Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 03:28 24.06.24 
Политика, Свят
   >> Македония
Всички теми Следваща тема *Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
Тема Re: БВП на глава 2023 в долари по МВФ (предварителни)нови [re: kuduger965O6]  
Автор tuzlija-179435 (стар вълк)
Публикувано28.01.24 22:51



Ако те чуе някой словенец, че ги включваш към Балканите, хич няма да му е драго.
Запомнил съм приказката, че ако словенците можеха да си навият територията като килимче и да я прехвърлят оттатък Алпите - щяха да го направят.



Тема Re: БВП на глава 2023 в долари по МВФ (предварителни)нови [re: tuzlija-179435]  
Автор kuduger965O6 ((a.k.a.kudoglu))
Публикувано28.01.24 23:14




Интересното за мен е, че Босна леко води на Албания...



Тема Re: БВП на глава 2023 в долари по МВФ (предварителни)нови [re: ludo-mlado]  
Автор komitaO3 (Зъл и лош)
Публикувано05.02.24 18:22



⏳ „Големият упадък“ на харвардския историк Нийл Фъргюсън е задълбочен и провокативен анализ на ерозията на западните демокрации, която застрашава тяхното бъдеще. Симптомите за напреднала дегенерация са навсякъде: забавящ се икономически растеж, смазващ държавен дълг, задълбочаващо се неравенство, застаряващо население, антисоциално поведение. Какви са причините? Според Фъргюсън институционалният упадък е причина за геополитическата и икономическата немощ на нашия свят, а голямата рецесия е само един от симптомите за неговата дълбока дегенерация.

„За да покажа до каква степен според мен западните институции са дегенерирали, ще отворя някои отдавна запечатани черни кутии. Техните етикети са „демокрация“, „капитализъм“, „върховенство на правото“ и „гражданско общество“. Това са основните съставки на нашата цивилизация. Искам да покажа, че в тези черни кутии се крият изключително сложни съвкупности от взаимно свързани институции. Подобно на печатната платка в компютъра или смартфона ви, именно тези институции задвижват цялото устройство. А ако то престане да работи, по всяка вероятност някоя от институциите е излязла от строя. Няма да разберете къде е повредата, гледайки лъскавата кутия. Трябва да я отворите и да надникнете в нея.“ – Нийл Фъргюсън

„Големият упадък“ ➡︎ https://rb.gy/a70ig3






Тема Re: БВП на глава 2023 в долари по МВФ (предварителни)нови [re: komitaO3]  
Автор nikolayds ()
Публикувано06.02.24 06:16



Това би била интересна книга. Откъса поне е заинтригуващ — гледане на обвивката не би показало вътрешните проблеми. Същото и при колапса на бронзовата епоха и Римската империя от 3—4 век.

Редактирано от nikolayds на 06.02.24 06:27.



Тема Ќе дадам еден показателен примернови [re: komitaO3]  
Автор SashetoBE (рекордьор)
Публикувано06.02.24 11:45



автомобилната групација ПСА и производител на двигатели Стелантис во 2017 година ги заменија моторите на бензин и петрол со чисто нови т.е. 1.6 хди(които правеше и по 500 000 км без ремонти или со малки проблеми) со 1.5 хди и 1.4 и 1.6 пуре тецх со 1.2 пуре тецх со три цилиндри. Произведени се околу 1.2 милиони парчета за Пежо, Цитроен, Опел и Тојота.
След 2-3 години обаче, се оказва че и двата мотори се скасват на 100-150 хилјади километри, точно откако изтича гаранцијата, половината се хврљат на скрап и требва нов мотор (9000 еур) а половината се оправат срешту хилјади евро на сметка на клиентите но след 50 000 пак се скасват !!!! Вапросните компании гиганти в место да оправат грешката си, те наемат адвокати и ПР компании и продолжават да произвеждат от саштите фалшиви двигатели до Јануари 2023, оште 1 милион и нешто парчета. След Јануари 2023, само леко заменјат една верига којато само продолжава живота за пљос 50 000 км и си продолжават со производството.
В саштото време, Кина влиза на Европејскиа пазар со 5 и со букви ПЕТ(всичките продават и во МКД) различни брендови на коли, какво ти поиска душата, двигатели сув, моноволумени, седани, електрични, птрол, дизели, все копии на Тојота Митсубиши Хонда. Ама видиш ти, те били “играчки“, не били качествени. А ПСА какви са ? Примерно, Компанијата ФенгДонг дава 7 годишна гаранција на двигатела, прославутиа Цитроен, само 2 ! И те такива ми ти работи.

Редактирано от SashetoBE на 06.02.24 11:47.



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: SashetoBE]  
Автор kuduger965O6 ((a.k.a.kudoglu))
Публикувано06.02.24 16:03



Това е доста показателно и за жалост не важи само за автомобилите.
Но в същото време СТЕЛАНТИС прави РАМ са американския пазар с разните видове мотори (1500 и 2500 при бензините, 3500 при дизела). Там е и SUV Дуранго на Додж, Вранглера на Джиип, Гранд Черокито и прочие. Знаеш предполагам какви мили навъртат тези зверове, преди изобщо да се появи какъвто и да е проблем.
От друга страна китайските автомобили за Европейския пазар добре, дават гаранции, но си се трошат, а за китайския пазар дали е също седем години гаранцията?



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: kuduger965O6]  
Автор komitaO3 (Зъл и лош)
Публикувано06.02.24 16:10



Додж ги купиха Фиат...



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: SashetoBE]  
Автор DannyDeVito (досадник)
Публикувано06.02.24 16:23



Голяма част от западните корпорации отдавна са се превърнали във партийни организации, където единствената грижа на служителите (а те всички са служители) е да си вземат заплатата и бонуса, а ако ги уволнят да си вземат компенсацията за години напред. Особено валидно за френските такива. Спасяват ги все още регулациите и изкуствените пречки пред конкурентния внос. Но пазарната икономика затова е толкова жизнеустойчива, защото не търпи дълго такива организациики и те рухват рано или късно за ужас на инвеститорите си, ако не се намери ЦЕО и екип с достатъчно визия и мотивация. Какво стана със Кодак, Нокиа, Филипс, ако говорим за автомобили - СААБ..
А ако говорим за китайския модел - колко би издържал този модел където отделният малък човек го е страх да не пръдне на публично място, защото ако го направи системата веднага му отнема точки от общественият кредит и следващия момент лихвата по кредита му скача с два пункта примерно? В 5к историята на Китай е имало безброй революции и смяна на елити, тоя модел не вярвам да иска някой да го живее дори и там.

Редактирано от DannyDeVito на 06.02.24 16:16.



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: komitaO3]  
Автор kuduger965O6 ((a.k.a.kudoglu))
Публикувано06.02.24 16:30



Е те са част от СТЕЛАНТИС, заедно с Крайслер, Джиип и РАМ.
Опел/Воксхол също, както и Фиат с подопечните му.



Тема Re: Ќе дадам еден показателен примернови [re: kuduger965O6]  
Автор nikolayds ()
Публикувано06.02.24 19:39



Стелантис е обединението на Фиат (Преди това Фиат—Крайслер) и Пежо—Ситроен.
Главният дял е в Анели (фамилията), допълнителният е в Пежо (фамилията).
Фиат купи Крайслер от Мерцедес, а Опел от ГМ.

Владеят Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, and Vauxhall

Бях акционер в оргиналният фият.




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | (покажи всички)
Всички темиСледваща тема*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.