|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
|
Да, знам . Караха ме с Тесла до летището в 4 сабахлен, минусови температури. Викам, пусни парното бе, умрях. Не може, няма да ми стигне батерията да се върна . Излетях, кацнах и легнах 3 дена с простуда. По-гадна простуда не съм имал през живота си. 2 дена с 2 одеяла не можах да се сгрея.
| |
|
Въобще не си прав за Тесла, :)
Имам Тесла Модел У.
Пътувам си без проблемно до Невада и Лос Анджелес. Със семейството — много е широка вътре. Поне 5 седалковият модел. Имал съм пасат, Туарег, Крайслер Пасифика (служебна) и сега още имам Нисан Мурано — тази е забележително по удобна и широка.
Без външен багажник, при пътуването примерно от Сан Франциско до Лос Анджилис (минава се проход на 1300 метра) зареждането ми беше 45$ отиване и връщане и като време беше 45 мин в едната посока (две зареждания по 20—25 Мин технически и с едно ще мина, ама ще чакам повече). После зареждаш или в къщи или в хотела. На връщане само пред Ин над Аут чаках в пустинята на 40 градуса, час и половина на опашка, щото нали са много работни.
Същото до Тахо (4 пъти съм ходил по разни пътища, качване, нагоре надолу на до към 2700 метра) — мога да стигна без зареждане, но за всеки случай слагам при един Макдоналдс/Старбъкс за кафе едно 15—20 Мин).
Моето семейство,гаранция, е по тежко от това на приятеля ти :) за което хич не съм горд :)
Виж, ако колелата са сложени отзад извън колата, може би те да създават лоша аеродинамичност … незнам.
====
Докато имах автопилот — той караше над 95% от пътя. С малки проблеми. Сега имам орязаната опция, пак кара, но неможе да сменя ленти и изпреварва и да излиза/качва на магистралата и да кара добре в града.
Не съм карал на сняг/лед, не знам как ще е. На минусови не съм забелязал проблем, но не съм нощувал с нея на минус, така че и там не знам, но и това ще пробвам, дай Боже скоро.
====
… от 11 години карам основно ел коли — навъртял съм на една 170000мили на другите по 30—70 хил (имам само тази с 170 и Тесла с 18хил за 6 месеца). Тази с 170000 е Нисан лийф на 8 години вече. Батерията на тези лайфове (първо поколение) е много зле, но все пак държи 85% от оргиналният заряд. Сменил съм общо 8 гуми, 3 чистачки (20$) и сега тези неща които държат задният капак (26$). Не е зареждана на платено досега ;) Т.е. За 250000 км подръжката ми е горе долу 750$ + течност за чистачките.
Имах Форд ev и друг Нисан (синът ми го смачка) — тях една прашинка не съм им сменял за п0 60—80хил км.
====
Туарега ми излезе златен, 140000 мили, супер на сняг и лед.
Имам Ягуар, втора ръка, 60000 — също златен, много красив, ама златен.
Пасата, втора ръка, по добре — бронзов, но той издържа 400000 км, но беше 1998 модел — стара гвардия, ръчна скоростна, v6, 3l
Нисан Мурано — сребърен, 80000, втора ръка, за сега, ама му е сметнала лампичката
| |
|
На мен на Теслата парното почети не ми се отразява — (5—10% повече разход, макс). Това пак на минусови. Много съжалявам, че така е станало с теб, особено, при преход 450 км (консервативно) и супер чарджър и в София и в Пловдив — странно.
===
На Нисана виж там е малка батерия и трябва да го мислим. Форда, първата ми ел кола, беше много зле с парното — то айде със студено се свиква, ама със запотено стъкло в тукащните дъждове не се караше. Затова го и махнах за 2 години. Но това беше 2014г.
| |
|
Притежателите на Тесла са много пестеливи хора обикновено . Николай е изключение . брат ми в Ню Йорк е такъв “зелен” , освен това , веган и йога. Направо съм притеснен да не мине един ден под дъгата. Ню Йорк … брррр.
| |
Тема
|
Re: Ќе дадам еден показателен пример
[re: nikolayds]
|
|
Автор |
komitaO3 (Зъл и лош) |
Публикувано | 09.02.24 19:34 |
|
Не, в Норвегия беше, на -15° Там са пощуряли по ел.коли и зарядни има навсякъде (суперчарджърите винаги са заети), но се гонеше и работно време. Зетя работи за Тесла, отговаря за строителството на всички нови сервизи в цяла Скандинавия. Няколко пъти се прибират от там насам с Тесла. Колкото и да ми ги хвали, това чудо не е за нашите географски ширини. В Пловдив повече ги карат за гъзария, отколкото да им вършат ефективно работа.
| |
|
Ааа, зетя не е веган, редовно пече прасета край Осло пред изумените погледи на консервативните норвежци, за които най-голямото приключение е да се забият в едностайно бунгало сряд зима, вдън горите тилилейски и да се наливат до откат с водка купена от Швеция.
| |
|
Не знам , съученика ми много мрънка като се прибра , той е две Тесли , втората и тя У модел. а е технически грамотен. Освен това колелата му са за по 5-10 Хил долара. Кара ги почти професионално , на ниво Тур де Франс . Което значи , че са леки на перца .
Ценови не знам дали се изплаща . Аз говоря съпоставено с Honda , остави ги тези немски и американски табуретки .
Лошото е , че ще ни задължат в един момент да минен на “зелено “. Няма да е избор.
Иначе кой каквото иска да си кара.
| |
|
За мен работи :)
За България не знам как ще е — но и там ще мине на ел коли — просто разликата в цената, удобството и поддръжката е феноменална. С месеци да не си стъпвал на бензиностанция си е блаженство.
Два—три чарджъра на дълъг път 3—4 пъти в годината се ядва :)
| |
|
Не е до колко са леко — а ако са на вън може да е проблем съпротивлението. Там много ще се увеличи разхода. То е също и при бензиновите де.
Нисан Лийф — ми е най евтината кола — 250000 км за 750$, начална цена 11000$ (след отстъпките). Зареждачката в къщи си я сложих сам. Тока евтин нощна.
После следва другият Нисан за 55к мили ми излезе 7000$ (19000 цена, 11.5 хил след като го удари
Форда по зле — там за две години, 40к му падна цената с като го сменях от 12.5к на 6к в дилършипа на Нисан. Ама дадоха отстъпка пък на Нисана с които го смених.
===
Тесла, не знам защо я сравняваш с Хонда — но по обем вътре е като Пилот или по—голяма. Пилот нов е от 39к, Тесла У след отстъпките е от 40к. Със сигурност Тесла ще ти е на сметка в този случай. А за удобство не говоря въобще. Тесла 3, там не знам.
Има ли супер чарджъри за дълъг път и къща — Тесла е супер избор — неможеш я би никак
| |
|
Всеки си има свой вкус …
| |
|
Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
|
|
|