|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
Тема
|
проф.Брадистилов
|
|
Автор |
Xoлдън (стипендиант) |
Публикувано | 14.01.11 12:18 |
|
Да си спомним за него.
Имаше много свежи изрази.
Избийте баламите и тарикатите сами ще умрат!
| |
Тема
|
Re: проф.Брадистилов
[re: Xoлдън]
|
|
Автор |
тулса () |
Публикувано | 15.01.11 02:01 |
|
На него ли му викаха Брадата?
Забелязвам, че е специализирал при Адамар , Картан и Каратеодори.
Все класици...
Плодовит учен, надарен лектор и кадърен администратор(ректор н МЕИ)
Нещо от него:
"Професор Брадистилов - герой на неизброими вицове.
Било късно вечер, лекция.
В аудиторията изгаснал токът.
Един студент се обадил: "Тъмно като в гъз".
Брадистилов рекъл - "Да-а-а, има колеги, които са били там."
| |
Тема
|
Re: проф.Брадистилов
[re: Xoлдън]
|
|
Автор |
ivz (любопитен) |
Публикувано | 15.01.11 10:20 |
|
Веднъж като вървял по коридора на МЕИ-то (на паметника) чул доц. Петров да говори на висок глас в кабинета си.
- Какво става? - попитал той вървящият с него доц. Иванов.
- Доц. Петров говори с Пловдив? - услужливо съобщил доц. Иванов, като проверил.
- Ами кажете му да използва телефона - посъветвал Брадата.
"Keep a stiff upper chin."
Samuel Goldwyn
| |
Тема
|
Re: проф.Брадистилов
[re: ivz]
|
|
Автор |
Mirro1 (ентусиаст) |
Публикувано | 15.01.11 14:54 |
|
"Веднъж като вървял по коридора на МЕИ-то (на паметника) чул доц. Петров да говори на висок глас в кабинета си.
- Какво става? - попитал той вървящият с него доц. Иванов.
- Доц. Петров говори с Пловдив? - услужливо съобщил доц. Иванов, като проверил.
- Ами кажете му да използва телефона - посъветвал Брадата."
М-да. Аз я знам тази история. Но за Проф. Ярослав Тагамлицки, Проф. Алипи Матеев и ФМИ съответно. Какво нещо! Как се равдат легендите!
Между другото, Тагамлицки е бил постоянния съперник на Брадистилов в подобни истории и Матеев беше наистина гръмогласен. Историята е доста правдоподобна за героите от ФМИ.
Поздрави
| |
Тема
|
Re: проф.Брадистилов
[re: Xoлдън]
|
|
Автор |
3opниk2 (неспасяем) |
Публикувано | 15.01.11 17:10 |
|
На тия думички съм бил на лекцията му (по математика във ВМЕИ) (по памет перефразирам):
"Вие, инженерите, когато копаете кладенец, искате да стигнете до водата - да има край, някакъв. Затова не схващате понятието за безкрайност...
Ами тъй като никой не е доказал, че Светът е краен, значи е безкраен ... какаво му е толкова, чудното?"
...
Задачата на науката е да обясни това, което е невъзможно да се разбере
| |
|
Няма ли някой да даде повече инфо, аз само истории съм чувал и то за съперничеството му с Тагамлицки. И съм чувал само версии с благоприятен за Тагамлицки изход.
Някоя биографична статия например.
| |
|
Правилно ви е казвал, че вие инжинерите не схващате. Но защо не сте го послишали?
| |
|
Да, ама щото и ни разказа друг виц, по повод преподаването на "реда", с който се доказва, че 2=3:
Студент от село, отишъл в града да учи - 5 г математика.
Връща се, семейството му организира посрещане-банкет в негова чест, сядат на масата и бащата пита: "Е, синко, каво научи за тези пет години?";
Сетил се сина, че няма как да обясни математика на обикновени хора и се пошегувал: "Ами научих как да доказвам, че две е равно на три!"
"Добре, -рекъл бащата - жено, дай двете пилета от фурната за нас, а пък юнакът ще яде това, третото, дето било равно на тях!"
