Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 09:34 24.06.24 
Политика, Свят
   >> Македония
Всички теми Следваща тема *Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: komitaO3]  
Автор nikolayds ()
Публикувано09.02.24 23:07



Този кораб е отплавал ...

Всяка съвременна кола (горе долу луксозна) има опция да се деактивира дистанционно. Моите го имат това поне от 2004 с ОнСтар. Всяка съвременна кола (горе долу нормална) има и сим карта. Първата подобна кола купих 2013.

На Тесла можеш да я махнеш и ще блокираш всякакви проследявания. Можеш и да заредиш собствен софтуер и да махнеш маса работи, но гаранцията заминава.

Между другото, в дилършипа на БМВ питаха познат иска ли да плати месечна такса за "топлене на задните седалки". Майтапа на страна преди 3-4 години беше. Ако искаш вярвай.



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: torlakov-93629]  
Автор nikolayds ()
Публикувано09.02.24 23:26



В какъв смисъл?

Имам приятели и роднини с Болт (на тях им смениха батерията по гаранция, че имаше дефект), Нисан, Тесла - има достатъчно данни за батериите вече. Все пак повече от 12 години са масови ел колите. В момента даже минават доста сериозен процент от общите продажби, даже и в САЩ. Все пак най-продаваният модел кола в света е Тесла У ;)

Иначе, за сега Тесла ми правят по-скоро лошо впечатление със "сервиза" - не мият колата след сервиз, като я купих имах проблем с дефектен компонент (за първи път ми се случва да купя кола с дефект), ходене по-мъките, лъжи .. да не приказвам. И на форумите - и други са го имали този дефект.

После спуках гума на път, направиха ме сам да си говоря и да чакам "безплатния" сервиз ... спуках гумата в събота сутринта в 10:30, а след 1.5 чакане (в 12:30) ми се обадиха безплатният сервиз ще дойде .. в Понеделник, че било деня на трудещите се. Идеален сервиз. Няма спор. И това на 25 мили от Сан Франциско и на 80 от бившата им централа....

Волцфаген, Нисан и Форд дори - по-свет. Не знам. Просто моят опит, може и да ми е на карък.

===
За зареждането - не е проблем на мрежата, поне в САЩ. През нощта - там е ясно, всеки със собствена зареждачка, няма проблем с натоварването на мрежата. Харчиш да кажем 6 кв на час - или 2/3 стари радиатора, за 40 км каране.

За бързите зареждачки - там е проблем, но използват батерии -> т.е. на бързите зареждачки има батерия която я пълнят и след това зареждаш от нея, не от мрежата. Проблема е, че ако има много коли и недостатъчно батерия - ти пада скоростта на зареждане, то тази от мрежата.

Изключително интересно е, как се решават тези проблеми.



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: torlakov-93629]  
Автор nikolayds ()
Публикувано09.02.24 23:55



Дали си прав? ;)

Тесла Модел У/Хонда Пилот при 3 реда седалки
1 и 2 ред са съпоставими с Пилот (коя по-малка, коя по-голяма)
3 ред е по-малък от Пилота

За сметка на това, Тесла има повече място за багаж в тази конфигурация (на 70%).

И това при съпоставими цени*

Виж по-долу подробности:

Tesla:
Head Room Front Second Row Third Row 41.0 in 38.7 in 34.6 in
Leg Room Front Second Row Third Row 41.8 in 41.6 in 26.5 in
Shoulder Room Front Second Row Third Row 56.4 in 54 in 41 in
Hip Room Front Second Row Third Row 53.8 in 50.8 in 36.5 in

Pilot:
Headroom (front/middle/rear): 40.5 inches / 40.2 inches / 39.3 inches.
Legroom (front/middle/rear): 41.0 inches / 40.8 inches / 32.5 inches.
Shoulder Room (front/middle/rear): 61.9 inches / 61.7 inches / 59.5 inches.



Пилот/Тесла
Maximum Seating 8 seats 7 seats
Front Legroom 41 in 41.8 in
Back Legroom 40.8 in 40.5 in

Payload and Towing
Cargo Volume 18.6 cu ft 34.3 cu ft
Maximum Payload 1,340 lbs 1,157 lbs
Maximum Towing Capacity 5,000 lbs 3,500 lbs

===
Не се опитвам да те убедя да си купиш Ел Кола, то явно си имаш мнение :)
А за мен си знам. От 2013 ;)

Не съм имал ел кола в студен климат, но все пак Норвегия е на 70%+ ел коли сега. Някак си се спрягат.

