Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 05:59 24.06.24 
Политика, Свят
   >> Македония
Всички теми Следваща тема *Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: torlakov-93629]  
Автор nikolayds ()
Публикувано10.02.24 03:25



За теб лъжа, за мен истина:

В Реддит за проблем като моят (колата не заспиваше, съответно гълта ток, като не я караш), хората си разменят имената на механика с които да говориш в определят център и самият център (сервиз) в които да отидеш. Иначе, в общият случай те връщат "не можем да намерим проблем". Между другото за две седмици ми глътна четири (с цифра 4) пъти повече ток (или 1% (0.7 квт) на час в който не караш), отколкото заредих да ида до Лос Анджелис и да се върна. Първият път като отидох в Тесла сервиза - механика ми вика (в Тесла) " 'м чи то нормално. и моята току арчи и я си я държим на зарядно" - цитат.

Но виж, понеже бяха забравили да ми дадат покривало на багажника с Теслата, ми пратиха мобилен екип да ми го донесе и "инсталира". Питам го човека, абе сервиза ми е на 10 мин, защо немота от там да го взема, - смее се човека и вика така е.

====
От перипетиите с Туарега, съм се научил, и най-малка гайка да се развинти - веднага в дилършипа, докато е в гаранция. Иначе после гони Михаля.
Но другите ми ел коли - никакви, ама никакви проблеми. Да чукна на дърво.



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: nikolayds]  
Автор torlakov-93629 (оД Цаконица)
Публикувано10.02.24 04:57





Редактирано от torlakov-93629 на 10.02.24 04:52.



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: torlakov-93629]  
Автор nikolayds ()
Публикувано10.02.24 05:43



Ти нали го чете, мнението на Аткинсон — големият му проблем, че според Волво харчили 70% повече емисии за производство на ел. кола срещу петролна и че сме карали колите 3 години — било лошо за природата.

=====
70% Това разбира се е частен случай за Волво.

Официално вече всички автопроизводители в САЩ декларират всички емисии (по веригата за доставка и тези които отделят при каране) пред ФЕК. ето данните:

Тесла 31млн тона, Форд 337млн тона. (Това са за миналата финансова, до септ)
Тесла е произвела 1.6млн коли, Форд около 4млн. Т.е. Според самите Форд и Тесла.

Т.е. общо, Тесла автомобил е 4 пъти по “екологичен” за 2022/2023 от Форд. Това е.

https://www.theverge.com/2023/4/26/23697746/tesla-climate-pollution-carbon-footprint-supply-chain-report

Ако те интересува само за батерии или само за производство на автомобили, можеш да влезеш в самите “доклади” там е разделено по пера, колко са емисиите на всеки производител и смяташ.

===
* Самото изследване е от 2021 и сравнява Волво електрик с Волво бензин. Волво далеч не е лидер в електрическите автомобили, нито пък процеса им на производство е особено ефективен. Не само това, ами Волво още губи на всяка ел. кола, докато и Тесла и BYD печелят и то с по—ниски цени. И то в Берлин завода на Тесла дори, т.е. не е да е в някоя евтина дестинация.

Тука вече предполагам разбираш, че това е само “вестникарски” клик бейт. Реално изследване няма.

====
Втората точка, че сме сменяли колите на три години — ами то ясно, че е проблем, ама каква връзка има с ел. колите?

И последното, виж как се е принудил да смени “ батериите издържат 10 г” на “издържат повече от 10 г”. Т.е. целият му трактат, как да сме карали кола 30г, си губи смисъла, след като и в единият и в другият случай ел. колата е по—добра опция, екологично — първо батерията издържа много повече км, така че смяната и дори с нова (не рециклирана, както правят за по—евтино), отнесено към изгорелите газове на издухан катализатор е несравнима. А смяната на катализатора е 1/4 от цената на рециклирана батерия. Така че, както и да мериш, ел колата е по—екологична. Не че това има значение за обикновеният човек. Виж ако живееш в град и ти пиши дизели през зимата (София), ще скачаш от радост пред перспективата да ги заменят с ел. коли ;).



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: nikolayds]  
Автор MupaM (ordinary юзър)
Публикувано10.02.24 08:15



Аз понеже нищо не разбирам - начи какво, нямат копче за изключване тия коли?



„...дълбоко там под слоя горен,
загризал тайно сладък корен,
мезон те гледа ококорен!“

Редактирано от MupaM на 10.02.24 08:15.



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: MupaM]  
Автор nikolayds ()
Публикувано10.02.24 08:31



Tesla няма. Като я заключиш (т.е. се отдалечиш), минава в режим изключен интерфейс, после в режим спане.

Ако се изключи напълно (т.е. падне батерията на нула), я теглят в сервиза, не се зарежда нормално. Поне така ми каза единият работник в сервиза, като го питах, ако отида до България и ми губи по 1% на час, как ще я запаля като си дойда.