Така че - математиката е помощ, но не прави конструкции; на нас ни искат работещи конструкции, а не - доказателства на книга. При това - познай - всичките дисциплини съдържат математика и ФИЗИКА. Най-вече съпромата; с подробности, три вида механики се учат. Плюс физични основи на металите и др. материали.
Пък, човекът, ни учеше да мислим - евалла... Ценеше остроумието; за него се разправяше и тоя виц:
Влизат на изпит при него двама студенти: единият дълъг, а другият - нисък.
"Разделете дъската на две и пишете - казва професорът, очаквайки действието. Дългият грабва тебешира и разделя дъската с ХОРИЗОНТАЛНА права?!.
"Достатъчно, -казва професорът, - дай си книжката!" и му пише шестица. Човек, който има акъл да се справя в конкретна ситуация, винаги може да научи математиката, ако желае!"- се доизказал професорът.
...
Задачата на науката е да обясни това, което е невъзможно да се разбере
| |
|
Вж.
"Keep a stiff upper chin."
Samuel Goldwyn
| |
Тема
|
За Брадистилов от "Скайфорум"
[re: Xoлдън]
|
|
Автор |
ivz (любопитен) |
Публикувано | 15.01.11 19:24 |
|
Нарочно не давам връзка (линк), за да има още едно копие тук.
проф.Брадистилов минава покрай една новострояща се кооперация.
От четвъртия етаж му хвърлят една тухла в краката за да го сплашат.
Професорът вдига глава към строежа и казва на висок глас!
Нещастници! Ще ви скъсъм отново!
Една Парабола не можете да изчислите!
*****
Проф. Брадистилов беше едър мъж а на стари години доста напълня.
На един студентски празник една хубавка и стройна колежка , пет пъти късана от него го кани три пъти да танцуват!
Както танцуват колежката му казва- проф Брадистилов ние с вас сега сме
като Тангента към окръжност!
-Ами тогава да спуснем Апотемата колежке-отговаря и професорът.
*****
В МЕИ учеше един прочут "хайделбергски студент" Димо шефа-от Ямбол!
Въпросният "студент следва 26 години и накрая завърши на 45!
Малко преди пенсия! Комунизмът беше хуманен строй.Само дето изхвърлиха Димо от студентските общежития като чукна 40!
Веднъж слагат във Фоайето една голяма карикатура. -проф Брадистилов
в бяла престилка целият опръскан с кръв сече глави!
През това време професора винава и Димо шефа го хваща фамилиарно под лакет и го завежда при карикатурата! Там са се събрали студенти!
проф Брадистилов поглежда карикатурата и казва-Докато има Телета, ще има касапи!
*****
Имаше един прочут интеграл наречен "Интегралът на 14 000"
проф Брадистилов беше скъсал 14 000 студенти на него.
Имаше един прислужник в МЕИ -бай Петко-от шоплука.
проф Брадистилов го беше научил как да решава интеграла.
Някой като закъсаше проф Брадистилов викаше бай петко и му казваше-
Бай Петко-този интеграл можеш ли го реши, така както го гледаш!
Прислужника написваше Решението на дъската, а по-съвестните студенти
просто...умираха от срам...
*****
На един Общообразователен симпозиум във Варна група учителки по руски
кокетничат с проф Брадистилов! Едната от тях му казва-др професор, чували сме легенди за Математиката, но я ни кажете вие знаете ли Руски?
Например на КТО-отговаря ЧТО
А какво отговаря на КЕМ?
-Ами не зная-шегува се проф Брадистилов. Но нека опитаме с....Математика!
Значи на кто-что
тогава на кем-х
и така Х хКТО = ЧТОхКЕМ (просто тройно правило!)
Х= ЧТОх КЕМ/КТО
И така като съкратим еднаквите множители се получава ЧЕМ!
Простодушните учителки Зяпнаха от Почуда!
Сигурен съм че в този момент те всички искаха да имат дете от професора....
"Keep a stiff upper chin."
Samuel GoldwynРедактирано от ivz на 15.01.11 19:27.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | (покажи всички)
|
|
|