* Akо гледаш да е равна на Тесла то Хонда Пилот Тоуринг - за 4х4 и панорамен покрив, според хонда сайта е 47000 - т.е. едно 5к над Тесла с Фед отстъпка + имаш и щатски отстъпки. А за да имаш и втори ред подгряващи седалки трябва да идеш на Елит - 53000 - за тези пари - Перформас ЛР и мачкаш с 0-60 4.1с Тесла У ;)



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: nikolayds]  
Автор NAVYBG ()
Публикувано09.02.24 23:54



Не съм имал ел кола в студен климат, но все пак Норвегия е на 70%+ ел коли сега.
Пресилено твърдение. Бях преди година, има много, да, но надали над 25-30 %. Отделно те са рекордьори по горенето на газ за електричество. Имат много на корем, но това като как прави ЕА екологични? Като гориш фосилни горива, не излизат аромати на теменужки и рози, а СО2 и вода...



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: NAVYBG]  
Автор nikolayds ()
Публикувано10.02.24 00:24



Аз лично, ми е все тая за това как правят електричеството. Мисля, че тези зелени "сделки" са пълна глупост.

====
В Норвегия, от новите коли 82.4% са електрически. Мисля, това показва, че работят на студено.

The data showed a significant uptick in EV sales, reaching a record high of 82.4 percent of the total new car market last year, up from 79.3 percent in 2022, marking a 3.1 percentage point increase.

====
Виж какво става в Китай (най-големият пазар на коли) през 2023

31% Ел коли (хибриди 2.8 млн, ел. само: 6.68 млн).

===
EV sales expanded by 38% to 9.49 million units, accounting for a 31% market share. Demand for plug-in hybrids rose 85% to 2.80 million units, boosting the overall EV growth. In comparison, pure battery-powered vehicles grew 25% to 6.68 million units.

Редактирано от nikolayds на 10.02.24 00:26.



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: nikolayds]  
Автор komitaO3 (Зъл и лош)
Публикувано10.02.24 00:26



Норвегия е 70% + ел.коли, щото направиха на ДВГ данъка убийствен, а ел. са освободени от данък. + като влизаш в голям град с ДВГ, те джуластрят здраво с входна такса през камерите. Тъй че там е зорноволно направен големия % ел коли. Тия даже забраниха нафтовите печки, тия за отопление и принудиха маса народ да си монтира термопомпи. Затва кой се пенсионира, продава квото има и бежте крачета към топлите страни, щото не всеки издържа на тия регулации.



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: komitaO3]  
Автор nikolayds ()
Публикувано10.02.24 00:27



Сигурно си прав, но въпроса беше дали работят на студено. Явно работят.

Виж в Китай си с 22% ел коли и 9% хибриди с контакт за 2023. Не знам дали и там не е доброзорно, но Китай е най-големият пазар на автомобили. те явно проблем с "мрежата" нямат. И няма и проблем с "блоковете", големите градове и хора живеещи в блокове не в къщи.

====
В САЩ, щото сме гении тук, e 7.6% делът за 2023.

И по новини се изливат маса глупости (малки били ел. автомобилите, не работили на студено, нямало ток, палили се, скъпи били ...) или Тесла направила "ре-кал" на 2 млн коли ( а реално пращат по интернет поправка и сутринта ти е готова колата).
Или виж горе -> автопилота бил лоша опция (не че няма проблеми по него, ама все пак е нещо революционно).

==> И като резултат, освен Тесла, няма опция за зареждане, нормална на дълъг път. И даже с Тесла в някой щати е трудно. А бензина скъп, че дрънка, почети колкото в Русия - което е скъпо за САЩ.