===
Другите ми коли си имат работещо копче за изключване, но компа пак си работи и “телефонира” у дома всеки няколко минути. Може да я клепаш на телефона къде е, колко батерия, да я включваш и т.н.



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: nikolayds]  
Автор NAVYBG ()
Публикувано10.02.24 11:27



Средно на ден в града, статистически се карат 35км, което е 4квт
Това може би важи за София, и то ако само ходиш на работа и се връщаш, нищо повече. Вчера моя клиентка ми сподели, че само за това минава 2000 км/мес в София. Което е двойно на твоите 35 км. Не ми се мисли за големите мегаполиси в Азия и Америка.
Китай не се развива заради самосебе си. Китайците много умно захапват парче по парче от останалия свят. Четох как завладяват цели държави чрез даване на заеми и после прилапване на апетитни нещица - пристанище, мина, заводчета и т.н.
Чрез различни регулации може да наложиш определени бизнеси, но ако те не са на твърда и солидна основа ще са поредния книжен тигър на глинени крачета.
Обективно тези технологии са далеч от т.нар. "състейнабъл" и всичко около тях е регулации. Ако ги поставиш на една нога с другите, ще се разпаднат на съставните си части с триста.
Ето, понеже си говорим за БВП-та, да видим как убиха сърцето на българската индустрия - земеделието. Забиха нулеви/нищожни субсидии за зеленчуци, месо, мляко и овошки, нахрантутиха едни зърнари и за 20 години изчезнаха българските сортове плодове и зеленчуци, киселото мляко съвсем не е това, което сме яли в детството си. И защо? Регулации.
От държава, хранола половината СИВ, станахме вносител... на долнопробни подобия на тези храни. И резултата е вдигане на заболеваемостта (кой помни, че българското кисело мляко е антидот и универсална храна срещу отрови и токсини?), повишена смъртност, обезлюдяване на огромни региони... Обаче на бай Чичо Сам не му дреме, а на брюкселските педерасти два пъти повече...
Важното е да имаме по-висок БВП, нале? А че в голяма част от БеВеПе-то е борсово манипулирано, т.е. само измислено от времевия ритъм на някакви борси там някъде... Дигиталните пари харчат ужасяващо много ел енергия, вместо същата да речем да се използва за отопление на оранжерии... после за СО2 отпечатък ще говорим... Булшит!
Двойният аршин е нещото, което поддържа путлер, и той доста умело се възползва от това, за да си прави каквото иска.
Помисли колко трилиона $ са нужни за нови мощности за ток, за да се зареждат бъдещите милиони ЕА? А всяко растение фотосинтезира, т.е. преработва СО2 в О2!
За мен по-правилното е да се хвърлим на зеленото, особено в държави със зима, т.е. за подгряване на парници и оранжерии, които и през зимата ще произвеждат кислород от СО2.



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: nikolayds]  
Автор kuduger965O6 ((a.k.a.kudoglu))
Публикувано10.02.24 11:43



Темата е доста интересна и сблъсъка на мненията ви я правят още по-интригуваща, но коментара ви засяга само чистите ЕА.
Интересува ме инате ли наблюдения по отношение на батерийте на хибридите и по-точно при триредовите SUV, като Аспен на Крайслер, Тахо, Юкон, Ескалейд на GM?
Допускам, че моделите от началото на предходното десетилетие не са много О'к с това!
Питах познат от Чикаго, но не ме свети особенo, защото той е фен на Експедишън на Форд и просто си е сменил предходният модел с ДВГ с нов такъв.



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: nikolayds]  
Автор torlakov-93629 (оД Цаконица)
Публикувано10.02.24 11:50



Ей , направи Аткинсън на пух и прах …. Това е проблема с калифорнийци ; бягат от комунизма в собствения си щат , но където идат носят “прогресивното” и превръщат градовете в blueberries .



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: NAVYBG]  
Автор komitaO3 (Зъл и лош)
Публикувано10.02.24 11:58



Рака на гърдата вече започва от 16 годишна възраст. Това от много качествени храни и начин на живот последно време...



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: komitaO3]  
Автор NAVYBG ()
Публикувано10.02.24 12:22



Аз имам и личен пример: дъщеря ми я захранихме с кисело мляко от 4 мес възраст - за ужас на всички педиатри! Обаче си го квасихме у дома, от кравите на село. И така до 3.5 г възраст, наложи се да прекратим един неин навик, и някак си спряхме да квасим в къщи... То и кравите рязко намаляха на село... изора се де що имаше мера, настроиха се къщи, складове... мамата си джаса! Резултите - докато си хапваше всеки ден от нашето мляко, не боледуваше, почти никак. Няма детска, няма зима... След това - ела да видиш...
Все още садя 40-50 кв зеленчуци, ама и това ще е до време... Изкарвам по 100-150 кг домати, 20-30 кг чушки, краставици, моркови, чесън, патладжан, подправки като за нас. Идваха ми на гости колеги от Полша, припаднаха от вкуса.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
Всички темиСледваща тема*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.