Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 13:22 15.01.25 
Политика, Свят
   >> Македония
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
Тема Високоскоростна жп линия ще свързва Солун, Скопиенови  
Автор sofijanec (пристрастен)
Публикувано15.02.24 06:52



Високоскоростна жп линия ще свързва Солун, Скопие и Белград

https://www.segabg.com/hot/category-foreign-country/visokoskorostna-zhp-liniya-shte-svurzva-solun-skopie-i-belgrad





Тема Re: Високоскоростна жп линия ще свързва Солун, Скопиенови [re: sofijanec]  
Автор NAVYBG ()
Публикувано15.02.24 10:24



Докато ние тука се боричкаме в нашите си лайна...И кой повече да открадне... така става!



Тема В последните 30 години [re: sofijanec]  
Автор SashetoBE (рекордьор)
Публикувано15.02.24 11:51



Грција практично ги минираше сите проекти за патно или железопатно поврзување со Македонија. Имам затрудненија да повјарвма во оваа оптимистична изјава, која сепак, не доаѓа од Грција а од друго место.
Магистралата Солун-Гевгелија е можеби најлошо поддржаниот пат во цела Грција. Таму ништо не мрднато со прст од 1988 година.

Редактирано от SashetoBE на 15.02.24 12:03.



Тема покрај останалото и тованови [re: SashetoBE]  
Автор SashetoBE (рекордьор)
Публикувано15.02.24 11:57



во моментов Македонски Железници е комплетно нефункционална и банкропт компанија. Превозот на патници практично и не постои.

Примерно

“Најзагрижувачки се долговите кон Хрватските и Бугарските железници направени во периодот 1991-1995 година, во вредност од 4.520.454 евра и 3.619.518 евра. Во „Бизнис планот“ пишува дека опасност од присилна наплата постои и од добавувачите од земјава и од странство, бидејќи железницата не е во можност навремено да ги плаќа долговите и истите постојано се акумулираат.“





Тема Re: Високоскоростна жп линия ще свързва Солун, Скопиенови [re: sofijanec]  
Автор DannyDeVito (досадник)
Публикувано15.02.24 12:12



Пише, че ще е завършена 2022, но може и да е грешка. Имаше подобен проект преди години и нищо. Имаше и проект за плавателен канал от Белград до Солун, не помните ли? Трудно се намира смисъл на високоскоростна линия през държави където има паспортен контрол ама нейсе. И кой ще вози толкова? Стопяваща се Сърбия и Македония?



Тема Re: покрај останалото и тованови [re: SashetoBE]  
Автор NAVYBG ()
Публикувано15.02.24 16:16



Идеални са за придобиване от Китай... Като гледам, са захапали Сърбия, нещо имаше и в Ч гора с една магистрала... а където захапе Китай, там пускане няма! И в китайските фирми важат ... китайските закони, не местните!



Тема Нема да станенови [re: NAVYBG]  
Автор SashetoBE (рекордьор)
Публикувано15.02.24 18:49



заради китаиските(но и турските) проекти(които започна Груевски и компанијата на стојност от 3 милијарда) САШт и ЕС за малко да ни спрентнат нова војна. За “штастие“ , ни се размина со “само“ 30 души во затвора и целосен крах на државата од политички, економски социјален, морален и каквото там си помислиш аспект. Пљос, масово превземане на државните функции от албанци.
Ама то пак една држава .....

Редактирано от SashetoBE на 15.02.24 18:49.



Тема Забравих да кажа че и на Србија сенови [re: SashetoBE]  
Автор SashetoBE (рекордьор)
Публикувано15.02.24 18:52



подготвја саштиа сценариј, ама всепак, там има држава, какава-такава.



Тема Re: Високоскоростна жп линия ще свързва Солун, Скопиенови [re: sofijanec]  
Автор ludo-mlado (оптимист)
Публикувано15.02.24 22:53



По отношение на пътища и транспортни коридори искам да отбележа, че Македония се е провалила, а и България не е много успешна. Всъщност четох наскоро една аналитична статия, която казваше в прав текст, че твърде умелата гръцка дипломация е действала много активно и в годините назад е успяла да блокира изграждането на Коридор №8, оказвайки влияние именно в посока Скопие. И до момента Македония е слабото звено в този проект. Самата Гърция печели от това, че тя дублира този транспортен коридор с магистрала Егнация, която е изцяло на гръцка територия и свързва Александруполис на Бяло море с Игуменица на Адриатическо. Неизграждането на Коридор №8 е изцяло в полза на Гърция, като при липсата на скоростен път, който свързва Черно с Адриатическо море на Територията на България, Македония и Албания е очевадно кой печели най-много.
Развитието на нещата напоследък също насочва към активни (но неявни гръцки) действия, тъй като заради конфликта в Украйна беше лансирано свързване на черноморското крайбрежие с Александруполис чрез построяване на магистралния път от Варна до Бургас и от там свързване именно с Александруполис. По този начин Черно и Адриатическо море ще бъдат свързани, но не по Коридор №8, а по Виа Егнация.
Губещи от успешното реализиране на гръцките аспирации за доминиране на този транспортен коридор са в най-голяма степен Македония и Албания, но също и ние, тъй като ако се построеше този транспортен коридор (№8) по-голямата част от трафика щеше да минава през България. Все пак ние получаваме малко парче от баницата, защото ако се запази тенденцията ще получим магистрала от Варна до Бургас, който е сравнително сложен и скъп проект.

Повтарял съм го неведнъж - Македония я управляват пълни идиоти.



Тема Re: Високоскоростна жп линия ще свързва Солун, Скопиенови [re: ludo-mlado]  
Автор NAVYBG ()
Публикувано15.02.24 23:09



Мернах днес за т.нар. магистрала Родопи, която ще свързва Гоце Делчев-Смолян-Кърджали и накрая май пак ще иде до Александропулис.
Като гледам с каква скорост се правят нашите железници... и при нас дебилизма е сериозен.




Страници по тази тема: 1 | 2 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.