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: nikolayds]  
Автор NAVYBG ()
Публикувано10.02.24 00:33



Ами това е част от противопоставянето в темата. Рационалното vs спекулативното. Няма реална икономика в тоя случай, повечето е нормативна спекула. Да, Китай е най-големия производител на ЕА, и има фирма с много повече от Тесла. Китай обаче си гори въглища и прочие, така че няма етичен смисъл на ЕА, в който зилените се кълнат, и поради който има и такива коли. ЕА е изобретен много отдавна все пак.
Е го комитата е написал защо има такъв ръст в Норвегия... Все пак да имаме предвид, че Норвегия е под 5 млн жители все пак, т.е. малък пазар. В световен мащаб това просто няма как да стане, писах за Бг и нужния ток. А нужните инвестиции са над 50 млрд $ за такива мощности... Кой ще ги даде? Няма кой. И всички дават назаден със субсидиите. До 2-3 години ще отпадне тази мода, и те така.



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: nikolayds]  
Автор torlakov-93629 (оД Цаконица)
Публикувано10.02.24 01:41



И моя човек през ден е на сервиза на Тесла , псува , но са велики.


Механикът ми разказа за един как дошъл с Крайслер на 8 години и се похвалил , че дал за поправки само 8 хиляди . трябва да имаш механик българин , не за да ти поправя колата , а да и’ прави подръжка . Дилърите си измислят ремонти винаги като ги посетиш. Между другото , и двамата механици , собственици на сервиза не искат и да чуят за електрик . Те обожествяват Ауди и имат само такива, но им е лесно, труда по него им е без пари .
Калифорния е в развития соц , от там добра новина не съм чул . Освен за Тесла Мъск емигрира в ТексаСиатъл в Маями , уж заради климата ….

Редактирано от torlakov-93629 на 10.02.24 02:44.



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: NAVYBG]  
Автор nikolayds ()
Публикувано10.02.24 01:45



Частично не се съгласявам с теб :)

1. Дела в Китай показва, ЕА са бъдещото (за сега). И че всички “проблеми” с тях са измислени. Ако няма ограничения и са на равна нога взимат 31%. Има само една фирма от Китай с по-големи продажби от Тесла - BYD (build your dream) - и тя с 60% американска собственост. Сега отварят супер фабрика в Мексико. Които не се приспособи - ще духа супата (говоря за автомобилни компании и държави).

2. Китай е най-големият пазар и нямат проблем (явно) нито с урбанизация и ЕА, нито с ел. мрежата и ЕА. Ако те могат да го решат за 1.5 млрд, ние у нас за 6 млн да не можем? Не ми се влиза в подробности, но не е толкова проблем натоварването на бавните зареждачки. Средно на ден в града, статистически се карат 35км, което е 4квт — т.е. колкото за фурната и боилера (образно) в старият ни апартамент в София.

За другото, което си написал се подписвам с две ръце. Залени сделки (виж в Китай няма и как се развива индустрията им за ЕА коли, а за автобуси са тотален лидер), затваряне на централи, специални такси на ЕА на година (в Калифорния за едни и същи като клас и цена автомобили, ЕА плаща около 40% по-висок данък). Протести срещу развитието на ел мрежата и алтернативна енергия (вятърните централи сваляли птици, соларните в пустинята - кабелите минавали през технята община, геотермалните - копали сме земята и земетресения разбираш ли)…
Въглищните централи - УжасТ, ама телефон от Китай, произведе пак с въглищна енергия - това е ОК, изгарянето на дърва и фъшкии за готвене и топлене в Хаити и Индия - това е ОК. Ама бившите миньори минали на наркотици, щото нема работа - нема проблем, да станели програмисти(цитирам президента).


Е затова вече не ми се живее в САЩ.

И между другото, не неглижирам проблема с батериите. виж какво съм писал за моят опит и за Реалните статистически данни за сегашните модели след 150—200хил км пробег. Сигурно има моменти в които се налага смяна, на единици коли, но не е масово. А и смяна на батерията, ти гарантира все едно нова кола. Моторите на практика са вечни. Няма скоростни кутии, няма катализатори, ремъци, вериги … нищо такова. компаниите използват, че са монополисти и искат безбожни цени за смяна на клетки, но в момента, ако се появи нужда (критична маса), смяната ще стане далеч по—евтина.

<P ID="edit"><FONT class="small"><EM>Редактирано от nikolayds на 10.02.24 03:49.</EM></FONT></P>

Редактирано от nikolayds на 10.02.24 03:58.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
Всички темиСледваща тема*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.