|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
Тема
|
Re: Ќе дадам еден показателен пример
[re: nikolayds]
|
|
Автор |
komitaO3 (Зъл и лош) |
Публикувано | 10.02.24 14:41 |
|
Някъде от нета:
" Глупостта на човешкото същество! "
Ето я и батерията на Тесла.
За да го произведеш, трябва да копаеш:
12 тона. от скала за получаване на литий
5 тона. от кобалтови минерали
3 т. от минерал до никел
12 тона. минералът за медта
Трябва да преместя 250 тона. земя за получаване:
12 кг литий
13.6 паунда никел
22 паунда манган
6,8 кг Кобалт
100 кг мед
200 кг алуминий, стомана и пластмаса.
Caterpillar 994A, използван за преместване на тази земя, консумира 1000 литра дизел за 12 часа.
Ето я колата с нулеви емисии. Поздравления, идиоти... а аз само за Тесла говоря.... За всички останали марки дори не говоря!
Най-голямата измама в историята...!!!
| |
|
Един твой презокеански полет се равнява да си имал SUV няколко години . Мисля си, че на “зелените “ не им пука в действителност . Просто си мислят , че пестят така пари . А тъз глава затрива …електрическа мрежа на Калифорния се разпада и става в пъти поскъпя , но се поставят в зависимост от нея. те са и основните промотъри на printed meat . Живеят в denial .Редактирано от torlakov-93629 на 10.02.24 17:05.
| |
|
Е да, ама аз не ща да живея в тяхната илюзия. А те отгоре на всичкото ми я налагат насила. Меганеприятни същества са.
| |
|
Хем съм съгласен с теб, хем не съвсем. За 150 години технологичен прогрес всеки клон от откритията си смениха от корен технологиите - радиото, телевизиите, мониторите, да не говорим за компютрите...само автомобилната индустрия си остана на технологията от преди 150 години - ДВГ. Време беше да се смени изначално, друг е въпроса, че истинската технология която да замени напълно и безболезнено ДВГ все още не е открита. В момента това нещо което се случва е на мускули и доста, доста изкуствено, не почива на пазарни принципи.
Ще видим. Вижда се усилието потребителското търсене да се насочи към така наречения shared service, т.е. все по-малко лични автомобили, използване на автомобил само при нужда (през апликация), особено за къси и градски разстояния, за дълги - това са влаковете и самолетите и т.нат. Убеден съм, че идва революция, ще видим докъде ще го докараме, ако сме живи да го доживеем.
| |
|
Комита, новите батерии нямат кобалт и никел. Всичко се може да се копае местно, в САЩ. Но е по—евтино от Китай. Засега. На Тесла Батериите са 100% американски*, за да получат кредит хората, които я купуват.
Има правила в САЩ в Агенцията, подобна на нашето Еко министерство. Всички производители и вносители в САЩ са длъжни да дават годишен отчет за всичките “вредни” газове, генерерирани от техните коли, продадени през годината.
Включва, за производство (от мината, до излизането на готовият продукт от магазина) и за среден пробег през годината. Там Тесла в първата година на продажба е 4 пъти по ефективна от Форд, на продадена кола в САЩ. Това е факт, според тези отчети. Миналата година Тесла са лъгали и специално заради тях са вкарали и “добива и преработката на Руди” за тази година.
* до колкото разбирам копаят рудата в САЩ, карат си я в завода в Китай, приготвят клетките там и я връщат за окомплетовка в САЩ, но не ме цитирай, може да не съм разбрал точно. Идеята е, че батерията е с 100% американски материали и “произведена в САЩ”
| |
|
"Революцията" в автомобилите ще е нещо с мноооого силно ограничени лични свободи, непочиващо на пазарен принцип. Същото се прави и в земеделието, респективно в храните. Бавно и полека.
| |
Тема
|
Re: Ќе дадам еден показателен пример
[re: nikolayds]
|
|
Автор |
komitaO3 (Зъл и лош) |
Публикувано | 10.02.24 17:47 |
|
Пазара в Европа им не постигна нужния растеж. Мина се през съкращения и прочие. Далеч сме от това. За момента е въпрос на вкус и лични нагласи.
| |
|
Просто човечеството се задъхва. В една България всяко семейство има по 2-3 коли. Огледай се на кръстовищата по колко пътника има в колите - 90% са по един. Значи един човек използва енергия да придвижи 1,5 тона маса (1,6 с неговия гъз) най-често на не повече от 2-3 километра. Това го умножи по стотици милиони на минута за Европа.. Няма как, това вече не е пазарен принцип, това не е прогрес, това е регресивна еволюция.
| |
|
Да, това категорично е регрес. Необходими са драконови мерки. Минава се през забрана за внос на автомобили над еди колко си години, гратисен период от няколко години за притежание на автомобили над еди колко си години, ултра високи данъци за МПС. Т.е. небъдна работа. Никой у нас няма да предприеме подобна стъпка.
| |
|
Глупости, кои ти каза че “ел мрежата се разпада” и се претоварва?
Точно обратното, долната графика показва натоварването на ден през последните 10 години.
Става все по—стабилна мрежата заради местните производства и натоварванията падат.
====
А Заради пожарите всичко мина под замята,
Например при последната буря изпадаха дърветата и се наводни едната река, ама спряха тока само на няколко блока в цялата община за няма и час.
====
Производители/разпределители искат да вдигнат цената (затова махат за бедните евтиният ток), за да минат 100% възобновяеми източници. В момента е горе долу 65%, моята община 70+%, заради термалните.
Можеш да избереш да плащаш повече и да имаш “100%” възобновяеми.
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
|
|
|