не е за теб. Не че аз имам идеално отношение към хората (даже напротив ).
Преди те съветвахме как да оставаш непукист за мненията на разни катили. Сега не знаеш как да казваш "НЕ" така, че да се чуе.
Не зная дали на лекаря му трябват лидерски качества, но горните личностни качества трябва да ги развиеш у себе си, без значение какво работиш.
А що се отнася до въпроса, който си поставил, ти хем искаш да си дистанциран, хем искаш да чуваш от хората, че си свестен тип. Няма да стане.
Гледай ся, к'ви въпроси ма вълнуват.
| |
|
Сега не знаеш как да казваш "НЕ" така, че да се чуе.
горните личностни качества трябва да ги развиеш у себе си, без значение какво работиш
Хм... ако работиш като обслужващ персонал на околовръстното и се научиш да казваш НЕ така, че да се чува... дълго няма да се задържиш на работа. А там уволненията са... доста болезнено изживяване.
Така че - винаги има знаение какво работиш...
____________
Библия учить нас любить ближнего своего. Кама-сутра объясняет, как это делать.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | (покажи всички)
|
|
|